Hubněte jako Francouzky! Za měsíc budete až o pět kilo lehčí!

13. května  2017 
 06:00

Pařížská dieta vlastně není žádná dieta. Je totiž založená na zdravých stravovacích návycích Francouzek, které mají pozitivní vliv nejen na vaši váhu, ale taky na zdraví. V čem tkví podstata? Inspirujte se knihou dr. Jeana-Michela Cohena Pařížská dieta, která vám pomůže dosáhnout správné váhy a udržet si ji. A poměrně rychle.

Co se v knize dozvíte? Především vám nabídne „francouzské“ řešení, které vám pomůže postupně shodit 2,5 – 5 kilogramů za měsíc. Dozvíte se, že ve Francii se jídlo považuje za skutečný rituál, a to i tehdy, když netrvá dlouho. V ostatních zemích (i u nás) se jídlo považuje za mechanické „doplnění paliva“, u kterého děláte ještě spoustu jiných věcí. Francouzi jedí jinak. Mají živý zájem o vaření a jídlo, je pro ně nejen nutností, ale taky potěšením. Důležité jsou pro ně kvalita ingrediencí, chuť, barva, vzhled i servírování jídla. A co dělají hlavně jinak: každé sousto si pořádně vychutnají!

 

Jakých zlozvyků je potřeba se zbavit, když hubnete? Podívejte se na naše VIDEO:

720p 480p 360p 240p
Zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout • VIDEO: 

 

V knize se postupně v jednotlivých kapitolách dozvíte, co dělat, když máte hlad, když vás honí mlsná po čokoládě, pečivu nebo máte chuť na víno, jestli můžete konzumovat těstoviny nebo co jíst, když se cítíte unavení. A jaké jsou základní pařížské tipy pro každý den?

Jídlo si musíte užívat a občas si dopřát něco dobrého na zub. To je podle autora nejdůležitější prvek úspěšné diety. „Jakmile se přinutíte vyškrtnout z jídelníčku všechna vaše oblíbená jídla, nakonec dietu vzdáte. Raději si v případě, že porušíte dietní režim nebo nedokážete odolat pokušení, klidně toho zahýření užijte. Hlavně se postarejte, abyste to vykompenzovali jídlem z plánu na návrat k dietě a pak pokračovali v dietní stravě,“ říká dr. Cohen.

Rozvrhněte si pravidelně jídla v průběhu dne a objevte radost ze společného jídla. Tím omezíte mlsání mezi jídly, a navíc zlepšíte rodinné vztahy.

Dopřejte si pauzu. Třikrát denně si vyhraďte přestávku na jídlo, minimálně dvacet minut na každé. Věnujte pozornost konzumovaným potravinám a nenechte se ničím rušit. Nečtěte, nesledujte televizi – to vám brání vnímat signály, kterými vám tělo oznamuje, že jste už plní.

Dbejte na to, aby bylo jídlo potěšením. Vychutnejte si každé sousto, může to znít legračně, ale zkuste někdy k jídlu přivonět – zlepšíte tak celkový požitek z jídla, více ho oceníte a taky vás víc uspokojí.

Objevte znova kouzlo vaření. Vraťte se k domácí kuchyni a vsaďte na jednoduché recepty a čerstvé ingredience místo na balená a hotová jídla.

Jezte menší porce a pijte vodu v průběhu dne. Když si na talíř naložíte moc a máte pocit, že musíte všechno sníst, nakonec opravdu sníte víc, než potřebujete.

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji