Pizza k snídani je zdravější než cereálie, tvrdí odborníci! Co vy na to?

12. února  2018 
 06:00

Začínáte den miskou s cereáliemi zalitými mlékem v domnění, že děláte pro své zdraví to nejlepší? Omyl, většina běžných cereálií je plná cukru a fakt to není ideální způsob, jak začít den. Prý je mnohem lepší dát si kousek pizzy, to alespoň tvrdí odbornice na výživu Chelsey Amer!

Kdo by si nedal říct kousek pizzy k snídani? Ovšem že by byla zdravější než miska cereálií? Odbornice na výživu Chelsey Amer z New Yorku přišla před nedávnem s převratným názorem, který poskytla Daily Mail. „Plátek pizzy obsahuje sice více tuku, ale mnohem méně cukru než většina studených obilovin, takže vaše hladina cukru neklesne tak rychle,“ tvrdí. Jedna miska cereálií má zhruba 18 gramů cukru (denní doporučený příjem pro ženy je kolem 25 gramů) a nula gramů zdravých tuků. A zdravé tuky potřebujeme víc než nezdravé cukry.

Chelsey Amer dále říká, že pizza má více bílkovin než typická miska cereálií, takže uspokojí vaše chutě na delší dobu a zabrání ujídání mezi jídly. Ovšem dřív, než sáhnete pro svůj kousek pizzy k snídani, je důležité si uvědomit, že pizza není dvakrát nejzdravější, pokud na ni nasypete hromadu sýra, smetanu nebo klobásu.

Jestli vážně chcete zdravější a výživnější způsob, jak začít den, zkuste řecký jogurt s ovocem (dostanete vápník a bílkoviny) nebo ovesné vločky se skořicí a ovocem (vláknina a antioxidanty). Máte chuť na něco slanějšího? Tak si udělejte zdravou verzi pikantní pizzy, která obsahuje vejce a trochu nízkotučného sýra a špenát.

Místo bílé mouky použijte celozrnnou nebo špaldovou a hned bude snídaně o spoustu kalorií hubenější.Stejně tak si můžete namazat dobrý žitný chléb tvarohem nebo přidat kuřecí šunku.

Nechcete se rozloučit s cereáliemi? Vyberete si ten správný druh – celozrnné s ořechy a semínky. Ty pak budou lepší volbou než pizza z bílé mouky.

Co říkají odborníci z Vím, co jím, že bychom měli snídat? Podívejte se na VIDEO:

480p 360p 240p
Odborníci z Vím, co jím radí, jak správně snídat • VIDEO: 

 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji