4 špatné návyky, které nám zbytečně kazí život: Zbavte se jich a užívejte si!

  • Užívejte si života na plno.
    5. června 2016 | 06:00

    Možná máte pocit, že kdybyste měla více peněz, lepší práci, hodnějšího partnera a méně zlobivé děti, byl byl váš život lepší, šťastnější nebo alespoň veselejší. Nebo taky ne, protože určitě byste našla něco, co by zase mohlo být lepší, nebo někoho jiného, kdo by vás štval. Problém není v tom, co máme, ale v tom, co si myslíme. Které návyky zabíjejí náš mozek a život je kvůli nim méně snesitelný?

  • Vztahovačnost

    ...
    Stojíte frontu na poště, mile pozdravíte, ale úřednice je tak nevrlá, že máte pocit, jako byste právě obdržela cenu "největší vopruz na všech poštách světa". A odcházíte s pocitem: "Proboha, co je na mně tak strašnýho?" Odpověď je jednoduchá: nic. Možná to byl někdo jiný, kdo paní naštval, možná jen včera popila s kamarádkami a bolí ji hlava. Její nálada není váš problém. Co je ovšem váš problém, je to, že si všechno vztahujete na sebe. Možná to děláte i v rodině a v práci a za chvilku se budete omlouvat všem, že jste se narodila. Řešte jen ty věci, o kterých stoprocentně víte, že se vás dotýkají a že je můžete ovlivnit. Ty ostatní nejsou o vás, jsou záležitostí těch druhých.
  • Potřeba všechno vyřešit hned

    Jestliže chcete zapomenout na letní lásku, zkuste se zbavit všech kontaktů.
    Znáte to: jedete autem a nemůžete najít telefon. I když víte, že jste s ním naposledy telefonovala u pumpy a je na 99 procent v autě, nedá vám to a šmátráte v kabelce, pod sedadlem, v bundě, v kapsách a řízení se věnujete minimálně. Nebo čekáte na výsledky nějaké zkoušky či vyšetření. Ovlivnit to nemůžete a místo toho, abyste si ještě užívala chvíle nevědomosti, stresujete se dopředu tím, jak to může dopadnout. Kámoška je naštvaná, že jste jí odmítla schůzku. Vy víte, že ji to po čase přejde a pochopí to, máte ale potřebu jí pořád psát, volat a všechno vysvětlovat. Naučte se věci odložit. Na chvíli uzavřít a otevřít, až bude čas. Pustit z hlavy. Mozek potřebuje odpočinek. Uvidíte, že se vám za to revanšuje tím, že řešení najednou přijde samo.
  • Projekce a domněnky

    Zákeřná nemoc vstoupila do Jitčina aktivního života neohlášeně. Jitka svůj boj ale nevzdává.
    Každý z nás má nějakou slabou stránku. Problém je, když je vidíme i u ostatních a máme pocit, že budou cítit to samé, co bychom cítili v té situaci my. Typické myšlenky: Nemohu mu říct, že nepřijdu, byl by moc smutný. (Třeba nebyl.) Kritizuje mne, protože mne nemá rád. (Možná ho právě vy nemáte dvakrát v lásce.) Proč mi neodpověděl na zprávu? (Nejspíš proto, že nemá zájem. Ale klidně si vymýšlejte, že měl hodně práce, že se stydí, že je mu trapné odpovídat moc rychle, že si vás příliš váží...). Pokud chcete něco vědět, je nejjednodušší se zeptat. Nakonec všichni víme, že to většinou stejně dopadne jinak.
  • Katastrofický scénář

    Nenechte se strhnout proudem stresu, depresí a špatných nálad. Denní návyky vám pomohou!
    Vstanete ráno pozdě a už je vám jasné, že se nestihnete hezky upravit, přijdete pozdě, šéfová bude naštvaná a bude přemýšlet o vyhazovu, kolegové si dají ranní kávu bez vás a budou vás pomlouvat. Na dovolenou zásadně pomýšlíte s tím, že šlápnete na ježka, děti se ztratí v disneylandu, dostanete střevní chřipku, a nakonec s tím, jestli by to nebylo lepší rovnou zrušit. Takovému přemýšlení zamezíte jen tím, že si opravdu upřímně odpovíte na otázky ohledně opodstatněnosti obav. Opravdu vás šéfová vyhodí za jeden pozdní příchod? Opravdu si myslíte, že vaše kamarádky se o vás dosud nikdy nebavily? Na kolika dovolených jste opravdu skončili na pohotovosti? Není to jednoduché, ale pánem svého myšlení jste vy. Zkuste ho změnit, protože všechno je v životě otázkou správného nahlížení.

Autor: is
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile