Přílohy, po kterých nepřiberete! Pochutnáte si, a ještě zhubnete

  • Netrapte se odpíráním příloh. Víme, po kterých nepřiberete.
    18. září  2017 
     06:00

    Bojíte se příloh, protože obsahují sacharidy? A proto je raději vynecháváte? Pak byste měli vědět dvě věci. Za prvé: úplně bez sacharidů to nejde, chyběly by vám energie a živiny. A za druhé: není to zase takové zlo, jen si musíte hlídat množství. Nebojte se vyzkoušet i jiné přílohy než obligátní těstoviny, brambory a rýži! 

  • Fazole

    V kuchyni uděláte z fazolí spoustu lahůdek.
    Je jedno, jaký druh fazolí zvolíte. Všechny obsahují hodně vlákniny a jen málo cukru. Navíc jako všechny luštěniny obsahují také proteiny. Studie dokonce prokázala, že ti, kteří jedí fazole, bývají štíhlejší, ačkoli snědí více jídla, než ti, kteří je nejedí.

  • Sladké i běžné brambory

    sladké bramboty
    Všechny brambory ve slupce jsou tou nejlepší volbou pro dietní jídelníček. 100 g brambor obsahuje jen 284 kJ na 100 g. To z nich činí tu úplně nejdietnější přílohu hned po listovém salátu, ale toho se nenajíte. Sladké brambory navíc obsahují karoten, vitamin C a proteiny.

  • Quinoa

    Quinoa
    Jeden hrnek obsahuje 5 gramů vlákniny a současně také proteiny. To činí z této "pseudoobiloviny" s českým názvem merlík chilský naprostý dietní hit. Existuje ve třech druzích. Bílá s jemnou máslovou chutí se nejvíce podobá rýži, ale má mnohem méně kalorií. Červená chutná po oříšcích a je skvělá jako příloha i do salátů. Stejně tak černá, ta je chuťově nejvýraznější. U nás ji seženete zatím především v obchodech se zdravou výživou.

  • Popcorn

    Schválně, za jak dlouho posbíráte všechna zrníčka?

    Budete se divit, ale popcorn je vlastně celozrnný. Pokud zvolíte ten připravený v mikrovlnce, tedy bez másla a přidané soli, máte mísu dietní dobroty. Má sice na 100 g přes 1400 kJ, ale zkuste sníst 100 g, když neváží skoro nic.

  • Ovesné vločky

    Quinoa
    Že jsou ovesné vločky vynikajícím zdrojem sacharidů, je obecně známo. Navíc obsahují hodně vlákniny a snižují hladinu cholesterolu v krvi. Jen se musíte vyhnout slazeným variantám. Skvělé jsou třeba ovesné keksy, které seženete například v Marks & Spencer.

  • Dýně

    Máslová dýně
    Dýně, kterou seženete v podstatě po celý rok, je dalším skvělým zdrojem sacharidů. Jen jeden hrnek pečené dýně má 22 g, přitom 6 z nich tvoří vláknina. Navíc je dýně plná karotenu, který je skvělým antioxidantem. Zkuste třeba dýňové pyré, které se skvěle hodí k masu.

    A ještě jeden tip na hubnutí: pijte vodu! Podívejte se, jak to funguje!

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: 

     

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.