Co bez obav jíst, když vás přepadne vlčí hlad? Jogurty, sýry a polévky!

  • ...
    26. října  2016 
     06:00

    Je pohodová sobota odpoledne, máte za sebou dopolední hodinu ve fitku, návštěvu kamarádky – a najednou se to stane. Dostanete hrozný hlad, kručí vám v břiše a nejraději byste vyluxovala ledničku. Proč? Asi jste prošvihla ten správný okamžik, kdy jste se měla najíst. A v tom je háček. Klesne vám hladina cukru v krvi a vy potřebujete jíst. Hned teď. Ovšem co si dát, aby to nebyly dva bílé rohlíky s máslem nebo kobliha posypaná cukrem?

  • Jak udržet hlad na uzdě

    ...

    Podle výživové specialistky Kelly Hoganové je nejlepší způsob, jak zabránit tomu, aby vám hladina cukru klesala příliš rychle, jíst správné potraviny. Odolejte tedy nutkání konzumovat hranolky, bonbony nebo jiné potraviny, které právě spatříte v automatu na občerstvení. Ty obsahují rafinované sacharidy nebo spousty přidaných cukrů, které sice dočasně „vyléčí“ váš vlčí hlad, ale pak vám hladina cukru rychle klesne, takže se budete brzo cítit unavená, a navíc dostanete znova hlad. „Ideální lék na hlad musí obsahovat kombinaci vlákniny, bílkovin a zdravých tuků,“ říká Kelly Hoganová. Po čem tedy sáhnout, když máte fakt velký hlad?

  • Celozrnný plátek chleba s avokádem

    ...

    Chléb je zdrojem vlákniny a avokádo zase zdrojem zdravých tuků a vlákniny. Tahle kombinace znamená, že hladina vašeho hladu zůstane zachována stejná po delší časové období. Kromě toho avokádo obsahuje mononenasycené tuky, které přispívají nejen ke spokojenosti, ale i ke zdravému srdci.

  • Půl hrnku tvarohu s jablkem

    ...

    Tvaroh je podle většiny výživářů favoritem v oddělení bílkovin. Přidejte do něj jablko, a získáte tak dokonalou kombinaci bílkovin, vlákniny a tuků.

  • Kousek sýra a hrnek hroznů

    ...

    Nízkotučný sýr (například eidam) je skvělou volbou pro svačinu a v jedné porci najdete až 8 gramů bílkovin! Přidejte k němu hroznové víno, které obsahuje vlákninu a přírodní cukry, a svůj hlad dostanete pod kontrolu. Normalizujete hladinu cukru v krvi a budete se cítit fajn. A červené hrozny jsou dobrým zdrojem antioxidantů.

  • Oblíbená zelenina

    ...

    Zelenina může být konečnou a účinnou zbraní v boji s vlčím hladem. Obsah vody a vlákniny vás rychle zaplní, a než ji strávíte, budete se cítit plnější. Mějte vždy připravené servírovací nádobky s hummusem, guacamole, salsou nebo tzatziki.

  • Hummus s šálkem karotky

    ...

    Stačí dvě polévkové lžíce hummusu a získáte spoustu zdravých tuků, vlákniny a bílkovin. K tomu přidejte karotku, která patří k škrobovité zelenině, a vaše hladina cukru se stabilizuje.

  • Ořechy

    ...

    Jsou plné zdravých tuků, bílkovin, vlákniny a antioxidantů, takže určitě mějte pokaždé v kabelce, kapse nebo spíži aspoň jeden balíček vlašských ořechů.

  • Nízkotučný řecký jogurt s borůvkami

    ...

    Jogurt řeckého typu je fantastický zdroj bílkovin – v jednom balení jich je asi 15 gramů. Kromě toho je krémový, a tím pádem i mimořádně zasytí. K tomu přidejte vlákninu v podobě borůvek a jste za vodou.

  • Ovesná kaše s nutellou

    ...

    Ovesná kaše je skvělým zdrojem vlákniny a beta-glukanů, které pomáhají snížit hladinu cholesterolu a udržet hladinu cukru v krvi. A nebojte se, klidně do ní přidejte pro chuť lžíci nutelly.

  • Jerky

    ...

    Sušené maso jerky je dnes v módě, ale kromě toho je nabité bílkovinami! Najděte takové, které má méně soli a konzervantů. Jedna porce obsahuje více než 20 gramů bílkovin!

  • Polévka

    ...

    Uvařte si je klidně den dopředu a zamrazte je. Vyndejte je, kdykoli budete pociťovat hlad. Vývary, minestrone, zeleninové polévky vás zasytí a dodají vám spoustu vlákniny. Když přidáte luštěniny, získáte navíc spoustu bílkovin.

     

     

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji