Nejhorší diety světa: Fungují, ale raději je nezkoušejte!

  • 22. prosince  2017 
     06:00

    Každý z nás alespoň jednou vyzkoušel nějakou dietu. Proč také ne, když jsou jich na světě stovky a všechny lákají na výrazný úbytek váhy během pár dní. Co už ale málokdo ví, je, že mnoho populárních diet je vysloveně nezdravých. Přesto je ale stále bez sebemenšího efektu zkouší stovky lidí. Na které z nich byste měli rychle zapomenout? 

  • Atkinsonova dieta

    Nepracuje vůbec s kalorickou hodnotou potravin. Hlavní zásadou je drastické omezení sacharidů. Jí se hlavně maso, a to nejen libové, ale také tučné. Dále sýry, tuky, vejce a některé druhy zeleniny. Nesmějí se sacharidy, takže je potřeba z jídelníčku odstranit veškeré sladkosti a ovoce, ale také brambory, rýži, těstoviny a obiloviny. 

    V této dietě je vysoký obsah živočišných tuků, který může vést ke vzniku aterosklerózy i některých typů rakoviny. Zvyšuje i zátěž ledvin a jater. Nepříjemnou komplikací také bývá zácpa v počáteční fázi. Rizikem jsou také zvýšený cholesterol, což souvisí s rizikem vzniku kardiovaskulárních chorob, nedostatek vápníku a vitaminů, proto je třeba při této dietě doplňovat tělu vitaminy v tabletách.

  • Dieta podle krevních skupin

     

    Tento redukční systém vychází z mylného předpokladu, že každá krevní skupina má "své" druhy potravin, na které je organismus zvyklý. Vědecky ale není dokázáno, že by díky tomuto způsobu stravování docházelo k výraznějším váhovým úbytkům. 

    Doporučené potraviny pro jednotlivé krevní skupiny:

    Krevní skupina 0: maso, žádné mléko, málo ovoce. 

    Skupina A: ryby, drůbež, luštěniny, zelenina, tofu, ořechy a semínka, pečivo.

    Skupina B: maso, zelenina, vejce, mléčné výrobky, vnitřnosti. Žádné kuřecí a vepřové maso, mořské produkty, zmrzlina, plísňové sýry.

    Skupina AB: sójové produkty, mořské produkty, zelená zelenina, řasy či ananas. Žádné hovězí, drůbež, vnitřnosti, avokádo, banány, kiwi.

  • Sacharidové vlny

    Autor: istock.com

    Hlavním principem tohoto stravování je počítání množství sacharidů. Každý den přijímáte jiné množství, a tělo tím tak trochu šokujete. Kvůli tomu je nuceno udržovat metabolismus stále aktivní. Při této dietě tělo neustále dopujete bílkovinami, a tak se neztrácí svalová hmota. Tento způsob stravování využívají nejčastěji kulturisté. 

    A co vám při sacharidových vlnách hrozí? Při výrazném snížení příjmu sacharidů ve stravě se dostavuje silná únava. Při vyšším příjmu pak zase může docházet k neúměrně vysokému zvýšení hladiny cukru, což obecně provokuje zánětlivé mechanismy v organismu. Snadno tak může docházet k nevolnosti a závratím.

  • Tukožroutská dieta

    Tukožroutská dieta patří mezi nestárnoucí klasiku, na kterou spoléhá stále dost lidí. Ve skutečnosti ale při hubnutí ještě nikomu moc nepomohla. A v čem spočívá její kouzlo? Po celou dobu konzumujete pouze zeleninovou polévku. Možná zhubnete o pět kilogramů za týden, ale můžete se spolehnout, že se jojo efekt brzy dostaví. A to přece za to trápení nestojí.

  • Vajíčková dieta


    Zakonzervujte si vajíčka na horší časy.

    Vajíčková dieta se většinou drží zhruba dva týdny a slibuje úbytek až osm kilogramů. Představte si, že po dobu čtrnácti dní jíte jenom vajíčka a sem tam k nim přihodíte šunku, maso nebo zeleninu. Po třech dnech je sice nemůžete ani cítit, ale slibovaný váhový úbytek je přece lákavý. 

    Možná si říkáte, že do těla dáváte velké množství bílkovin, a tak se přece nemůže nic stát. Máte sice pravdu, ale vysoký příjem bílkovin zatěžuje nejen rávení, ale také ledviny. Strava není vyvážená a je omezen příjem sacharidů. Jakmile se vrátíte k běžnému stravování, jojo efekt na sebe nenechá dlouho čekat. 

  • Osmihodinová dieta

    Při této dietě můžete jíst, co chcete a kolik toho chcete. Zní to lákavě, že? Bohužel na to máte pouze osm hodin denně. Dietu musíte držet alespoň tři dny v týdnu, abyste viděli nějaké účinky. Tato dieta získala sympatie prohlášením, že za týden můžete shodit až osm kilo. Jíst můžete pouze mezi devátou a sedmnáctou hodinou nebo jedenáctou a devatenáctou. 

    Bohužel vidina, že nebudete mít povoleno žádné jídlo zrovna v době, kdy budete mít hlad, vás bude hnát k tomu, abyste se během stanoveného intervalu přejídali. Není tedy lepší jíst, když máte opravdu hlad, a zbytečně se nepřejídat? Za nás určitě ano. 

  • Breussova dieta

    Princip této diety spočívá v tom, že místo jídla pijete zeleninové šťávy. Původně vznikla pro nemocné rakovinou, dnes se ale používá i jako detoxikační nebo odtučňovací dieta. Originální Breussova metoda trvá 42 dní, během nichž se tělo absolutně očistí. Doporučuje se příliš nesportovat, aby nedošlo ke kolapsu organismu.

    Když nebudete nic jíst, budete mít jen velmi málo energie. Nejspíš budete trpět návaly nepřekonatelného hladu, a to může být značně deprimující. Dalším rizikem jsou ospalost, únava a celkově špatná nálada. Tento typ diety můžete držet maximálně tři dny. 

/
Autor: Aneta Pařízková

Diskuse ke článku

.