7 způsobů, jak během dne spálit mnohem více kalorií i bez sportu

  • Abyste hubli, nemusíte rozhodně držet hladovku.
    25. srpna  2016 
     06:00

    Nic nedělat a hubnout při tom, to by byla paráda! Bohužel to zní spíše jako sci-fi než blízká realita. I když zatím nikdo nevymyslel superspalovací lék, který by vám pomohl k vysněné váze, můžete už teď ve svém životě upravit pár drobností, což vám k rychlejšímu hubnutí pomůže. Nastartujete totiž bazální metabolismus, který má na starosti spalování, i když zrovna nic neděláte. A nebude vás to stát ani příliš námahy. 

  • Zapoťte se

    Vyzkoušejte třeba skok přes švihadlo!
    Zapoťte se! To je tedy rada, že? Kdo by byl čekal, že když bude člověk cvičit, tak zhubne... Ale kouzlo je skryto ještě trochu jinde. Nemusíte si dát ráno hodinu cvičení, stačí, když uděláte pár dřepů nebo jumping jacků. Trochu se zapotíte, a tím si nastartujete metabolismus. Ten pak celý den bude šlapat jak švýcarské hodinky a bude lépe pracovat. A čím rychlejší metabolismus máte, tím rychleji jdou kila dolů. 
  • Zapněte si klimatizaci

    Okno
    V létě by si kdekdo jen těžko představil běžný den bez klimatizace. Ale až se ochladí, rozhodně ji neschovávejte. Čím nižší teplota v místnosti je, tím více energie musí tělo na své zahřátí vynaložit, takže i více spaluje. Nečekejte, že si doma nastavíte teplotu jako v ledničce a pak už jen budete sedět a pomalu hubnout. Nicméně pokud k tomu budete dodržovat pravidla zdravého stravování a občas se hýbat, půjdou kilogramy dolů rychleji. Podle studie uveřejněné v časopise Diabetes při nízkých teplotách může člověk spálit až 40 % takzvaného hnědého tuku. Z něj totiž pochází energie vydávaná  kvůli teplu.
  • Na zem!

    Seďte u televize na zemi.
    Až se budete koukat na televizi, sedněte si k tomu na zem, ne na gauč. Ano, bude to trochu méně komfortní, ale jestli chcete zhubnout, pak budete muset něco obětovat. Při sezení na zemi totiž musíte zapojit mnohem více svalů, které podporují držení těla. Stejně tak až pojedete do práce hromadnou dopravou, nesedejte si, ale zůstaňte stát. Při vyrovnávání polohy během jízdy budete používat svaly, a tím zrychlíte metabolismus. 
  • Přitvrďte v práci

    V kanceláři vás v horku snadno přepadne únava. Zatočtš s ní!
    Našim předkům bychom v tomto směru mohli závidět. Před padesáti lety vypadala práce úplně jinak, lidé dělali více fyzicky, spálili tedy během dne více kalorií než dnes my sezením v kancelářích. A k tomu si přidejte naši lenost spojenou s vývojem technologií – a není se čemu divit, že větší část populace trpí nadváhou. Takže až budete potřebovat něco říct kolegovi, nepište mu e-mail, ale dojděte za ním (40 kJ). Vstaňte a jděte zalít květiny (60 kJ). Během telefonování neseďte, ale pochodujte (80 kJ). Zdá se to jako zanedbatelná čísla, ale každá spálená kalorie navíc se počítá! 
  • Pravidlo pěti

    žena, běh, běhání
    Ať už půjdete běhat, na procházku nebo třeba si zaplavat, přidejte si na konci pět minut. Je to krátká doba, kterou určitě ještě můžete investovat, a můžete tak spálit až o 400 kJ více. To stojí za to, ne? Pokud se hýbete alespoň třikrát týdně, třikrát si přidáte pět minut, rázem za týden spálíte o 1200 kJ více. To už si pak za odměnu můžete dát třeba skleničku bílého vína. 
  • Žvýkejte

    Žvýkání vám pomůže od pálení žáhy.
    Jedna studie ukázala, že lidé, kteří pravidelně žvýkají, spálí v průměru o pět až osm procent více než ti, kteří nežvýkají. Kromě toho také žvýkačky pomáhají zahnat chutě, obzvláště když vaříte. Ušetříte tedy kalorie i tím, že vás nepřepadne mlsná, a nesníte tedy nějaké zbytečné kalorie. 
  • Polovina lahve

    V kanceláři, pokud je klimatizovaná, pijte raději trochu více. Klimatizace vás může dehydratovat, aniž byste si to uvědomovali.
    Na stůl v práci si dejte vždy lahev z poloviny plnou. Ne kvůli tomu, abyste toho vypili méně, ale kvůli tomu, aby vás to nutilo častěji se zvedat a chodit si dolévat. Čím častěji se během dne zvednete a do kuchyňky dojdete, tím více kalorií budete spalovat. A ne že budete švindlovat! Samotné pití vody totiž urychluje metabolismus.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji