Hubnutí podle feng-šuej: Tyhle triky ještě neznáte, a přitom fungují!

  • Feng šuej na talíři? Proč ne!
    26. října  2017 
     06:00

    Vyzkoušeli jste už všechny diety, a nejenže žádné nepomáhají, ale nenašli jste ani dietu, která by se dala skutečně dodržovat? Prastaré čínské učení feng-šuej by mohlo být tím správným řešením! Díky němu zhubnete bez stresu, bez drastických diet a budete se cítit lépe než kdy předtím. Vyzkoušejte ho sami!

  • Zdravé tělo, zdravý duch

    ...

    Tradiční čínské učení feng-šuej zkoumá vztah člověka a jeho životního prostředí v čase. Možná jste dříve tento pojem zaslechli ve vztahu k zařizování bytu či zahrady, ale možnosti tohoto učení zasahují do všech aspektů našeho života, třeba i do hubnutí.

    Tato tři tisíce let stará metoda feng-šuej nám radí, které potraviny na nás působí pozitivně, posilují naši energii, a které naopak nám škodí. Feng-šuej nepředstavuje žádnou dietu, jen chytře mění vaše stravování tak, aby uvolnilo vzniklé blokace, které v těle hubnutí brání. Nejedná se ani o dietu na měsíc nebo na půl roku, pravidly feng-šuej se můžete řídit po celý život, protože díky nim budete nejen vypadat lépe, ale budete se lépe i cítit, budete mít stále dostatek energie a vyléčené tělo i mysl. Zjistěte podle data narození v čínském horoskopu, který naleznete i na internetu, který z pěti elementů jste, a přizpůsobte feng-šuej přímo sobě.

  • Dřevo

    ...

    Jste-li tímto elementem, můžete se pyšnit kreativností, společenskostí a smyslem pro práci ve skupinách. Vždy upřednostníte raději týmovou hru než síly jednotlivce. Proto je pro vás skvělý způsob hubnutí třeba s kamarádkou nebo i ve větším kolektivu.

    Chuť, která prospívá vašemu tělu, je kyselá. Měli byste se proto vyhýbat sladkým i tučným jídlům, která zablokují vaši energii. Ze svého jídelníčku vyřaďte také kávu, vepřové maso, česnek, cibuli, kari a veškeré ostré koření. Jídlo dochucujte raději čerstvými bylinkami.

    Dopřejte si raději dostatek ovoce a zeleniny s kyselou chutí. Ideální jsou kysané zelí, sója, ocet, čočka, zelené fazolky, ovocné a zeleninové šťávy, kefíry a čerstvé sýry. Měli byste také dbát na to, abyste jedli převážně tepelně upravovaná jídla. Pokud se budete řídit těmito radami, za pouhé dva týdny vám přestanou chybět i sladká a smažená jídla, změní se vaše chutě a přestanou se objevovat i pocity smutku.

  • Oheň

    ...

    Vašemu ohnivému elementu nedělá problém aktivita. Jste neustále v tempu, ať už v práci nebo v soukromém životě. Sice neumíte věci dotáhnout úplně do konce, ale to vám nebrání v tom, zkoušet stále nové věci. Proto se nebojte vyzkoušet ani nové sporty.

    Nabije vás především hořká chuť. Přesto byste se ale měli vyhýbat pití kávy nebo kakau a červenému vínu, které brzdí vaše dietní snahy. Pokud jste bez kávy bezradní, přesedlejte raději na obilnou kávu.

    Vaším nejlepším přítelem by se měly stát červené potraviny, jako například řepa, třešně, paprika, rajčata a červené hrozny. Pokud holdujete alkoholu, pochutnáte si nejlépe na becherovce nebo fernetu, protože prospěje vašemu trávení. Můžete si v klidu užívat všechny druhy grilovaného masa a do jídelníčku zařaďte také kozí sýry a mléka. Dejte si pozor na porušování plánovaného jídelníčku. Element ohně často trpí nežádoucím jojo efektem.

  • Země

    ...

    Jste velcí labužníci a od dobrého jídla byste se neměli nechat odradit ani tou nejkrutější dietou. Jste klidní a máte rádi své jistoty a pravidelný režim. Proto když si najdete ten pravý sport, už u něj jistojistě zůstanete.

    Sladká chuť vám přinese rovnováhu a dostatek energie. Pozor ale dejte na bílý cukr, čokoládu a exotické ovoce. Zásobit byste se měli raději přírodními cukry, sezonním ovocem nebo medem. Vaše tělo možná trpí pomalejším metabolismem, proto byste se měli vyhýbat drastickým dietám a hladovění jako čert kříži! Největší hrozbou jsou pro vás vynechávání snídaní, svačin a rychlé tláskání průmyslově zpracovaných potravin.

    Na jídlo i na jeho přípravu si vždy udělejte čas a v klidu si ho vychutnejte. Ovoce i zeleninu jezte tepelně upravované. Ideální jsou pro vás dýně, mrkve, luštěniny, a protože jste na sladké, ochutnejte pečená jablka se skořicí a ořechy, neodoláte! Jezte spíše malé porce masa, ale vejce, máslo, kravské mléko ani masové vývary vám rozhodně neuškodí. Pro zemský element by měla změna jídelníčku představovat spíše návrat k přírodě. Vyhýbejte se průmyslově a chemicky upravovaným potravinám, a naopak si vychutnejte rozmanitou chuť ovocných a zeleninových šťáv.

    Jak na zdravou a rychlou snídani?

    480p 360p 240p
    Odborníci z Vím, co jím radí, jak správně snídat • VIDEO: 

  • Kov

    ...

    Pokud disponujete právě tímto elementem, rozhodně vám nedělá problém dodržovat tréninky, jste cílevědomí, máte pevnou vůli a spoustu energie. Moc dobře víte, že bez pravidelného pohybu nezhubnete.

    Ostré a hodně kořeněné jídlo je pro vás velice vhodné. Vaše trávení je víceméně bezproblémové, máte poměrně rychlý metabolismus a jen tak něco vás nerozhodí. Čemu byste se ale měli vyhýbat, jsou mléčné výrobky, mléko a cukr. Právě jejich zásluhou totiž trpíte na akné, kožní záněty nebo problémy střev.

    Bez omezení si můžete dopřávat celozrnnou rýži, ostré potraviny, jako jsou česnek, cibule, křen, ředkvičky, pórek nebo zázvor. A šťavnaté ovoce i zeleninu, jako jsou rajčata, okurky nebo třeba melouny. Snažte se vybírat si čerstvou zvěřinu, králíka nebo krůtu a dopřejte si i své oblíbené plísňové sýry. Vyhýbat se nemusíte ani alkoholu v malé míře. Moc dobře asi víte, že s nesnášenlivostí zde nemáte problém. Teplý alkohol je pro vaši rovnováhu ale ta lepší varianta, takže si přes chladnou zimu klidně vychutnejte horký svařák nebo horké jablko.

    Vyhýbáte se mléku kvůli zahlenění? Nemusíte!

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Mléko při nachlazení si klidně dát můžete, nezaměňujte ho ale za jiné tekutiny! • VIDEO: 

  • Voda

    ...

    Jako vodní znamení jste často ohroženi úzkostlivostí, býváte vyčerpáni, a právě časté propadání negativním emocím má špatný vliv na vaši postavu. Pro hubnutí máte ale velkou vytrvalost a dokážete být i velice trpěliví, vaše úsilí jen zatím minulo cíl.

    Největším problémem ale je nekonečné střídání slaného a sladkého jídla. Přes den dortíky a koláčky, večer se vrhnete na brambůrky a uzeniny. Kombinace slaného s alkoholem je pro vás ještě větší zátěž. Dobré pro vás nejsou ani minerálky, pitný režim dodržujte s obyčejnou vodou.

    Pro vodní element jsou sázkou na jistotu mořské plody ve všech možných variantách. Můžete si pochutnávat na všech druzích rybího masa, mořských plodů nebo řas. Do jídelníčku ale můžete zařadit také sójové boby, luštěniny, vepřové maso a sýry. Dopřávat byste si měli i zeleninové a ovocné saláty. Prospěje vám i šťáva z pomerančů, melounů nebo jablek.

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji