Přibíráte, jen se na jídlo podíváte? Metabolismus zpomalují menstruace i létání!

  • ...
    15. června  2017 
     06:00

    Patříte mezi ty, kteří přibírají snad i ze vzduchu? Přestože se vaše známá od rána do večera cpe, nepřibere ani deko, zato vy máte po kostičce čokolády kilo nahoře? Máte pomalý metabolismus. A proč? Tohle děláte možná špatně!

  • Nepravidelné stravování

    ...

    Vědci dokázali, že pravidelnost stravování hraje velkou roli pro zdravé fungování vašeho metabolismu. Vědci tuto teorii testovali na skupině myší. První skupina dostávala určitý příjem tuku v pravidelných intervalech. Druhá skupina byla krmena stejným množstvím tuku náhodně. Na rozdíl od první skupiny zbytek testovaných myší přibíral na hmotnosti. Pokud tedy tělo sytíte víceméně v pravidelných intervalech, naučíte ho efektivněji spalovat potřebné kalorie.

  • Málo spánku

    ...

    Studie z roku 2012 dokázala, že lidé, kteří během noci nenačerpali dostatek energie, se během následujícího dne méně hýbou. Tím vynaloží méně energie v následujícím dni, a spálí tak méně kalorií. Pokud vaše tělo nezískalo během noci dostatek energie, je možné, že se ji bude pokoušet najít ve větším množství jídla. Nedostatek spánku tak může způsobovat silnější chutě na sladké a tučné jídlo.

  • Menstruace

     

    ...

    Železo je jedním z elementů, které pomáhají přinášet kyslík do svalů. Pokud se vaše zásoby železa rapidně sníží, vaše tělo ztrácí energii a váš metabolismus se zpomaluje. Právě během periody o spousty železa přicházíte, a váš metabolismus se tím zpomaluje. Pokud během svých dní trpíte skutečně silným krvácením, měla byste dbát na to, abyste do jídelníčku zařadila dostatečné množství železa. Ideálními potravinami jsou pro vás listová zelenina, špenát, brokolice nebo fazole.

  • Málo jídla

     

    ...

    Pokud během dne náhle přestanete přijímat dostatečné množství kalorií, vaše tělo přepne do "hladovějícího módu". Automaticky tak začne schraňovat energii na horší časy. Mnoho lidí si myslí, že zhubne, pokud přestane přijímat množství jídla. V dietě nejde vždy o kvantitu, ale o kvalitu. Vynechávání například snídaně proto není dobrý nápad. Právě prvním jídlem se váš metabolismus nastartuje.

  • Dlouhodobé sezení

    ...

    Všichni víme, že nedostatek pohybu je nezdravý pro naše tělo a způsobuje obezitu. Pokud ale vaše práce nedovoluje pohyb, nebo dokonce vyžaduje dlouhodobé sezení, musíte o to více dbát na zdravý pohyb. Sezení dokonce i 20 minut v kuse totiž zpomaluje váš metabolismus. Jděte se proto každou půlhodinu projít, protáhnout nebo si zacvičte.

  • Létání po světě

    ...
     

    Takzvaná pásmová nemoc je odborný název pro únavu metabolismu po rychlém překročení několika časových pásem. Váš biorytmus je létáním narušen a může to mít dopad na energetické výměny v těle. Co pro svůj metabolismus můžete vždy udělat, je dodržovat pitný režim.

  • Nedostatek vápníku

    ...

    Vápník je důležitým prvkem pro zpracování a regulaci tuků v těle. Vápník je totiž prvek, který rozhodne, jestli kalorie využijete a spálíte je, nebo je v podobě tuku uložíte v těle. Vědci zjistili, že dostatečné množství vápníku napomáhá efektivněji zpracovávat kalorie a nedovolí jim uložit se ve formě tuku.

  • Nedostatek bílkovin

    ...

    Bílkovina je stavební jednotka pro svalovou hmotu. Nedostatek bílkovin snižuje množství svalové hmoty, která pak automaticky spotřebuje méně energie. Půl kila svalů za den spálí čtyřicet kalorií, a to nezávisle na tom, jestli sportujete nebo odpočíváte. Stejné množství tuku spálí pouze dvě kalorie. Ke každému jídlu si proto dopřejte dostatek bílkovin.

  • Málo vody

    ...

    Pitný režim je zásadní pro vaše zdraví a pro správnou funkci vašeho těla. Veškeré buňky těla pracují jen díky dostatečnému přijmu tekutin. Každý den byste měli vypít 2 až 3 litry vody, abyste se vyhnuli dehydrataci. Pokud tělo postrádá vodu, spaluje až o dvě procenta kalorií méně.

    Pavel Suchánek: Klidně si při sportu dejte slazené nápoje • VIDEO: 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.