Hubnutí podle čínské medicíny: Jezte tak, jak ukazují vaše vnitřní hodiny

Hubnutí podle vnitřních hodin? Ano!
15. ledna  2018 
 06:00

Orgánové hodiny mají původ v čínské medicíně a vyjadřují skutečnost, že žijeme z hodiny na hodinu a že stav našich vnitřních orgánů se mění. Jakmile se vychýlíme z biologické rovnováhy, tělo začne zlobit, což se ve finále může projevit nemocí nebo zpomaleným metabolismem. Kdy tedy podle vnitřních hodin jíst a hlavně taky co?

1:00 – 3:00

V této době jsou aktivní játra, nastává největší útlum, protože se nejméně okysličuje mozek. Máte-li problém se žlučníkem, budete se zřejmě častěji budit. V téhle době není vhodné kouřit, pít alkohol, kávu a konzumovat tuky.

3:00 – 5:00

V činnosti jsou plíce, takže se v téhle době budou častěji budit kuřáci, astmatici, lidé, kteří jsou nemocní s průduškami nebo mají rýmu. V tuhle dobu se nejsnadněji ukládá tuk, takže nic nejíst. Pokud byste přece jen měli chuť, pak volte potraviny s pikantní a ostrou chutí nebo mátový čaj.

5:00 – 7:00

Aktivní je tlusté střevo, takže je vhodné jít hned po ránu na WC a vyprázdnit se. Nikam nespěchejte, vyvarujte se stresu. Ideální je v této době vypít sklenici teplé vody, zacvičíte si a budete jíst jen to, co je pro správnou látkovou výměnu nejlepší (avokádo, mandle, zázvor).

7:00 – 9:00

Největší aktivitu má žaludek, proto je vhodné v tuhle dobu snídat. Do snídaně zahrňte dostatek vitaminů, zdravé tuky a sacharidy, které organismus výborně zpracuje. Můžete jíst například jogurt, sýr, mléko, obiloviny nebo toust s máslem. Jiné mléčné výrobky, maso nebo vejce, byste neměli jíst. Žádná slanina s vejci, to by žaludku neprospělo.

9:00 – 11:00

Nejaktivnější je slezina a slinivka břišní. Čistíme se, takže bychom neměli pít alkohol. Zatímco žaludek se stará o příjem potravin, slezina a slinivka mají za úkol rozložit potraviny na stravitelné molekuly a umožnit jejich absorpci v tenkém a tlustém střevě. Neměli bychom jíst nic.

11:00 – 13:00

Doba největší aktivity srdce, snižuje se schopnost koncentrace, v žaludku se zesiluje produkce kyselin. V téhle době je srdce taky nejvíc náchylné k infarktu, vyhýbat bychom se měli tělesné zátěži, stresu nebo operacím. Neměli bychom ho tedy zatěžovat ani velkým množstvím jídla, maximálně si můžeme dopřát nějaké ovoce.

13:00 – 15:00

Aktivní je tenké střevo a má nejsilnější enzymatickou činnost. Natrávené potraviny se pomocí enzymů rozloží na tuky, bílkoviny a cukr, aby je tělo mohlo přijmout jako živiny. Kolem 13. hodiny je tedy dobré obědovat. Oběd by měl sestávat jen z jednoho chodu, bez dezertu. Můžete jíst maso, ryby, vajíčka, těstoviny, rýži nebo brambory.

15:00 – 17:00

Doba, kdy je nejaktivnější močový měchýř, dochází ke zvýšenému vylučování tekutin. Proto musíme hodně pít, aby se tělo zbavovalo jedů. Aby měl organismus dost síly, mobilizují se uložené zásoby cukru. Můžeme si dopřát menší jídlo s vyrovnaným obsahem bílkovin a sacharidů, po 15. hodině už nejezte chléb, těstoviny, škrobovou zeleninu a rýži.

17:00 – 19:00

Nejsilnější aktivita ledvin, které čistí krev. Tělesná výkonnost dosáhla vrcholu a pomalu klesá. Neměli bychom tedy od těla vyžadovat žádné vrcholové výkony. V této době je nutné hodně pít, ideálně čistou vodu. Vhodné je vyloučit vše, co škodí ledvinám, tedy tuky, cukry, sůl, limonády, kávu, alkohol. Můžete si dopřát kousek ovoce. Večeře je vhodná kolem 18. hodiny, měla by být lehká a založená na bílkovinách – kuře, salát, ryba, dušená zelenina. Ze zeleniny vybírejte jen tu, která má zelenou nebo bílou barvu.

19:00 – 21:00

Nejaktivnější je krevní oběh, ochránce srdce. Do srdce proudí více krve, plně naložené živinami ze střev. Ty se roznášejí po celém těle. Je vhodné zajít si na malou procházku. Žaludek by se neměl moc zatěžovat, neměli bychom mlsat u televize. Tyhle přijaté kalorie, které nepotřebuje, se v téhle době ukládají jako železná rezerva.

21:00 – 23:00

Je to doba takzvaného trojího ohřívače, což je meridián rovnováhy mezi vnitřním a vnějším světem. Tento meridián se stará o regulaci tepla v horní, střední a dolní části těla. Neměli bychom nic jíst ani pít, protože slezina a slinivka potřebují klid.

23:00 – 1:00

Nejsilnější aktivita žlučníku. Pokud ho nějak omezujeme, můžeme v této době pociťovat nejrůznější symptomy, jako je bolest ramene, šíje či změna složení stolice. V této době nic nejíme.

Které superpotraviny vám pomohou při hubnutí? Podívejte se na VIDEO:

360p 240p
Deset superpotravin, které vám pomohou při hubnutí. • VIDEO: 

 

 

 

 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji