8 věcí, které zpomalují hubnutí: Patří mezi ně sport i detox!

  • Třeba i běhání může na začátku hubnutí škodit.
    23. března  2017 
     06:00

    Tihle viníci můžou za to, že ještě nemáte postavu podle svých představ. Budete možná překvapena, že mezi nimi najdete i takové věci, které vlastně denně děláte – ale nepřipadá vám, že by to byl tak zásadní problém. Jestli ale chcete skutečně zhubnout, měla byste se jim vyhnout. 

  • Moc sportování

    Nezapomeňte při sportu na dostatečnou podporu.
    Nemusíte hned lítat na atletickém stadionu, šlapat na spinningu jako zuřivá nebo zvedat činky, abyste zhubla. Ba dokonce naopak. Na začátku diety se věnujte klidnějším formám pohybu – chůzi, józe, plavání – abyste ani se sníženým množstvím jídla neměla hlad. Pohyb ale nevynechávejte úplně. „V dnešní době je bohužel normální, že lidé sedí vlastně skoro celý den. Jak v práci, tak doma. Pohybu mají velmi málo. Díky tomu se radikálně zmenšuje svalová hmota v těle a rychle se zvětšuje tuková vrstva,“ uvádí Martin Škába. Čím méně svalů na těle máme, tím hůře se spaluje energie. Přitom pevné tělo je mnohem lepší varianta než povislé, ne?
    Běháním nezhubnete, tvrdí osobní trenérka: Jak je to možné? • VIDEO: 
  • Příliš soli

    Pozor na to, jak moc solíte!
    Díky soli zvyšujete svou hmotnost – sůl totiž zadržuje v těle vodu, a proto i víc vážíte nebo jste "nateklá". Hodně soli mají uzeniny, tvrdé i tavené sýry, minerální vody a další. Zkuste trochu ubrat a víc si pomoct bylinkami, kvalitní sójovou omáčkou, čerstvou cibulí a česnekem. Hned uvidíte, jak se vaše tělo probudí k lepším proporcím.

  • PMS

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Jestliže máte najednou křeče, ačkoliv dříve byla vaše menstruace bezproblémová, může to značit nějaký zdravotní problém. • VIDEO: 

    O tom, jak nám dny před menstruací narušují plány, víme. U některých z nás jsou zkrátka chutě v tyhle dny opravdu nezvladatelné. Máte dvě možnosti: buď je neignorovat a jeden dva dny jíst, jak si tělo diktuje, ale pak si dát dva dny hodně utažené, nebo zkusit něco na vyrovnání hladiny hormonů: pupalku dvouletou s vitaminem E nebo cvičení hormonální jógy.

  • Nervy na pochodu

    Jedním z důvodů, proč nemůžete večer usnout je i to, že si občas dáte kousek čokolády. Ta totiž obsahuje látky, které jsou povzbuzující.
    Dát si řádku čokolády nebo jeden kousek dortíku na pocuchané nervy je celkem normální. Děláte-li to občas, nic se neděje. Ale jestli nemáte dobré období a cukr je jediné, co vám pomáhá, pusťte rovnou dietu z hlavy. Říká se, že stres a nervy umějí tělo uvést do stavu obrany – tedy hlídá si všechno, co má, a nic nepustí, tedy ani ne kila navíc. Počkejte si tedy, až se krize přežene. Pak to půjde lépe!
    Přejídáte se kvůli smutku či stresu? Možná máte psychickou poruchu! • VIDEO: 
  • Detoxikace

    Pročistěte si organismus před vánočními jídelními orgiemi!
    Věříte, že když přestanete jíst a budete se prolévat ovocnými šťávami a bylinkami, tak zhubnete? Trvale ne, jen na chvíli. Ano, může to být dobrý start pro další snažení, ale sám o sobě je detox na tři dny až týden pro zhubnutí zbytečný. Dejte si maximálně dva dny, nejlépe na začátku diety, a pak už jeďte podle připraveného hubnoucího plánu. Tělo dlouhodobou očistu nepotřebuje, čistí se totiž samo – tedy pokud vám dobře fungují játra a ledviny.

  • Alkohol

    Pít, či nepít při hubnutí?
    Pít, či nepít? To je při dietě otázka. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud skutečně jím podle pravidel, nemám večer chuť to zkazit jednou či dvěma skleničkami vína. Jenže já mám víno ráda! Pro mě je to vášeň! Proto si čas od času dám místo večeře dobré červené a pak jdu ráno na svižnou hodinovou procházku nebo půlhodinový klus. Alkohol v těle totiž opravdu hubnutí zpomaluje, takže pokud chcete zhubnout, chce to se kousnout a raději ho vynechat. I když pravda je, že znám i ženy, které si rády dopřávají víno často, a přitom vypadají výborně.

  • Light výrobky

    Pozor na potraviny, které se tváří jako light!
    Produkty s nálepkou „nízkotučný“ nebo „bez tuku“ jsou obvykle vyráběné s pomocí přidaného cukru, potravinového škrobu nebo soli. To způsobuje, že si sice kupujete zázračně odtučněný výrobek, ale ve finále konzumujete minimálně stejný počet kalorií jako v jeho běžné formě. Nenechte se oklamat reklamními hesly na obalech. „Při nákupu kontrolujte počet kalorií s ohledem na celkový objem balení. Řiďte se jednoduchým pravidlem: když se vás obal snaží příliš okatě přesvědčit o tom, jak je potravina uvnitř zdravá, nebývá to zdaleka pravda,“ upozorňuje nutriční terapeutka Monika Bartolomějová.

  • Vynechání snídaně

    ...
    Studie ukázaly, že lidé, kteří nesnídají, mají skutečně větší sklon k přibírání na váze. Nemůže to ale být tím, že žijí obecně nezdravěji? Na tuto otázku odpověděl jistý výzkum, který po čtyři měsíce sledoval přes tři stovky mužů a žen. Ti buď snídali, nebo snídani přeskakovali. Žádný efekt jednoho nebo druhého chování na změnu hmotnosti se však neprokázal. „Každý organismus je individuální. Někomu snídaně vyhovují, jinému ne. Měli bychom se vyhýbat přejídání, ke kterému nás svádějí nepravidelné stravování a nedostatek času během dne,“ uvádí Monika Bartolomějová. Jestli byste jinak večer snědli mámu i tátu, den snídaní rozhodně raději začněte. Pokud vám vynechání ranního jídla nevadí, tak proč ne?

/
Autor: bla

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji