Ovládněte po padesátce hormony! Snídaně z tofu a čaj proti návalům!

3. června  2017 
 06:00

Je vám přes padesát a máte potíže s návaly, nepravidelnou menstruací, zvýšeným cholesterolem a přibýváním na váze? Pro menopauzu naprosto typické. Ovšem i v situaci, kdy ženám ubývají estrogeny a dochází ke klimakterickému syndromu, lze vše řešit jinak než hormonální substituční léčbou. A to vhodným jídlem!

 

V nové knize Ovládněte své hormony jídlem od Pavly Momčilové, která se více než třicet let věnuje výživě a zdraví, se dozvíte, jaký vliv mají fytoestrogeny na kvalitu života žen v menopauze a v postmenopauze. Vše podtrhuje vlastními zkušenostmi a zkušenostmi z okruhu Přátel přírodní výživy. Je to prý snadné a jde to i jinak než pomocí hormonů. „Jde o změnu jídelníčku a využití látek z přírody, které máme na dosah a které jsou přirozenou složkou mnoha běžných potravin. Tyto látky se nazývají fytoestrogeny,“ vysvětluje autorka. Obohatíte-li svůj jídelníček superpotravinami s obsahem fytoestrogenů, můžete se podle autorky obejít i bez klimakterických obtíží.

Ovládněte své hormony jídlem

Dozvíte se zde, proč jsou fytoestrogeny šetrnější alternativou hormonální substituční terapie a jak vám může jídelníček právě s těmito potravinami pomoct. Z výsledků mnoha studií, zejména z Číny a Japonska, je zřejmé, že celoživotní zařazování potravin s fytoestrogeny do jídelníčku žen může být mnohem účinnější, zdravější, spolehlivější a přirozenější řešení než užívání výživových doplňků (byť kvalitních) nebo hormonů. Fytoestrogeny jsou v přírodě zastoupeny přibližně ve 300 druzích rostlin, které většinou patří mezi potraviny – dalo by se říct, že téměř v každém běžném ovoci a zelenině je těchto látek dost.

 

 

Jak využít k detoxu divoké byliny? Dozvíte se v našem VIDEU:

 

 

 

720p 480p 360p 240p
Jak využít k detoxu divoce rostoucí bylinky • VIDEO: 

 

V knize se dozvíte, kde všude fytoestrogeny najdete (vedle sóji jsou také v luštěninách, lněném semínku, oříšcích atd.), ale taky zde najdete spoustu zajímavých a inspirujících receptů, díky kterým se budete cítit lépe, nebudete trpět návaly, nočním pocením, a ještě k tomu zhubnete!

Tip na zdravou snídani

Tofu pomazánka s bylinkami

Budete potřebovat: 200 g přírodního tofu, 50 g sójové mouky hladké plnotučné, 150 ml vody, 30 ml olivového nebo lněného oleje, mořskou sůl, 3 lžíce sekaných bylinek (řeřicha, pažitka, oregano, estragon, tymián, petrželka, kerblík, mladá cibulka apod.)

Postup: Ze sójové mouky a vody si připravte kaši. Mouku rozmíchejte ve vlažné vodě a nechte asi deset minut bobtnat. Pak vařte za stálého míchání na mírném ohni 10 minut, stáhněte z ohně a nechte 20 minut dojít. Dejte do mixéru, přidejte olej a po kouscích přidávejte tofu. Dokonale rozmixujte a ochuťte solí. Pak můžete přidat nasekané bylinky a pečlivě promíchat.

 

Čaj z červeného jetele proti pocení a návalům horka

Budete potřebovat: 1 velkou lžíci sušených paliček červeného jetele, 200 ml vody a med nebo javorový sirup

Postup: V hrnku jetel přelijte vroucí vodou a nechte 10 minut louhovat. Slijte a na nový šálek čaje použijte vždy nové sušené květy. Můžete ochutit medem.

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.