5 jednoduchých cviků, které změní vaši postavu za pouhé čtyři týdny

  • ...
    15. září  2017 
     06:00

    Odborníci se shodují, že je téměř nemožné vypracovat si štíhlou postavu bez přirozeného pohybu. Proto, nehledě na to, jakou dietou se mučíte, nejspíše neuspějete, pokud se nezačnete také více hýbat. My ale víme, jak těžké je se odhodlat, a proto jsme pro vás vybraly sestavu pěti jednoduchých cviků, které nezaberou ani čtvrthodinku.

  • Plank

    ...

    Tomuto málo známému cviku se říká „prkno“ neboli výdrž s podporou na předloktí. Při něm se moc hýbat nebudete, protože jeho cílem je vydržet ve stabilní poloze. Opřete se o zem lokty roztaženými na šířku ramen a chodidly na šířku pánve. Je velice důležité, abyste držely lokty v pravém úhlu pod rameny a hlavu v prodloužení páteře. Stabilitu udržujete zatnutými břišními, stehenními, a hýžďovými svaly. V této poloze zůstaňte co nejdéle. Světový rekord v tomto cviku učinil čínský policista, který v něm vydržel osm hodin a jednu minutu! Když začnete cvičit ještě dnes, určitě ho brzy překonáte!

    Jak můžeme cvičit plank?

    720p 480p 360p 240p
    Prkno je pouze základ. Tento cvik můžete provádět v mnoha provedeních. • VIDEO: 

  • Dřepy

     

    ...

    Tento zdánlivě zastaralý cvik, který vás učili už na základní škole, pořád nevyšel z módy. A důvod je jednoduchý. Dřepy totiž zformují krásný zadek, stehna i lýtka, aniž k tomu budete potřebovat cokoli jiného než odhodlání. Postavte se rozkročmo do šířky ramen, pokrčením kolen se snažte srovnat stehna rovnoběžně s podlahou a zároveň předpažte. Nohama se vzepřete a vraťte do výchozí pozice. 

  • Zvedání končetin

     

    ...
     

    Tento cvik je možná na první pohled snadný a svaly nenamáhající, pokud ho ale praktikujete důkladně, opak je pravdou. Klekněte si a opřete se o zem dlaněmi roztaženými na šířku ramen. Pak současně natáhněte ruku a opačnou nohu tak, aby byly obě končetiny rovnoměrně se zemí. Stále držte rovná záda a snažte se několik vteřin v poloze vydržet a udržet rovnováhu. Pak se vraťte do výchozí pozice a vystřídejte končetiny. Tento cvik posílí bederní a břišní svaly, mezilopatkové svalstvo a břišní svaly a uleví páteři.

  • Zvedání pánve

    ...
     

    Ač se to může zdát lehké, tento cvik je velice namáhavý. Je vhodný především pro ženy, protože důkladně posílí a vyrýsuje oblast hýždí a zadní stranu stehen. Lehněte si na záda a nohy ohněte v kolenou. Můžete je opřít například o židli nebo je nechat volně na zemi. Ruce položte podél těla a se zatnutím hýžďových svalů zvedejte pánev. V pozici vydržte alespoň tři vteřiny. Pak uvolněte hýžďové svaly, nechte pánev klesnout na podložku a pohyb opět opakujte.

  • Kliky

    ...
     

    Kliky zná asi každý, jen málokdo je ale skutečně cvičí. Spousta lidí si myslí, že kliky posilujete jen svaly paží a ramen. To je ale omyl! Kliky posilujete svaly celého těla! Dlaněmi a špičkami nohou se opřete o zem. Srovnejte krk, ramena, záda, hýždě i kolena do jedné linie. Pokrčením loktů sehněte tělo k zemi a jejich propnutím se opět vraťte do vzpřímené pozice. Po celou dobu udržujte rovnováhu zatnutými břišními svaly.

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji