Denně cvičíte, a přesto nehubnete? Můžete si za to sami!

18. dubna  2018 
 06:00

Cvičíte, až se z vás kouří, a přesto nejdou kila dolů? Prozradíme vám proč! Může za to nejspíše pár zdánlivých maličkostí, které je však potřeba změnit. 

Většina z nás si prošla nějakou dietou. Někteří s nadbytečnými kily bojují častěji a jsou i tací, které formování těla zaměstnává natolik, že už si ani nepamatují, kdy nedrželi nějakou dietu. A ručička na váze se nehne, přestože nezanedbávají ani pro hubnutí tolik důležitý pohyb. Pak je velmi pravděpodobné, že je něco špatně. Podívejte se tedy na nejčastějších šest chyb, kterých se při snaze o zhubnutí můžete dopustit.

Špatná tepová frekvence

Určitě i vy patříte mezi ty, kteří při cvičení chtějí shodit především tuk. Jeho uvolňování v organismu je složitý proces a má svá pravidla. První a základní je tepová frekvence. Tělo dokáže uvolňovat v organismu tuk jedině při určité tepové frekvenci, a tou je právě kardio frekvence. K číslům své ideální kardio frekvence se dostanete podle jednoduchého vzorce. Od číslice 220 odečtěte svůj věk. Výsledek vynásobte nejprve číslem 0,65 a podruhé hodnotou 0,75. Vypočítáte si tak dolní a horní hranici tepové frekvence, při níž budete hubnout.

Neodpočíváte

Pokud je vaším cílem vypracované tělo, nesmíte podceňovat odpočinek. Aby svaly správně fungovaly, potřebují občas pauzu. Jestli jste začali makat každodenně, musíte alespoň střídat partie, jimž se věnujete. Den bez cvičení také není od věci.

Málo jíte

Cvičit nelze bez energie. Tu dostává tělo z potravy. Takže další chybou je při zvýšené zátěži – třeba právě v posilovně – hladovět. Stejně se jednou najíte a zmatené tělo si pak začne dělat zásoby pro případ, že ho budete o potřebné živiny znovu připravovat. Hlad je jedním z nepřátel hubnutí!

Další chyby, které možná děláte při cvičení, najdete na mojezdravi.cz.

Autor: kae

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji