Zrádné ovoce: Po kterém přiberete nejvíc a které si můžete dopřát bez obav?

  • 24. července  2017 
     06:00

    Ovoce je cenným zdrojem vitaminů, minerálních látek a vlákniny, ale pokud držíte dietu, množství, které za den sníte, byste si měli hlídat. Oproti zelenině je v něm totiž více cukrů a jeho energetická hodnota je vyšší. Které druhy jsou při hubnutí vhodnější a které raději do jídelníčku nezařazovat?

  • Kolik ovoce za den můžete sníst?

    Autor: Profimedia

    Jak říká nutriční terapeutka Dana Šímová, ovoce je fajn, protože má hodně vlákniny a s výjimkou avokáda je chudé na tuky a bílkoviny. „Pokud tedy chcete snížit váhu, musíte jíst ovoce v menším množství, ideálně jednou denně, a to dopoledne. Vybírejte si vhodnější druhy a nepřezrálé, ty mají více cukru. V žádném případě nejsou vhodné kompotované ovoce, džem a doslazené sušené ovoce. Jednak úpravou ovoce ztrácí vitaminy, enzymy a minerální látky, jednak se navíc zvyšuje glykemický index a při přidání cukru také energetická hodnota,“ doporučuje Dana Šímová. A ještě jedna rada se bude hodit. „Ideální je kombinovat ovoce vždy s bílkovinou, jogurtem, tvarohem nebo sýrem, protože bílkoviny vás zasytí na delší dobu, a navíc obsahují tuk, který snižuje glykemický index,“ radí nutriční terapeutka.

     

    Kolik ovoce denně bychom měli sníst? Podívejte se na naše VIDEO:

    720p 480p 360p 240p
    Kolik ovoce a zeleniny bychom měli denně sníst? • VIDEO: 

     

  • Vhodné druhy při hubnutí: ananas

    Autor: Shutterstock.com

     

     

    Patří mezi největší spalovače tuku mezi ovocnými zdroji živin. Obsahuje vzácné enzymy, které prokazatelně zabraňují ukládání tuku v těle. Kromě toho je zdrojem minerálů, stopových prvků a vitaminů A, B, C a E. 100 g ananasu obsahuje 210 kJ.

     

  • Jablka

    Autor: Shutterstock.com

    Jsou cenným zdrojem pektinu – vlákniny, která brání tělu příliš rychle absorbovat cukry, a ukládat si je tak v těle, zrychluje metabolismus a působí lehce projímavě. 100 g jablek obsahuje 240 kJ.

  • Citrusy

    Autor: Shutterstock

    Obsahují hodně vody a velké množství vitaminu C, který aktivuje spalování tuků, podporují a urychlují metabolismus cukrů. 100 g grapefruitů obsahuje 170 kJ, 100 g pomerančů obsahuje 200 kJ, 100 g pomela 180 kJ.

     

  • Jahody, rybíz, borůvky, maliny

    Autor: Shutterstock.com

    Obsahují málo kalorií, a proto jsou vhodné i při dietě. Kromě toho čistí střeva a pomáhají při odvodňování organismu. Zrychlují metabolismus a pomáhají vyplavovat z těla tuky a toxiny. 100 g borůvek obsahuje 250 kJ, 100 g jahod 170 kJ, 100 g rybízu červeného 200 kJ, 100 g malin 240 kJ.

     

  • Třešně a višně

    Autor: profimedia.cz

     

    Podporují trávení a vylučují jedovaté odpadní látky z těla, snižují hladinu kyseliny močové v krvi. Obsahují jod, který je důležitý pro činnost štítné žlázy, díky tomu napomáhají spalování tukových zásob. 100 g třešní obsahuje 270 kJ.

     

  • Nektarinky a broskve

    Autor: profimedia.cz

     

    Obsahují hodně vody, jsou málo kalorické, obsahují také draslík a vápník. 100 g nektarinek obsahuje 170 kJ, 100 g broskví pak 190 kJ.

     

  • Kiwi a meloun

    Autor: archiv

     

    Kiwi má hodně vitaminu C a podporuje spalování tuků, meloun (přestože jde o zeleninu, je sladké chuti) obsahuje hodně vody, ale i živin, také minerály, například draslík, který odvodňuje tělo, mangan. A má i vitamin C. Aktivuje hormon tyroxin, který zajišťuje v našem těle rychlé a účinné spalování přebytečných tukových zásob. 100 g kiwi obsahuje 240 kJ, 100 g melounu 140 kJ.

     

  • Nevhodné ovoce při hubnutí: avokádo

    Autor: iStock

     

    Nejkaloričtější ovoce v našem žebříčku. Obsahuje málo vody, oproti jiným druhům je bohaté na tuky, ale i bílkoviny. Je vhodné občas jako náhrada jiných zdrojů bílkovin (sýry, vejce, maso) nebo jako náhražka za máslo či majonézu. 100 g avokáda obsahuje 670 kJ!

     

     

  • Papája

     • VIDEO: 

     

    Druhé nejkaloričtější ovoce, má však hodně vitaminů, brzdí záněty a čistí střeva, podporuje také spalování tuků. V menší míře si ho můžete dopřát, ale opravdu méně často. 100 g papáji obsahuje 590 kJ.

     

  • Banán

    Autor: Shutterstock

     

    Obsahuje hodně cukru, má vysoký glykemický index. Je doslova energetickou bombou. Ovšem před fyzickou aktivitou si ho dopřát můžete, pozor ale na dávku – jeden banán může mít 200 g nebo jen 80 g. 100 g banánu obsahuje 380 kJ.

     

  • Hroznové víno

    Autor: Shutterstock.com

    Pozor, je zrádné na pohled, v jednom hroznu můžete přijmout až 800 g, což je 2400 kJ! Obsahuje hroznový cukr, který je vhodný pro sportovce, těžce pracující nebo děti v době nemoci. V malém množství ho můžete jíst i při hubnutí, protože je zdravé – obsahuje resveratrol, který má protirakovinové účinky, vitamin B, draslík a železo. Snižuje také hladinu cholesterolu. 100 g hrozného vína obsahuje 290 kJ.

     

     

     

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.