10 zlozvyků chronicky nešťastných lidí: Máte je taky?

  • 7. května 2017 | 06:00

    „Jsem odhodlaná být veselá a šťastná v jakékoliv situaci. Naučila jsem se, že velká část našeho trápení a smutku je určena ne okolnostmi, ale naší povahou,“  řekla Martha Washington, první manželka amerického prezidenta George Washingtona. Jak jste na tom vy? Nepěstujete si některý z těchto zlozvyků, které vás činí nešťastnými?

  • Chronické stěžování si

    Šťastní a úspěšní lidé si moc nestěžují. Naopak chroničtí stěžovatelé mají vždycky v zásobě něco negativního – i ti, jejichž okolí je šťastné. Všichni máme různé události v životě, které jsou fér i nefér, chtěné i nechtěné. Místo stěžování si na daný problém bychom ovšem měli hledat cestu, jak tyto problémy vyřešit.

    Podívejte se také na video, jak poznáte, který muž je pro vás ten pravý:

     • VIDEO: 

  • Kritika sebe i okolí

    To, jak mluvíme k sobě, utváří naši představu o nás. Naše hodnota je základním prvkem našeho štěstí, a pokud ze sebe nebudeme mít dobrý pocit, šťastní nebudeme. Musíme si uvědomit, že každý někdy udělal chybu, ale důležité je tuto chybu přijmout, přestat se za ni trestat a pokračovat dál. Naučme se také akceptovat odlišnost druhých a přijmout je takové, jací jsou. 

  • Závislost na materiálních věcech

    Žijeme v materialistické společnosti, kde jsme neustále bombardováni reklamou na nejnovější auta, moderní přístroje a kreditní karty. Všechny tyto reklamy se snaží ukázat na to, jak by byl náš život jednodušší a "více naplňující". To, že si něco hezkého koupíme, nám sice udělá radost, ale dlouhodobé štěstí nám to nepřinese. Místo hledání materiálního uspokojení bychom se měli zaměřit na věci, které nás uspokojí bez finančního zatížení, tedy například cvičení, čtení nebo prohlížení památek. 

  • Negativní závislosti

    Většina závislostí je příjemná v omezené míře: jídlo, sklenička vína nebo zábava. Problém začíná, pokud se tyto věci stanou centrem pozornosti našeho života. Pokud jediné, na co se těšíte, je, až bude víkend a vy ho strávíte s přáteli v alkoholovém opojení, je něco špatně!

  • Výčitky z minulosti

    Lítost je nejen zbytečná, ale také škodlivá. Výzkumy dokázaly, že opakující se negativní myšlenky o rozhodnutích učiněných v minulosti vyvolávají chronický stres a deprese. Jak se tedy vyhnout těmto lítostem? 

    1. Poučit se z minulých chyb a následně je přejít.
    2. Pokud se nedá na dané situaci nic změnit, musíme ji nechat jít.
    3. Ujistit se, že pokud někoho obviňujeme, je to oprávněné.
    4. Snažit se nahlížet na situace pozitivně.

  • Strach z budoucnosti

    To, co můžeme dělat, abychom byli dlouhodobě šťastní, je žít v přítomnosti a snažit se žít šťastný život. Důležité je potýkat se s problémy a následně je nechat jít. Těšit se na krásné věci, které můžeme zažít právě teď.

  • Negativní myšlení

    Neměli bychom dopustit, aby strach z neznámého ovládal naše životy. Strach je negativní myšlenkový proces, který je řízen autopilotem. Pamatujme si: nejsme naše negativní myšlenky. Nebojme se strachu, úzkosti nebo jakéhokoliv negativního myšlení. 

  • Odložení našich cílů a snů

    Je poměrně jednoduché uvíznout v rutině každodenního života. Musíme proto nasměrovat svůj talent na pozitivní a hmatatelné cíle. Nejtěžším krokem je se odhodlat a splnit si svůj sen. Důležité je vybudovat dlouhodobý plán, dle kterého se budeme řídit, a tak dosáhneme našeho cíle. 

  • Pomlouvání a zášť

    Jako mnoho negativních emocí, tak i zášť patří do této kategorie. Všichni jsme svědky negativního chování lidí v našem okolí. Musíme se snažit to odpustit, zapomenout nebo to ignorovat a žít dál naším životem. Se záští je také spojeno pomlouvání. Nic nevyzařuje nespokojenost a nejistotu víc než pomlouvání ostatních.

  • Nezdravé stravování

    Nezdravé stravování může mít za následek mnoho zdravotních problémů, například obezitu, depresi, nedostatek energie a snížení produktivity. Důležité je mít vyvážený jídelníček, který prospěje jak našemu zdraví, tak i psychické pohodě. 

Autor: red
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile