Chcete hubnout rychleji? 7 důvodů, proč vyzkoušet chůzi s holemi!

  • 10. července  2017 
     06:00

    Máte ráda procházky? Skvělé. Příště si do rukou vezměte trekkingové hole a uvidíte, že chození dostane úplně nový rozměr. Jak je to možné? 

  • Spálíte víc kalorií

    Autor: hudyhavlickova

    Proč je nordic walking tak oblíbený? Odborné studie totiž prokázaly jeho výrazný pozitivní vliv na lidský organismus. Při chůzi s hůlkami se pohybují také paže, proto je zátěž organismu vyšší, díky čemuž se zvyšuje také výdej energie. 

  • Je to pro každého

    Autor: Profimedia.cz

    Této aktivitě se může věnovat každý. „Po operaci ramene mi lékař doporučil zapojit do rehabilitace chůzi s holemi. Nejdřív se mi moc nechtělo, vždyť mám spoustu pohybu na zahrádce a kolem vnoučat,“ říká naše čtenářka Jitka (63), „ale rozhodla jsem se hole aspoň vyzkoušet. Jsem nadšená. Dávají mi při chůzi jistotu a zapojím ruce i ramena, což při normálním chození nebylo. Konečně pohyb pro někoho, kdo není žádný sportovec, ale chce být aktivní.“


  • Budete mít radost z pohybu

    Autor: Profimedia.cz

    Důležité je, že vás chůze s holemi bude bavit a užijete si radost z pohybu. Vzít s sebou můžete kamarádku, celou partu i svého čtyřnohého mazlíčka. Dá se s nimi vyrazit i do míst, kde terén není absolutně dokonalý. S oporami v obou rukou se budete cítit jistá a vaše chůze bude přirozenější, lehčí, odpružená a nebolestivá.

  • Minimalizují riziko zranění

    Autor: Shutterstock.com

    Nejvíce si lidé pochvalují právě oporu, kterou jim hole poskytují. "Dá se s nimi cvičit koordinace i obratnost. Nejlepší je chůze v přírodě, ve volném terénu. Louky, pole a měkké cesty jsou ideální pro zpevnění vazů a šlach nohou a díky holím se zase minimalizuje riziko zranění,“ poukazuje na výhody tohoto pohybu freerun kouč Miroslav Matěcha. Hole jsou zakončené špičkou, která se do terénu zabodne, a tak vám poskytne oporu.

  • Prospívají zdraví

    Autor: profimedia.cz

    Velmi příznivě působí na činnost srdce, zrychluje se metabolismus, upravuje se krevní tlak, pálí se tuky, pohyb tvaruje nohy, posiluje celé tělo, imunitu a odplavuje stres. Produkce serotoninu v organismu stoupá a vy máte lepší náladu. „Děje se tak díky efektivní koordinaci a zapojení nohou a paží. Pravá ruka se střídá s levou nohou a naopak, a tomu všemu dopomáhá odraz holí. Na rozdíl od běžné chůze je zapojená i horní polovina těla a aktivně pracuje až devadesát procent svalstva. Je to ideální aktivita pro rehabilitaci i hubnutí,“ říká fitness trenérka Petra Štelcová.



  • Chůze s nimi nebolí

    Autor: shuterstock.com

    Hole jsou doporučovány i při poúrazových stavech, uživatelům s bolestmi kloubů a nohou. Nabízejí větší odpružení, a proto chodidlo na tvrdou zem nedopadne tak ztěžka. Větší odpružení znamená také menší zátěž kloubů a větší pohybovou mobilitu.

  • Je to úplně jednoduché

     
    Autor: Profimedia.cz

    Při chůzi stačí jen dodržovat základní pravidla pohybu. Hole se pak kladou na zem za tělo pod úhlem 45 stupňů. Neopíráte se o ně, ale odstrkujete se jimi. Našlapujete z paty na špičku, ramena uvolníte a necháte poklesnout. Nemá smysl se honit. Důležité je najít pohodlný rytmus, který právě vám nejvíc vyhovuje, a užívat si dynamickou chůzi. Pokud chcete přidat na intenzitě, stačí zrychlit a rychleji také pohybovat rukama. V průměru se na den doporučuje asi 45 až 60 minut, a to několikrát týdně. Ale vždy vycházejte hlavně z vlastních odhadů svých sil.

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji