Jste skutečně tlustí, nebo máte tělo plné vody? Udělejte si test!

Foto: Shutterstock.com
11. října  2017 
 06:00

Vážíte víc, než byste rádi, ale nemáte jasno v tom, zda je to tuk, nebo voda? Protože vaše břicho se v čase mění, jeden den máte pocit, že máte docela vidět pas, ale druhý den to zase zmizí? Jindy se cítíte štíhlá, ale oblíbené kalhoty stejně nezapnete? Rozklíčujte to! Sedm jednoduchých otázek a odpovědi na ně vám pomohou odhalit, proč se vaše postava mění k horšímu. 

1. Změnil se váš životní styl? 

Jde vaše váha plíživě nahoru? A nezměnil se náhodou někdy v poslední době váš životní styl? Nemuselo to být nic výrazného, jako že jste třeba skončili s kouřením, stačí maličkost třeba v podobě toho, že jezdíte do práce autem místo veřejnou dopravou. Nebo možná o hodinu dvě méně spíte, protože to máte do práce dále. To všechno může stát za pomalým vzestupem váhy. 

2. Jak vypadá vaše břicho po ránu a dopoledne? 

Udělejte si chvilku a podívejte se někdy během rána nebo dopoledne po probuzení na své tělo v zrcadle. Ne kvůli tomu, abyste ho hodnotili, ale spíše kvůli tomu, abyste pochopili, co se děje ve vašem těle. Důležité je, že budete nalačno. Takže pokud se vzbudíte s prázdným žaludkem a budete mít viditelně štíhlejší postavu než večer, můžete vsadit na to, že za změnami vaší postavy během dne budou nějaké trávicí procesy a jejich komplikace, kvůli nimž trpíte nadýmáním. 

3. Jak vypadá vaše břicho po jídle? 

Důležité je, abyste se zaměřili i na to, co se s vaším tělem, potažmo břichem děje, když se najíte. Pokud se najíte a budete mít pocit, že vaše břicho je obří, nicméně během odpoledne to pomine, asi máte co do činění s nadýmáním. Stejně jako když se vám uleví, jakmile se začnete hýbat. 

4. Jak to máte s menstruací? 

V průběhu menstruačního cyklu se hodně mění hladina ženských pohlavních hormonů, zvláště jde o estrogen a progesteron, což může rovněž mírně zvýšit zadržování tekutin. Proto některým ženám v průběhu cyklu kolísá váha až o jedno dvě kila, přičemž změna postavy, za kterou může menstruace, se nejvíce projevuje právě v oblasti břicha. 

5. Kde vlastně přibíráte? 

Když začnete skutečně přibírat na váze, nebude se to dít jen v jedné partii, tedy třeba jen na břiše. Jen si tam toho možná dříve všimnete, protože vám bude těsnější oblečení v pase. Ale pokud váha doopravdy stoupá, přiberete i v obličeji, na pažích, stehnech. Pokud je jinde vše v pořádku, možná jde spíše o nadýmání. 

6. Netrápí vás únava?

Jak souvisí únava s hubnutím nebo přibýváním na váze? Poměrně dost – nebo přesněji řečeno únava může vést k tomu, že přibereme, protože tělo má tendenci si ukládat zásoby na horší časy. Existují také zdravotní potíže, které se projevují spíše nadýmáním, jako jsou syndrom dráždivého tračníku, dehydratace, nízký příjem vlákniny, stres, někomu v tomto ohledu vadí i cestování. 

7. Jakou barvu má vaše moč? 

Napovědět může i barva moči. Měla by mít světle žlutou nezakalenou barvu, tmavá jako čaj v pořádku není a ukazuje na potíže s dehydratací, které vedou právě k nadýmání. 

VIDEO: Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin!

1080p 720p 480p 360p 240p
Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: 

Co dělat, když trpíte nadýmáním?

Je to spíše nadýmání, než že byste přibrali? Pak záleží na tom, proč se tak děje. Pokud máte zácpu a jste dehydratovaní, je to poměrně snadné: stejně jako při PMS pohyb do určité míry pomáhá i proti nadýmání. Ale pokud jste nafouklí jako balonek po každém jídle, ačkoli to nebylo jídlo nadýmavé, je na místě lékařské vyšetření. 

Co dělat, když je to přibírání? 

Možná dojdete k tomu, že prostě přibíráte na váze – pak je třeba zaměřit se na příčinu, kvůli níž se to děje. Pokud jste změnili zaměstnání za sedavější, budete se muset více hýbat, pokud jste přestali kouřit, musíte upravit jídelníček a také cvičit. Pokud je vzestup malý nebo hodně pomalý, nemusíte se bát, že by snad změny vašeho životního stylu musely být drastické. 

Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.