Šanci objevit se na obrazovce v hlavním vysílacím čase, dala Ivetě TV Prima v pseudokuchařské reality show Čápi s mákem. Bartošová v ní představovala spolu s pornoherečkou Dolly Buster jistě nejatraktivnější aktérku. Diváci na ni byli zvědaví.

Iveta zkrátka dostala skvělou příležitost prezentovat své (kolikáté už?) znovuzrození. Popřít řeči o zmatenosti, vyhořelosti a neprofesionální nespolehlivosti, jež o ní kolují. To se jí bohužel nepovedlo. Svým projevem negativní pověst psychicky labilní, na hraně nesvéprávnosti balancující ženy naopak den po dni potvrzovala.

Proklamativní pohoda versus realita

Divákovi muselo zatrnout už v prvním díle, kdy Iveta křečovitě a navýsost infantilně anoncovala svou změnu. Nový život, nové přátelé, s nimiž tvoří báječné věci. Zničující manžel je minulostí, zpěvačka se zalyká plány, štěstím a topí se v pozitivních vibracích. Děkuje andělům.

Ona tolik zdůrazňovaná plusová energie ale záhy poté na Ivetě znát nebyla. Na úvodní večeři do Košic se vypravila nenalíčená, s neumytými vlasy. Romantické minišaty v baby doll stylu jí na dívčím pelu nepřidaly a tlustá vesta se spíš hodila na hory než společenskou večeři. Iveta vypadala jako po flámu. Působila roztřeseně, na pokraji kolapsu. Když se jí po hysterickém výstupu hostitelky Mojseové udělalo špatně, nikoho nepřekvapila.

629242:gallery:true:true

Druhý den, kdy zvala ke stolu ona, to bylo lepší. Co do vzhledu i modýlků, i když jejich výběr působil chaoticky a dost nesmyslně stejně jako většina toho, co Iveta po celou show říkala a dělala. Glamour kreace ráno do řeznictví, nudný pytel k večeři... Hosty nezvala k sobě, ale do vypůjčeného domu, neboť v tom svém postrádá nádobí, nábytek, utěrky. Ani oblečení tam vlastně nemá. Zatímco ona pilně pracovala, choť, o němž už nikdy nechce mluvit, prý všechno odnesl...

Iveta zkrátka i při svém nynějším, tak zdůrazňovaném štěstí, neodolala své tolik oblíbené životní roli oběti, kterou díky postižení zvanému bájné lhaní zvládá perfektně. Bez ohledu na to, jakou dohru budou mít její slova u sociální péče, která její život kvůli synu Arturovi sleduje.

Tragický optimismus trosky

Trapasů, jichž se Iveta dopustila, bylo více. Ze čtyř pozvání se dvakrát dostavila pozdě, jednou dokonce o čtyři hodiny.. Jindy pro změnu u stolu pobyla pouze v závěru kvůli nevolnosti. Mnohem horší ale byly neustálé, únavně monotématické, značně nevěrohodné řeči o pozitivní energii. Euforie ze smysluplné, práce, euforie z party mladých a nadějných hochů, kteří s ní pracují.

Kondiční trenér, stylista, řidič a geniální skladatel jejích údajných hitů, věrný stín Shimi, který Bartošové bytostně rozumí. Trapně ochotnické objímání stromů, dodávajících energii šťastně vyčerpané Ivetě, která nespí, cvičí a zpívá o život... Nevkusně aktivní promo zamýšleného comebacku a nových písní. To vše prošpikované infantilními zdrobnělinami a neuvěřitelně kladným myšlením.

Také spousta hluchých vět, záplava frází, plané filosofování. Popletené výrazy, klokotavý smích. A do toho detail kamerou zabraných očí štvance. Lesklých a horečnatých jako po flámu. Odhalené nohy v pytlovitých šatech a vždy vysoké podpatky – součást image nové Ivety budící dojmem mechanické loutky, jež neví, co povídá.

Taková je Iveta dneška - zpěvačka, která se chce vrátit na výsluní. To, co předvedla, není sousto pro škodolibé pobavení nad trapností druhého. Smát se můžeme podnikateli Hájkovi, který si plete lanýže s vodním šnekem. Smát se můžeme nedotčenosti ženy z lidu. Nikoli Ivetě - zlomené, psychicky nemocné ženě, která je těžce mimo. A za pomoci alkoholu plus lživých představ utíká do zdánlivě bezpečného světa klamných iluzí. Bohužel se zatím vždycky najde někdo, kdo ji v tom pomůže.

Andělé, jimž Iveta s lacinou teatrálností děkuje, z ní tíhu pomyslného kříže nesnímají. Ona si na něj za jejich účasti naopak ještě nandává a klesá ještě níž. A není jí pomoci...