Mladá žena zhubla 30 kilo, aby nezemřela tak brzy jako její otec

Ženě pomohl zhubnout pětitýdenní intenzivní kurz
24. října  2015 
 06:00

Zatímco kila navíc nabírala mladá Američanka Haley Hutcheson už od dětství, s nadměrnou váhou dokázala zásadně zatočit během pouhých pěti týdnů. Pomohl jí speciální dietní program. Její příběh přinesl web Womenshealthmag.com. 

Haley Hutcheson vzpomíná na své dětství jako na dobu, kdy celá její rodina ráda jedla a jejich spíž byla plná nezdravých potravin. "Nedokázala jsem si dát jen kousek čokoládové tyčinky. Vždycky jsem snědla celou," popisuje a líčí i to, jak už tehdy vážila více než ostatní děti, které se jí kvůli tomu smály. Brala to tehdy tak, že je zkrátka tlustá a neexistuje způsob, jak to změnit. 

Během dospívání ji váha začala trápit, a zkoušela proto různé nárazové diety, nikdy však nevydržela hladovět nebo vynechávat některé předepsané druhy potravin déle než pár dní. 

Nebyla přitom jediná z rodiny, kdo se snažil něco dělat. Když jí bylo dvanáct, rozhodl se její otec, že zhubne, a podstoupil dvoutýdenní intenzivní kúru pod vedením odborníků. "Když se vrátil, vypadal skvěle a snažil se udržet nové zvyky, ale nakonec se vrátil k nezdravému životnímu stylu naší rodiny," říká Haley. 

Její otec zemřel na infarkt v roce 2008. Jeho smrt ji hodně zasáhla, zároveň se pro ni stala mementem, a ona se tak rozhodla, že nechce skončit stejně. Bylo jí osmnáct, měla vysoký tlak, nicméně rozhodla se, že se musí dožít alespoň šedesátky, což se jejímu otci nepovedlo. Zároveň jí čím dál víc vadil pohled do zrcadla, chtěla vypadat lépe. 

Rozhodla se podstoupit stejnou hubnoucí kúru, kterou před několika lety absolvoval její otec. Vydala se do centra, kde se hubne podle programu nazvaného Pritkinova dieta – jde o kombinaci přísné diety a intenzivního cvičení. Čekaly ji mimo jiné tři týdny, kdy musela každý den kromě neděle dvě až tři hodiny cvičit a zároveň se učit jíst zdravě, součástí programu jsou i kurzy vaření. Na začátku programu vážila skoro 95 kg. 

Haley začínala den snídaní už v šest hodin ráno, obvykle to byly ovesné vločky s jablky, banány a rozinkami. Následovalo posilování nebo kardio cvičení ve vyšším tempu, a to nejméně hodinu v kuse. Pak následovala cvičení, jako jsou zumba, aqua aerobik či strečink.

Oběd se podával formou bufetu. Na jídelníčku byly třeba černé fazole, libové hamburgery, dýňové špagety, žampiony, samozřejmostí byl salátový bar a ovoce. Pak se zase cvičilo a frekventanti se rovněž učili vařit: připravovali třeba těstoviny bez použití másla, oleje a nadbytku soli.

Do restaurace? Raději s vlastním jídlem

...
Po třech týdnech měla Haley o sedm kilo méně a rozhodla se, že v programu zůstane ještě další dva týdny. Vyhovovalo jí, že na hubnutí není sama, ale že má kolem sebe lidi, kteří na tom jsou podobně, a odborníky. 

Když zhubla několik dalších kilogramů a vrátila se ke svému normálnímu životu, bylo to pro ni dost těžké. Ale rozhodla se, že nechce skončit jako její otec a že si své zdravé návyky udrží. A slovo dodržela, i když to pro ni znamenalo třeba to, že když šla s přáteli do restaurace, musela poprosit personál, aby její porci grilovali bez tuku či vařili v páře bez soli a oleje. Jindy si raději přinesla své jídlo. 

Hubnutí odnesl její vztah. Přišla o přítele, s nímž se vždycky přejídala sladkostmi u sledování filmů. "Když jsem to přestala dělat, ukázalo se, že vlastně nemáme mnoho společného," uvedla k tomu lakonicky. Vydržela jí i energie v cvičení a stále sportuje šest dní v týdnu. 

Po roce a půl od doby, kdy se přihlásila do hubnoucího programu, shodila Haley skoro třicet kilo a tukové zásoby vystřídaly pevné svaly. Její rada? "Když jíte zdravě a sportujete, nemusíte počítat kilojouly."  

Diskuse ke článku

.