Těžko říci, proč se Lounová cítí být druhou Beyoncé. Nejspíš má pocit, že je stejně jako tato americká zpěvačka také schopnou textařkou, herečkou plus módní návrhářkou. A za čas jistě bude i producentkou, protože Lounová je nesmírně pilná, nic pro ni není nemožné: „Pracuju, pracuju a pracuju. Jsem teď svobodná, nezadaná, tvrdě pracující žena,“ nechává se slyšet Olga, kterou široká veřejnost poprvé zaregistrovala v nepovedeném seriálu TV Prima Ošklivka Katka.

Poté se Lounová připomněla díky poměru s písničkářem a scénáristou Ondřejem Ládkem známým jako Xindl X. Nazpívali spolu jeho hit Houska v lásce a v kuloárech kdekdo tvrdí, že to byl Ládek, jenž Olze s její debutovou, v dubnu vydanou studiovou deskou Rotující nebe výrazně pomohl, dotáhl ji do konce. Ona prý mu byla žensky vděčná. Ráda se postarala: „Jsem velká pečovatelka po mamince, ale muži si toho moc neváží. Vždycky jsem ráda podporovala svého partnera, jeho kariéru… Těší mě, když můžu být hrdou ženou po boku pravého muže,“ řekla Lounová v interwiev pro Blesk pro ženy.

Láska, nebo vypočítavost?

Po dokončení alba se Olga a Ondřej Ládek rozešli. On si Lounovou předtím chtěl podle dobře informovaných, jim blízkých zdrojů vzít. O ruku ji prý hodlal požádat v přímém přenosu. Když se dozvěděl, že na něj nedorazí, čin si rozmyslel. Ona jeho úmysl považovala za dobrý vtip, který v médiích glosovala slovy, že nechce, aby Ládek alias Xindl X zpíval na jejich svatbě svoje písničky. Když totiž slyší Xindlovy texty, tak jej vůbec nechce! Škoda, protože ony texty, ironie plné pokusy o osobní zpověď s puncem kontroverze, jsou na tvorbě Xindla X nejvíc zásadní. Ostatně, některé i zpívala. Nebo snad ne?

Ambiciózní Olze se křest alba doprovozený výpravným červnovým koncertem v divadle Broadway povedl. Nadšený byl i Karel Gott, který na něj přišel se svým řidičem Oldou. Akrobacií a tancem nabité představení jej nadchlo a při potlesku zvedlo ze židle. „Velmi mě potěšilo, že mi Karel Gott vysekl takovou poklonu, dokonce vyzval, abych pro nás napsala duet,“sdělovala pýřivě novinářům Lounová. O Xindlu X nepronesla slovo a on se na křest nedostavil, i když jej na něm avizovala. O to víc zdůraznila, že na albu několik let tvrdě makala, akrobacii cvičila rok a na taneční choreografii dřela dva měsíce. Nakonec to dokázala, neboť, jak zdůrazňuje, stále pracuje, pracuje, pracuje.

Plagiátorství, nebo pouhá inspirace?

Lounová napsala i duet pro ni a Karla Gotta. Jmenuje se Za obzor a  zpívali jej na hudebních cenách Óčka, později na gala večeru Slavíka, kde Olga sklidila obdiv za artistickou, třpytivě vyšívanou jevištní kreaci. „Nechala jsem si ušít speciální kostým téměř celý posetý Swarovskim. Je dělaný podle mého návrhu jako symbolika hvězdného nebe,“ pochlubila se na adresu svého modelu Olga v Deníku. Bohužel těžce mystifikovala, protože její trikot je okopírovaný podle kostýmu americké zpěvačky Beyoncé! A to totálně – jemně se odlišuje pouze vzorem výšivky plus výběrem bot, jenž česká Lounová značně nezvládla. Takové lži jsou přece trapné, trapné, trapné, upracovaná Olgo Lounová.

O kopírování jiných se mluvilo i v případě červnového koncertu Olgy, kde ji někteří kritici nařkli z imitování Pink, kterou mimochodem obdivuje a dělala ji předskokanu na pražském koncertu. Olga si stejně jako Pink ve velkém dala střídačku kostýmů, akustickou chvilku s kytarou a samozřejmě akrobatické výstupy. „Inspirovala jsem se u světových hvězd jako jsou Pink, Beyoncé, Madonna. Chtěla jsem vytvořit něco, co v Česku ještě nebylo,“ řekla Super cz. Lounová. Zřejmě rozdíl mezi inspirací a plagiátem příliš nevnímá… Ať už v případě koncertu, či maximálně obšlehnutého kostýmu vydávaného za její autorské dílo.

Neobratné divadlo, nebo diagnóza?

Olga Lounová by vůbec měla svými prohlášeními šetřit, přinejmenším si je promyslet. Ne každého jimi oblouzní, ne každý jí uvěří řeči o duši, umění, očistných rituálech a autorských kostýmech. A už vůbec ne, když tvrdí: „V současnosti čím dál víc cítím, že se nechci stát součástkou systému zvaného showbyznys. Dělám sice tuhle práci, ale chci ji dělat po svém, tak nějak mimo proud. Navíc v období internetu, kdy má spousta jedinců potřebu vyjadřovat se k vaší osobě, mě to příliš neuspokojuje. Nechci být až tak moc vidět, ať je vidět práce, kterou dělám.“

Vzhledem k tomu, jak Lounová tlačí na pilu mediální popularity, vydává kreativitu jiných za svou a umí být ve správné chvíli na správném místě, musím se ptát, zda je jemně nepříčetná, či jen trapně prohnaná.

Fotogalerie
25 fotografií