Neuvěříte, co se stane s vaším tělem, když přestanete jíst polotovary!

Hotová jídla z obchodu, ale i konzervované potraviny vám poškozují zdraví a způsobují závislost.
10. ledna  2018 
 06:00

Asi vás nepřekvapí, že jíst polotovary, neboli průmyslově zpracované potraviny, není zdravé. Co už možná nevíte, je to, že při hubnutí jsou zapovězené a že na nich existuje závislost. Přečtěte si, co dělají náhražky čerstvého jídla s vaším tělem.

Pokud jste zvyklí jíst polotovary několikrát týdně, může jejich odstranění z jídelníčku způsobit, že vás budou trápit zvýšená únava a podrážděnost. Podobně jako lidé, kteří pijí hodně kávy, budou nějakou dobu po vysazení kofeinu trpět bolestí hlavy, stejný účinek může mít i náhlý nedostatek cukru. Specialisté ale potvrzují, že tyto příznaky obvykle netrvají dlouho a náš organismus si na naše nové stravovací návyky velmi rychle zvykne. Tělu bude dočasně chybět například přísun některých dochucovadel, ale ta sama o sobě rozhodně přínosná nejsou. 

Výzkumy také prokázaly, že lidé, kteří jedí velké množství průmyslově zpracovaných potravin, mají větší sklony k obezitě, ačkoli souvislost není zcela jasná. 

Na chuť nijak nezpracovaných potravin si samozřejmě musíte také zvyknout. Jsou  skutečně „jiné“ a možná vám nebudou připadat moc kořeněné či sladké. Rozhodně to nesmíte vzdávat a musíte za každou cenu vydržet. Vaše snaha totiž bude časem po právu odměněna, uvidíte. Vaše tělo se zbaví přílišného množství sodíku a cukru, a vy se tak budete cítit mnohem lépe. Odborníci zmiňují, že regenerace našich chuťových pohárků může trvat 10 až 15 dní.

Podle nutriční terapeutky Sandry Figalové bychom se měli vyhnout všem potravinám, které obsahují přidaný cukr, sůl, masným polotovarům a uzeninám, instantním pokrmům, sušenkám i cukrovinkám a dalším pochutinám.

„V jídelníčku bychom měli preferovat vždy čerstvé základní potraviny, jako jsou ovoce a zelenina, obiloviny (nejlépe celozrnné), maso, mléko, vejce, ořechy a semínka. Nezapomínejte také na jejich vhodnou technologickou úpravu," říká nutriční terapeutka.

Samozřejmě polotovary úplně vynechat nemusíte. Pokud z nich bude vaše strava složená z 10 procent, můžete být naprosto v klidu.

Když se vám to podaří, půjde vám i hubnutí mnohem rychleji. O tom, jaká jsou další pozitiva odstranění polotovarů z vaší stravy a jaké to má všechno příčiny, si přečtěte na mojezdravi.cz.




Autor: Daniel Mareš

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji