Hubnutí ve spánku? Musíte dodržovat tahle pravidla!

  • 16. listopadu  2017 
     06:00

    Vědci prokázali, že během spánku se vám může podařit zhubnout až o šest kilogramů za tři měsíce. Stačí jen vědět, jak efektivně využít vašeho biorytmu. Nejznámějším propagátorem hubnutí během noci je německý výzkumník Detlef Pape. Poznejte jeho metodu a hubněte bez námahy!

  • Detlefova teorie

    ...

    Německý vědec Detlef Pape tvrdí, že lidské tělo v noci spaluje tuky, aby se během noci obnovovalo. Největším spalovačem tuků je podle něj růstový hormon, který se vyplavuje právě přes noc. Česká obezitoložka z Klinického centra Iscare Lighthouse v Praze MUDr. Petra Šrámková jeho teorii ale popírá. „Vliv hormonu na odbourávání tuků není tak velký jako jeho spalování pomocí jiných metod,“ říká. Německý lékař Detlef Pape nicméně se svou metodou i přesto slaví úspěchy. Ve specializovaném centru v Essenu díky ní zhublo více než 4000 lidí. Během noci ale můžeme tělo přinutit spalovat tuky ještě víc. Jak?

  • Jezte správně během dne

    ...

    Německý vědec Detlef Pape se v podstatě řídí starým pravidlem, které říká: „Snídani sněz sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli.“ Aby lidské tělo během noci co nejefektivněji spalovalo, je podle něj zapotřebí sytě snídat, střídmě obědvat a jen zlehka večeřet.

    Ačkoli jste to nevnímali, vaše tělo muselo během noci pořádně pracovat. Udržovalo tělesnou teplotu, zásobovalo mozek cukrem a pumpovalo litry krve. Vynaloženou energii je potřeba mu doplnit v podobě snídaně založené převážně na sacharidech. V poledne se také najezte dosyta. Nezapomínejte na bílkoviny, tuky ani sacharidy. Podle Detlefa Papeho večeře nejvíc rozhoduje o tom, kolik energie v noci spálíte. Měli byste se proto podle něj vyhnout přílohám a jíst ideálně ryby, mléčné výrobky nebo nízkotučné maso se zeleninou.

  • Spěte s otevřeným oknem

    ...

    Protože přes noc naše tělo vynaloží hodně energie na udržení naší přirozené tělesné teploty, platí, že čím více mu v tomto směru dáme zabrat, tím více energie spálí. Proto je spaní v chladnu nejen zdravé, ale i výhodné. Nyní, s příchodem zimy, si samozřejmě dávejte pozor, abyste si neuhnali teplotu. Nedávná vědecká studie ale potvrzuje, že lidé, kteří spí v místnosti s teplotou 19 °C, spalují během spánku až dvojnásobně více tuků než ti, kteří odpočívají v teploučku.

  • Spěte ve tmě

    ...

    Vědečtí odborníci se shodují, že nedostatek spánku narušuje hormonální činnosti, které kontrolují naše chutě, regulují příjem potravy a nastavují spalování energie. Doporučovaných je 6 až 8 hodin spánku denně. Jste-li v noci vystaveni prudkému světlu, pak nejenže se nevyspíte, ale i vám stoupá pravděpodobnost, že budete přibírat na váze. Americká studie prokázala, že lidé spící v zatemněném pokoji mají o 21 procent menší sklony k nadváze.

    Znáte naše rady pro lepší spánek?

    480p 360p 240p
    Podívejte se na deset tipů, jak se lépe vyspat • VIDEO: 

  • Vysaďte si mátu

    ...

    Z nedávné studie vyplývá, že určité vůně mají vliv na chuť k jídlu. Tato studie prokázala, že právě vůně máty snižuje náš apetit. Provoníte-li si pokoj vonnými svíčkami s aroma máty, vanilky, banánu nebo zeleného jablka, máte velkou šanci zhubnout. Lidé, kteří každé dvě hodiny přivoněli k mátě, zhubli přibližně o 2 kila za měsíc.

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji