Tisíce seniorů o Vánocích nejvíce trápí samota. Pošlete jim medvěda se vzkazem

22. listopadu 2017 | 00:00

Většina lidí stráví štědrovečerní večeři se svými blízkými. V České republice však žijí tisíce starších lidí, kteří nikoho nemají a zůstanou sami i u vánočního stolu. Podle aktuálních studií dokonce neslaví Vánoce vůbec dvě procenta populace, tři procenta jen občas. Většinou opět senioři. Z převážné většiny žijí ve větších městech a nejvíce jich je ve věkové kategorii od 60 do 69 let. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK.

Jiná studie společnosti Život 90, která provozuje krizovou linku pro seniory, zase poukazuje na to, že nejvíce seniory o Vánocích ničí osamělost a špatná finanční situace. Téma samoty a mezilidských vztahů například loni v listopadu řešilo 60 procent volajících.

Takovým lidem chce nyní pomoci a symbolickým gestem dát najevo, že na ně někdo myslí, nový dárcovský projekt Penny Marketu a Nadace Krása pomoci. Obchodní řetězec přichází s vánoční kampaní s plyšovými medvědy. Lidé mohou díky nákupům v PENNY a nasbíraným bodům dát domov celé medvědí rodině. Medvědem pak mohou obdarovat sebe i své blízké, ale nově také osamělé seniory. Starým lidem, kterým medvídek udělá radost, pro PENNY vybrala Nadace Krása pomoci. Penny Market navíc všechny věnované medvědy rozveze na své náklady i se vzkazem na kartičce.

Autor: Rewe Buying Group s.r.o.

„Obdarování plyšovými medvídky není jen symbolické. Z vlastní zkušenosti víme, že právě plyšáci se často používají například v domovech seniorů jako zdravotní pomůcky nebo polštářky k polohování seniorů,“ říká ředitelka Nadace Krása pomoci Michaela Stachová. „Ale samozřejmě je to i gesto, které má přimět lidi k zamyšlení se nad tím, kolik seniorů trápí samota. Budeme rádi, pokud si co nejvíce lidí vzpomene na své blízké, zavolá jim nebo je navštíví, nebo pokud se lidé rozhlédnou kolem sebe a udělají radost malým dárkem třeba sousedovi,“ doplňuje.

Samotný výběr medvěda jako dárku byl podle manažerky strategického marketingu společnosti Penny Market Zlaty Ulrichové prostý. „Symbol medvěda se objevuje ve všech starých kulturách a byl uctíván již v pravěku. V šamanské tradici je duchovní průvodce a napomáhá uzdravit fyzické, psychické, ale i spirituální rány svou intuicí a sebevědomím. Často symbolizuje moudrost a stáří,“ vysvětluje.

Podle statistických údajů je v Česku 1,6 milionu domácností důchodců. V mladším seniorském věku žijí lidé obvykle ve dvojici s partnerem, ve vysokém věku pak spíše sami. Samo bydlí kolem půl milionu starších lidí, podle studie je mezi nimi 80 procent žen.

Odborníci dodávají, že za nárůst osamělých seniorů může i postupná proměna mezigeneračních vztahů, které potvrzují i dlouhodobé statistiky. Například Český statistický úřad uvádí, že za posledních čtyřicet let se zdvojnásobil počet domácností jednotlivců.

V rámci vánoční kampaně mohou zákazníci PENNY nasbírat celou medvědí rodinu. Mezi plyšáky různých velikostí je táta Dobroděj, máma Dobrodějová, brácha Bédík, ségra Míša a strejda Brumla. Za každých dvě stě utracených korun bude možné získat jeden bod. Například nejmenší deseticentimetrová ségra Míša přijde s patnácti body na 29,90 Kč. Naopak největší táta Dobroděj s výškou 35 centimetrů vyjde s deseti body na 349,90 korun. V běžném obchodě by stál osm stovek.

Jak darovat medvěda?

Pořiďte si v PENNY medvěda již od 29,90 Kč s body nasbíranými za nákupy. Jeden bod dostanete za každých 200 Kč nákupu. Doma mu připevněte cedulku s věnováním, aby obdarovaný věděl, od koho medvěda dostal.

Kontaktujte PENNY na krasapomoci@penny.cz nebo na infolince 800 202 220.

Tam si domluvíte místo a čas odeslání medvěda. Zaslání bude zdarma.

Na dohodnutém místě v dohodnutý čas si medvěda vyzvedne kurýr.

Ten ho předá osamělým seniorům, které vybere nadace Taťány Kuchařové - Krása pomoci.

Autor: komerční prezentace
DesktopMobile