Jak do Vánoc nepřibrat ani deko? Udržte si letní postavu!

  • .
    5. října  2016 
     06:00

    Jestli se vám v létě povedlo držet si štíhlou postavu „do plavek“, nezkazte si to. Postavy se sice s příchodem chladnějšího počasí zahalují do oblečení, to ovšem neznamená, že se mají současně nadbytečně zaoblovat tukovými polštářky. Poradíme vám, jak během podzimu nepropadnout přejídání a nepřibrat do Vánoc ani deko.

  • Pomůže vám pravidelnost

    ...

    Podmínkou úspěchu je pravidelnost jídla, bez ní si vysněnou postavu neudržíte. „Jídlo v menších porcích každé tři hodiny zaručí, že nebudete hladově pošilhávat po bagetě z rychlého občerstvení, nezláká vás vůně grilovaného kuřete ani nesáhnete po sladké tyčince,“ říká Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně Naturhouse. Vynecháním svačiny nebo večeře si rozhodně neprospějete, naopak hlad a chuť na něco nezdravého se umocní.

  • Snídaně? Raději ano

    720p 480p 360p 240p
    Jak si vybrat müsli k snídani: Kolik má obsahovat cukru a kolik vlákniny? • VIDEO: 

    Udělejte si čas na snídani, ta je základním kamenem každého dne. Dopřejte si kvalitní sacharidy a bílkoviny, které vás zasytí a dodají vám dostatek energie na celé dopoledne. Vejce, šunka nebo tvarohová pomazánka, porce zeleniny a kousek celozrnného pečiva jsou naprosto ideální. Pokud dáváte přednost sladkým chutím, pak volte domácí nepřislazované müsli, bílý jogurt a kousek ovoce. Nezapomeňte už od rána dodržovat pitný režim, dejte si bylinkový nebo ovocný čaj.

    Na druhou stranu je fér přiznat, že některým lidem snídaně nevyhovují a mohou hubnout, i když ráno nic nejedí a dopřejí si třeba až oběd. 

  • Pozor na mlsání mezi jídly

    ...

    Mlsání mezi jídly je pro postavu doslova hrob, stejně jako popíjení kalorických nápojů či večerního alkoholu. Nenahrazujte svačinu cigaretou. „Ideální je posvačit sezonní ovoce, ale dopřát si můžete i raw nebo proteinovou tyčinku, sušené ovoce, semínka, ořechy, polotučný tvaroh nebo dip se zeleninou,“ radí Věra Burešová. Mějte v kabelce vždy nějakou zdravou pojistku, která vás zachrání před kručením v břiše a návštěvou nejbližší cukrárny.

  • Vsaďte na vodu

    Nechte se inspirovat jednoduchými triky těch, kterým se podařilo zhubnout.

    Mějte stále po ruce nápoj. Během dne vypijte alespoň 1,5 litru neperlivé a neslazené vody. Pokud vám připadá příliš bez chuti, přidejte pár kapek citronové šťávy, lístky máty či meduňky, plátek pomeranče, okurky nebo jablka. Zajímavou chuť přidá i pár kuliček mražených borůvek nebo malin. Sladké a energetické nápoje ani alkohol se do pitného režimu nepočítají!

  • Pozor na zrádnou kávu

    ...

    Omezte kávu a zkuste si energii dodávat něčím jiným. Vyhýbejte se především velkým kávám s mlékem a sladkými sirupy. Obsahují více cukru než kofeinu, proto po nich nejen přiberete, ale navíc i budete brzy unavení.

  • Tajemství tří třetin

    I ovoce ze zahrádky je nutné mýt.

    Rozdělte si každý talíř s obědem i večeří na třetiny. Jednu zaplňte syrovou či šetrně upravenou zeleninou, nejlépe sezonní. Druhou třetinu by měla tvořit kvalitní bílkovina: libové maso, ryba, tempeh, tofu či luštěniny. A na poslední část přidejte sacharidovou přílohu: bulgur, kuskus, quinou, vařené brambory, rýži nebo těstoviny. „Pozor, sacharidy ze svého jídelníčku nevyřazujte, dlouhodobě to naše tělo vyčerpává a hubnutí to také nepomáhá,“ upozorňuje výživová odbornice z Naturhouse.

  • Zamyslete se nad solí

    Jak se zbavit přebytečné soli v jídle?

    Nesolte víc, než je zdrávo. Sůl je totiž už obsažená v řadě polotovarů a hotových jídel, takže snadno překročíte doporučenou denní dávku soli, která je méně než 5 gramů – tedy jedna kávová lžička. Příliš velké množství soli v naší stravě působí negativně na krevní tlak, cévy, játra, kosti, ledviny. Nové výzkumy navíc ukazují, že nadbytek soli zvyšuje chuť k jídlu. Zkuste sůl nahradit čerstvými i sušenými bylinkami nebo kořením (pozor ale na směsi s vysokým podílem soli). Uděláte něco pro své zdraví a zároveň objevíte nové chutě. 

  • Pěší chůze, ta je zdravá

    Zkuste chůzi s hůlkami!

    Nemusíte se dřít v posilovně nebo platit za služby osobního trenéra. Třicet minut rychlejší chůze na čerstvém vzduchu umí zázraky. „Chůze je pro nás nejpřirozenější pohyb a kyslík prospěje nejen našim plicím. Svižná procházka také pomůže pročistit si hlavu. Pro zpevnění těla jsou výborné i jóga nebo pilates,“ dodává Věra Burešová.

/
Autor: Zdena Lacková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji