Hubněte jako Japonky! Jaké je jejich tajemství?

22. července  2017 
 06:00

Hubnout podle japonského návodu, není to jen další iluze? Vždyť nejsme Japonky, máme úplně jinou stavbu těla a žijeme pravděpodobně docela jinak než ony. Ovšem z knihy Sophie Ortegové Japonky nechodí na plastiku pár jejich fíglů, které vedou ke štíhlé linii, odkoukat můžete. Jsou totiž snadné a realizovatelné. A dokonce i u nás v Česku.

Knihu vydalo nakladatelství Euromedia letos a najdete v ní odpovědi na otázku, jaké je tajemství japonských žen a proč jsou tak štíhlé. Tahle kniha zcela určitě vymýtí všechny zakořeněné mýty o tom, že pro krásu je nutné trpět! Není nutno, autorka nabízí jednoduchý a snadný způsob, jak dodržovat japonskou dietu, aniž se budete trápit detaily nějakého šíleného systému, který nakonec stejně nevydržíte. Japonský přístup k výživě a tělu je přirozený a jednoduchý a nevyžaduje přehnané oběti. Naopak je založený na flexibilitě, naslouchání vlastnímu tělu a udržování rovnováhy. Dozvíte se také něco o principu kalorické hustoty potravin a naučíte se spoustu receptů s použitím agar-agaru a konjaku.

Proč metoda Tokio–Paříž? Jednak kvůli tomu, že autorkou je Francouzka, jednak kvůli tomu, že se v knize snaží skloubit to nejlepší, co můžou japonská strava i ta evropská nabídnout. Najdete zde tedy jídelníčky obsahující sice výběr japonských ingrediencí, ale ty můžete bez problémů sehnat nejen ve Francii, ale i u nás. A kombinovat je lze s tím, co máte doma ve spíži. Jaké je tedy tajemství japonské stravy?

• Je vyvážená, ale především málo kalorická. Statistiky ukazují, že Japonci denně konzumují o 300 až 400 kalorií méně než my!

• Z 80 % se skládá ze zeleniny. Mezi ty druhy, které drží prim, patří konjaková brambora.

• Základ tvoří ryby.

• Zahrnuje sóju, kterou konzumují minimálně 2x denně.

• Je v ní minimum alkoholu a velké množství zeleného čaje.

• U stolu si Japonky nikdy nepřidávají, ale jedí hodně, s chutí a s radostí ze sdílení jídla ve společnosti.

Strážce štíhlé linie Japonek: konjak

Konjaková brambora se pěstuje zejména v Japonsku a Koreji a jedná se o zcela přírodní zdroj potravy. 97 % konjaku tvoří voda, 3 % polysacharid glucomannan a vláknina. Její kalorická hustota je velmi nízká. Pokud jde o výživu, hlíza se drtí na mouku, ta se smíchá s tekutinou (vodou nebo sójovým mlékem) a vytvoří se kompaktní gel. Tahle hmota se nazývá konnyaku. Tu lze použít k přípravě nízkokalorických cukrovinek nebo ji můžete míchat s ovocnými nápoji. Kromě jiného snižuje cholesterol, chrání před cukrovkou a skvěle působí proti špatné náladě. Z konjaku se vyrábějí shirataki (dlouhé nudle) nebo gohan (podobný rýži). Tyto potraviny jsou odrazovým můstkem ke štíhlosti. Konzumují se tedy jako těstoviny a snadno a rychle se připravují.

Tip na hlavní jídlo:

Shirataki s mušlemi a bazalkou (1 porce)

Budete potřebovat: 150 g shirataki z konjaku, 120 g mušlí (čerstvých nebo mražených), ½ lžičky kurkumy, 10 lístků bazalky, 1 stroužek česneku, ¼ cibule, 1 polévkovou lžíci olivového oleje, sůl, pepř

Postup: Sceďte shirataki a proplachujte ho asi 1 minutu studenou vodou. Vařte 3 minuty ve velkém množství vody a pak sceďte. Oloupejte stroužek česneku a cibuli a nasekejte je nahrubo, nakrájejte lístky bazalky a vše promíchejte. Rozehřejte ve woku olej a opečte mušle po obou stranách s kurkumou, až trochu zezlátnou, pak přidejte předchozí směs a opepřete. Přidejte shirataki do woku. Zamíchejte a podávejte ještě horké.

 

Naučte se ovocné sushi sami doma! Návod najdete v našem videu:

Vyrob si sám: Vyzkoušejte ovocné sushi! Hotové za pár minut! • VIDEO: 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji