Nebýt Geislerové, zřejmě by široká veřejnost Zdeňka Janáčka neznala. Tento sympatický muž každopádně status jedinečně oblékané osobnosti nemá, pověst parádníka postrádá. Jeho snaha na tomto poli působí většinou rozpačitě, přinejmenším nedotaženě. Tak tomu například bylo i na Karlovarském filmovém festivalu, kdy z gala rudého běhounu vybočil narůžovělými brýlemi z plastu za pár korun ze sortimentu zmíněného řetězce konfekčních svršků H&M. A k obleku nasadil slamák, zatímco jeho Anna oblékla róbu od Prady…

Aspiroval na lva salonů

Největším Janáčkovým hitem dosud byl běloskvoucí smoking, jenž nosí na výjimečné události, jakými je kupříkladu večer udílení filmových cen Český lev. Bohužel dlouhý baloňák, který na něj obléká, už takovou vychytávkou v outfitu není. Zkrátka i tady zůstává pan režisér tím, co se snaží držet s kreativní chotí krok. Ten, kdo vepředu určuje tempo, je herečka Geislerová, jež prací pro oděvní firmu Pietro Filipi několikátou sezónu dokazuje, že si s módou umí nejen hrát, ale i ji navrhovat.

O to větší vzbudil Janáček rozruch, když přišel s Geislerovou do pražské pasáže Myslbek, kde hysterický dav lidí čekal, aby si mohl za přijatelné ceny něco urvat z limitované edice Versace pro H&M. Janáček na rozdíl od nedočkavců už jeden model od italského módního domu, který se u nás stal po listopadové revoluci symbolem okázalého luxusu, na sobě v rámci promo akce měl. Stejně jako slavná manželka, která vedle něj byla ta druhá. Tentokrát si vyměnili role. Hvězdou se stal on: v ostré pink barvě od hlavy po paty vyladěný hoch. Růžový panter osmdesátých let, jenž mnohé znervóznil...

Kdo je vlastně vyšinutý a kdo normální?

Zdeněk Janáček úchylný není, na gauč terapeuta zvaného mozkoškrab uléhat nemusí. On roli růžového pantera v této show dokonale zvládnul. Včetně akcentu černých rukavic, čupřiny tmavých vlasů a brože puncující návrhářskou tvorbu jeho ženy na saku.

Měl odvahu, byl do detailu vyladěný a hlavně uvěřitelný typ. Ustát movitými Rusy milovanou extravaganci domu Versace - jeho nynější šéfkou Donatellou oprášený odkaz slavného bratra Gianniho z přelomu osmdesátých a devadesátých let, není totiž vůbec jednoduché, když člověk nechce vypadat jako idiot.

V tomto směru tedy Janáček obstál na výbornou. A šarmantní Aňa vedle něj v pouzdru dámských (v rámci trendů glamour rockerskou bundou doplněných) šatů tak trochu vypadala jako guvernantka. A ještě hůř dopadla slovenská, ze SuperStar známá zpěvačka Tina v koženém, zlatými cvoky ozdobeném kabátu ze stejné módní řady. Atak cirkusu osmdesátých let nedodal šarmu ani herečce Tereze Voříškové, jejímuž outfitu dominovalo brutálně zlaté sáčko s netopýřími rukávy. A zpěvačka Klára Vytisková, která na výstřednosti rebelky staví image, měla vedle pink Janáčka sílu vyvařeného čajíčku.

K bizarnosti akce, která byla zkouškou vkusu a snobismu, přispěl i fakt, že do sekce z hadříky od Versace se pouštělo jen na pár odměřených minut. Po jejich vypršení museli nákupu chtiví prostor opustit, aby se dostalo na další nedočkavce prahnoucí po cirkusu zn. Versace. Pár populárních osobností mělo výjimku a odcházelo s taškami svršků ve znamení signálních barev, atakujících potisků, zlatých cvoků. Tak kdo vlastně byl vyšinutý a kdo normální? Každopádně tohle panoptikum splnilo svůj účel a Janáček v něm byl dobrou ikonou, která, na rozdíl od jiných, svou roli ustála.