6 věcí, které musíte v pondělí udělat, abyste celý týden hubli!

  • 6. března  2017 
     06:00

    Moc dobře víte, že k hubnutí vede jediná správná cesta – zdravý a vyvážený jídelníček a cvičení. Jenže jak to stíhat, když máte tolik práce a povinností? Stačí, když si všechno naplánujete, a začněte už v pondělí. Tím si pojistíte, že pracovní týden bude opravdu zdravý a hubnoucí.

  • Naplánujte si cvičení

    ...

    Nespoléhejte na to, že „to nějak vyjde“ a vy si prostě odskočíte do fitka nebo si půjdete zaběhat. Znám to dobře, taky jsem si tisíckrát řekla, že půjdu běhat asi ve středu, jenže pak začne hrozně pršet a je po běhání... Prostě si cvičení naplánujte. A taky alternativy. Úterý HEAT, čtvrtek běhání venku (když bude pršet, zajedu do fitka), sobota jóga. Pěkně si udělejte plán na týden dopředu a zapište si do něj naplánované sportovní aktivity – stejně jako když si píšete, že máte jít k lékaři na kontrolu.

     

    Hezký zadeček a stehna? Tyto cviky zvládnete v obýváku a na gauči! • VIDEO: 

  • Vyperte si sportovní oblečení

    ...

    Nevím jak vy, ale mě dokáže pěkně naštvat, když chci jít běhat, ale nemůžu najít nikde žádnou čistou sportovní podprsenku nebo když chci vyrazit na kolo, ale nemám čisté termo, protože jsem ho minule zapomněla vyprat. Ne! Dělejte to jinak, hned ráno se podívejte do koše na špinavé prádlo a všechno, co potřebujete na cvičení, si vyperte – od termo prádla po cyklistický dres či kalhoty na pilates. Pozor, při praní nepoužívat aviváž (ale to asi dobře víte).

  • Připravte si vše na cvičení

    ...

    Kolikrát jste už hrabala ve skříni a hledala marně to oblíbené triko na aerobik? Nenechte se vytočit a znechutit ještě předtím, než začnete cvičit, a všechno, co budete potřebovat, si připravte v pondělí ráno. Ať už jsou to věci na jógu, boty do posilovny nebo na běh, čelenka do vlasů, aby vám nepadaly do očí, či měřič tepové frekvence. Prostě všechno, co používáte při cvičení, mějte na jedné hromádce v jedné tašce. Ideální je, když si tuhle sportovní tašku dáte do auta (pokud jezdíte na cvičení autem) nebo hned ke dveřím bytu. Jestli cvičíte doma, připravte si DVD do přehrávače a vyndejte ze skříně činky apod.

     

  • Naplánujte si jídelníček

    ...

    Má kamarádka to dělá už asi dva roky a nemůže si to vynachválit. Já se o to taky pokouším, ale ještě jsem pozadu. Sedněte si hned na začátku týdne a napište si, co budete až do neděle jíst, včetně svačin. Až sestavíte seznam potravin, běžte si je koupit a mějte připravené zásoby zdravých potravin na celý další týden. Po nákupu si podle seznamu uvařte ideálně všechna hlavní jídla na týden dopředu. Můžete klidně nakrájet i ovoce potřebné na smoothies či svačinu a dát ho do chladničky nebo do mrazničky. Uvařené a vychlazené jídlo nandejte do krabiček (vhodné jsou ty, které lze dávat do mikrovlnky a ohřívat).

  • Vybavte se krabičkami

    ...

    Není potřeba objednávat krabičkovou dietu, i když přiznávám, že je to snadné a rychlé, protože se nemusíte starat ani o vaření, ani o počítání kalorické hodnoty. Na druhou stranu se ale nenaučíte o jídle přemýšlet. Proto se zásobte krabičkami vlastními, přijdou vhod, protože je budete mít kdykoli po ruce, a vyhnete se tak pokušení vyrazit na oběd do české jídelny nebo si koupit velké balení sušenek. Navíc příprava salátu je snadná. Nebo si uvařte zeleninovou polévku, kterou rozdělíte na několik porcí a dáte zamrazit. Do krabiček si můžete naskládat i jogurt, nakrájený sýr či mrkev, hummus nebo celozrnné sušenky či cereálie. Zabere vám to asi hodinu nedělního odpoledne, ale ušetří zbytek celého týdne.

     

  • Naplánujte si spánek

    ...

    Když výše uvedené věci uděláte, napusťte si horkou vanu nebo si dopřejte příjemnou sprchu a jděte brzo spát. Vynechte večer akční filmy v televizi, adrenalinové cvičení či aktivity, dopřejte si raději uklidňující jógu či si jen tak přemýšlejte o životě a zalehněte do postele. Když se večer dobře vyspíte, probudíte se ráno svěží a bude se vám snadněji plnit vše, co jste si naplánovali.

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.