Musíte při dietě vyloučit banány? Naopak! Jezte je v klidu každý den

  • ...
    20. června  2017 
     06:00

    Žili jste dosud v přesvědčení, že během diety nesmíte jíst banány, protože jsou sladké a tučné? To je omyl! Banány jsou ideální potravina při redukci váhy. Přesvědčte se sami. Pokud do svého dietního jídelníčku zařadíte právě toto sladké ovoce, budete se dokonce cítit šťastnější.

  • Tuk

    ...

    Také jste si mysleli, že jsou banány tučné? Naopak! Mýtus, který o banánech koluje, vytvořil nespravedlivý dojem, že banány jsou plné tuku, a kvůli tomu nevhodné při redukci váhy. Banány neobsahují téměř žádný tuk. Jeden středně velký banán obsahuje asi 0,5 gramu tuku a má energetickou hodnotu asi 460 kilojoulů. Proto i z banánu – stejně jako z každé potraviny – můžete přibrat jen tehdy, když tělu dodáte více energie, než spálíte.

  • Cukr

    ...

    Co banánu nemůžeme upřít, je to, že patří mezi nejsladší druhy ovoce vůbec. Na rozdíl od rafinovaných bílých cukrů, které najdeme v klasických kupovaných pamlscích, je ale jeho cukr kvalitnější. Fruktóza v banánech je tělem absorbována pomaleji, a tak díky tomu vám dodává energii postupně. Banány nezpůsobí prudký nárůst hladiny glukózy v krvi, díky tomu jsou vhodné i pro diabetiky.

  • Praktická svačinka

    ...

    Banány jsou hned po jablkách nejspotřebovávanějším ovocem a jejich konzumace je rozšířená po celém světě. Důvodem nemusí být jen množství zdraví prospěšných látek, ale i jejich praktičnost. Dají se totiž snadno, levně a rychle jíst kdekoliv a kdykoliv, bez jakékoliv přípravy a bez použití jakéhokoliv nástroje. Středně velký banán obsahuje přibližně 4 gramy vlákniny, díky tomu dokonale zasytí, a je tak ideální svačinou.

  • Nezralé banány

    ...

    Také si pochutnáváte na ještě ne úplně zralých banánech více než na těch sytě žlutých, až nahnědlých? Nezralé banány jsou ale plné škrobu, který se v procesu dozrávání mění právě na cukry. Kvůli množství škrobu můžou nezralé banány způsobovat nadýmání i jiné poruchy trávení. Banány, které se prodávají u nás nebo v jiných okolních zemích, kde se nepěstují, dozrávají až ve skladech. Kvůli tomu přicházejí o množství vitaminů a zdraví prospěšných látek, které na stromě dozrálý banán přirozeně obsahuje. Zralý banán poznáme tak, že na jeho slupce se začínají objevovat slabě nahnědlé flíčky.

  • Banánová dieta

    ...
     

    Mezi dietology je také známá banánová dieta, která je postavena na konzumaci jednoho až dvou banánů denně. Během diety se stravujete střídmě. Můžete konzumovat čerstvou zeleninu, dušené maso, mléko, mléčné výrobky a celozrnné pečivo. Dva banány denně zajistí během této diety doporučenou denní dávku vitaminů B6, C, B1, B2, E a kyseliny listové. Vedle toho vás zasytí a dodají vám energii pro celý den.

  • Banánové plus

    ...

    Banány nejsou jen skvělý dietní pomocník pro hladový žaludek. Díky množství minerálních látek, jako jsou například draslík, hořčík a železo, jsou také zdraví prospěšné. Minerální látky podporují syntézu serotoninu, ten pak například rozšiřuje cévy, zmírňuje bolesti míchy a působí proti depresi. Další látky pomáhají lidem s chorobami srdce, zabraňují rozvoji mrtvice, a dokonce rakoviny. Pomáhají také proti vypadávání vlasů, popraskaným rtům a proti únavě a dlouhodobému stresu. Díky banánům se budete cítit jak fyzicky, tak psychicky fit.

     

    Podívejte se na video, jak si nejen z banánů připravit lahodné ovocné sushi:

    1080p 720p 360p
    Lahodné sushi z ovoce, neboli frushi • VIDEO: 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.