5 tipů, díky nimž začnete hubnout i ve 40 nebo 50

  • 11. ledna  2017 
     06:00

    Která z vás už se dotkla padesátky, tak moc dobře ví, jak je těžké zhubnout i o pitomých pět kilo. Těžší než ve třiceti nebo čtyřiceti. Prostě to tak je, zpomalí se nám metabolismus a hubnutí je pak složitější a pomalejší. Ovšem šance tu pořád je. Poradíme vám pár triků, díky kterým vám to půjde snadněji.

  • 1. Vyhledejte nutričního terapeuta

    ...

    Ten vás pořádně otestuje a proklepne, jak na tom jste se zdravím, případně určí, jaký metabolický typ jste, a pomůže vám sestavit vhodný jídelníček. Zvláště vhodné je to v případě, že jste za svůj život absolvovala nespočet různých diet, a najednou už na vás nefungují.

  • 2. Přidejte bílkoviny a zeleninu

    ...

    Ještě vám není padesát? Pak je fajn, když už kolem 45. roku preventivně upravíte jídelníček. Přidejte více zeleniny (kvůli vláknině) a dostatečně pijte. Do jídelníčku přidejte také více bílkovin, ideální na to jsou ryby, libové maso, vejce a tvaroh. Jak upozorňuje výživový expert Pavel Suchánek, aby měl příjem bílkovin smysl a skutečně se projevil, budete se muset hýbat. Na druhou stranu varuje před tím, aby člověk snižoval energetický příjem až do extrémů, takové hubnutí je nezdravé a často jen dočasné. 

  • 3. Pozor na sacharidy – večer je vypusťte

    ...

    I když se vám to nebude líbit, snižte příjem sacharidů. Pokud už je jíte, vybírejte ty, které mají nízký glykemický index (jezte tedy například: celozrnný chléb, ovesné vločky, rýži natural, hrách, čočku, fazole, bílé jogurty). Večer si nedávejte přílohy ani pečivo, včetně celozrnného. Místo toho si připravte více dušené zeleniny.

    720p 480p 360p 240p
    Hubnutí v každém věku: Ve dvaceti sportujte, ve čtyřiceti zapomeňte na rohlíky • VIDEO: 

  • 4. Jezte potraviny bohaté na fytoestrogeny

    ...

    Fytoestrogeny pomáhají upravovat hormonální nerovnováhu, ke které kolem padesátky dochází kvůli tomu, že se snižuje produkce hormonů štítné žlázy, které jsou zodpovědné za kontrolu tuků, sacharidů, bílkovin a celkového metabolismu. A jaké potraviny sem patří? Tofu, sója, quinoa, jáhly, pohanka, jablka, hrušky či meruňky. Pokud jde o zeleninu, pak můžete jíst cokoli, jen si dejte pozor na brokolici, růžičkovou kapustu a zelí, které obsahují goitrogenní látky, jež blokují produkci hormonů štítné žlázy podílejících se na činnosti metabolismu.

     

  • 5. Cvičte a hlavně posilujte

    ...

    Po padesátce ubývá každých deset let až 15 procent svalové hmoty. Co tedy my ženské v tomto věku potřebujeme nejvíc? Posilovat! Posilováním výrazně zpomalíme úbytek svalů a stačí, když budeme cvičit 3x týdně aspoň 45 minut. A počítá se cokoli, třeba i svižná procházka nebo plavání. Nezapomínejte ani na kardio cvičení, díky němuž pomůžete srdci a taky si můžete upravit krevní tlak. I sem patří procházka, plavání, jízda na kole nebo rotopedu. Zkuste třeba HEAT, což je chůze po speciálním pásu, který simuluje vysokohorskou turistiku.

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji