Dieta a sladkosti? Nemusíte si je odpírat, jen si vyberte ty správné!

1. července  2017 
 06:00

Chcete shodit pár kilogramů, než vyrazíte k moři nebo na dovolenou? Zapomeňte na přísné zákazy a příkazy a začněte myslet jinak! Zalistujte v knize 77 jednoduchých tipů na hubnutí, kterou vydala Grada, a za měsíc budete o pár kilo lehčí.

Tipy, které v knize najdete, jsou opravdu velmi jednoduché. Nejsou to žádné dietní senzace ani zázračné prostředky, ale skutečně fungující rady. Tipy na hubnutí jsou znázorněny zeleně, tipy pro změnu stravovacích zvyklostí oranžově. A jak říkají autoři knihy, i kdybyste si osvojili jen některé z nich a integrovali je do svého běžného dne, budete rozhodně slavit úspěch. Nejdřív si vyzkoušejte, co pro vás bude zvládnutelné. Začněte se změnami, které jsou nejsnadnější, a krok za krokem je zabudujte do svého způsobu života.

Jaké sladkosti můžete při hubnutí jíst?

Kdo by neměl rád nějaký ten zákusek, zvláště když je ve stresu? Kolik sladkého však denně potřebujeme, záleží na našich stravovacích zvyklostech. Ovšem ani při hubnutí nemusíte trpět – moc dobře se totiž ví, že serotonin odpovídá za vyrovnanou náladu, a jestliže jeho koncentrace v mozku klesne, dojde nejen k poruchám nálady, ale i ke zvýšené chuti na sladké. Už polovina pásku čokolády dokáže výrazně zlepšit náladu. Znamená to tedy, že k dobré náladě nepotřebujeme spoustu sladkého, stačí málo. Jak tedy na to, abychom vydrželi a zároveň uspokojili svou touhu po sladkostech?

• Občas si dopřejte sladkosti v malém množství, abyste zabránili návalům vlčího hladu.

• 1 čokoláda (100 g) odpovídá kaloricky 1 pásku čokolády, 2 banánům, 200 g hroznů, 2 sušeným fíkům a 140 g jahod = 2100 kJ!

• Místo čokolády si můžete dopřát čokoládový puding z odstředěného mléka, z něhož sníte jen půlku – ušetříte 1600 kJ a přes 30 g tuku!

• Chuť na sladké uspokojíte rýžovými vaflemi nebo suchary. Když sníte celé balení rýžových sucharů s čokoládovou příchutí (50 g), přijmete o 800 kJ méně, než kdybyste snědli celou čokoládu!

• Místo jedení čokolády si můžete také rozmačkat banán a přimíchat do něj 1 polévkovou lžíci karobu. K tomu lze přidat trošku vanilkového cukru a dostanete zdravou banánovou čokoládu!

• Místo cukru můžete používat med, náhradní sladidla nebo umělá sladidla (například stévii).

• Místo kávy se šlehačkou a se sladidlem (440 kJ) si dejte kávu s mléčnou pěnou plus trochu cukru (85 kJ).

• Ideální dezerty jsou krémové dezerty z nízkotučných mléčných výrobků (ricotta, tvaroh) a ovoce.

 

Tip na zdravý dezert

Dezert z červeného bobulového ovoce se skořicovým tvarohem

Budete potřebovat: 1 balení mraženého bobulového ovoce (300 g), 1 vanilkový cukr, sladidlo, 1 čajovou lžičku potravinářského škrobu, 125 g nízkotučného tvarohu, skořici

Postup: Ovoce svařte s ½ l vody, přidejte vanilkový cukr a oslaďte podle chuti. Potravinářský škrob rozmíchejte ve studené vodě a spojte jím vařící se směs. Nechte vychladnout. Mezitím vymačkejte tvaroh a smíchejte ho se skořicí a trochou sladidla. Ovocný dezert rozdělte do misek a nahoru přidejte lžící skořicový tvaroh.

 

Jakých zlozvyků se musíte zbavit, pokud chcete zhubnout? Podívejte se na naše video:

720p 480p 360p 240p
4 zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout • VIDEO: 

 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.