Chcete hubnout během oběda? Máme pro vás návod, jak na to!

  • 27. července  2017 
     06:00

    Oběd by měl být tím největším jídlem dne. Pokud ale zvolíte kombinaci nesprávných potravin, které váš žaludek akorát zatíží, brzy se dostaví únava a z hubnutí stejně nic nebude. Proto je důležité věnovat pozornost tomu, z čeho je oběd složen. Co jíst, abychom během oběda podpořili ztrátu kilogramů a nastartovali metabolismus?

  • Sacharidy

    Ano, sacharidy ve vašem jídleníčku opravdu nesmí chybět! Vyhýbání se sacharidům často vede k poklesu energie, naopak nadměrná konzumace sacharidů také není úplně ideální. Doporučené množství, které bychom měli během oběda sníst, se pohybuje okolo 50 až 65 gramů. Vyhýbejte se však rafinovanýcm sacharidům, které jsou obsaženy v potravinách vyrobených z bílé mouky a bílého cukru.

    Podívejte se na 10 superpotravin, které vám pomohou při hubnutí:

    480p 360p 240p
     • VIDEO: 

  • Bílkoviny

    Bílkoviny jsou základem každého poledního jídla. Oběd by měl být složen hlavně z masa, případně vhodných luštěnin. Pokud bílkoviny vypustíte úplně, přepne se váš metabolismus do úsporného režimu. Zdravá dávka bílkovin zabrání polednímu poklesu energie a navíc vás oběd bohatý na tyto živiny zasytí na delší dobu. Doporučená dávka je 20 – 30 gramů.

  • Tuky

    Zdravé tuky dělají váš oběd mnohem uspokojivější. Navíc chrání vaše srdce a celkově podporují zdraví. Je však důležité vybírat ty správné. Důležitým zdrojem zdravých tuků je losos, avokádo, ořechy nebo olivový olej. Doporučené množství se pohybuje okolo 13 – 18 gramů.

  • Vláknina

    Vláknina je důležitou sloužkou potravin, která nejen pomáhá při hubnutí, ale funguje také jako prevence rakoviny a napomáhá trávení. Pokud si nestíháte připravit teplý oběd, zvolte jako náhradu celozrnný sendvič s uzeným lososem a avokádem. Jako příloha jsou vhodné celozrnné těstoviny. Doporučená dávka vlákniny se pohybuje kolem 10 – 20 gramů.

  • Svou roli hraje také čas

    Jestliže snídáte kolem 7. až 8. hodiny, snažte se nejpozději obědvat kolem dvanácté hodiny dopolední. Pokud jste zaneprázdnění a často zapomínáte jíst, nastavte si na svém mobilním telefonu budík, který vás upozorní na to, že je čas oběda. Rozhodně nevynechávejte přes den žádné jídlo. Tělo si pak ukládá zásoby, což vede k tloustnutí. A to si určitě nepřejete!

/
Autor: Aneta Pařízková

Diskuse ke článku

.