7 dietních jídel, po kterých ale nikdy nezhubnete

  • Věřte, nebo ne, ale i takové sushi může rozházet vaši ručičku na váze.
    28. července  2016 
     06:00

    Myslíte si, že všechno děláte správně, že jíte dietní jídla, která neobsahují téměř žádné cukry a tuky, ale přesto ne a ne zhubnout. Může to být tím, že vašemu tělu chybějí některé živiny, a jiných má naopak přebytek. Ono totiž není všechno zlato, co se třpytí, a tak potraviny, které se zdají dietní, vám při hubnutí mohou naopak uškodit. 

  • Sušené ovoce s ořechy

    Sušené ovoce může být zrádné, protože se do něj mohou přidávat cukry.
    Všude se tvrdí, že ořechy jsou v naší stravě při hubnutí potřeba, tak proč jsou najednou na seznamu se zdvihnutým prstem? Protože je neumíme jíst správně. Aby byly opravdu pouze zdrojem kvalitních tuků v dostatečném množství, rozhodně je nekombinujte se sušeným ovocem. To v sobě totiž skrývá spoustu cukrů. Samo o sobě obsahuje sacharidy, ale při sušení bývá také často doslazováno. No a správná denní porce ořechů je hrstka. Což je občas těžké dodržet – a neslupnout půl pytlíčku. 
  • Nízkotučný jogurt

    Light potraviny nejsou pro dietu moc vhodné. Budete mít po nich ještě větší chuť na sladké.
    Stojíte před chladným regálem v obchodě, v ruce dva jogurty. Nízkotučný v jedné, polotučný v druhé. Který vezmete? Jestliže se snažíte zhubnout, určitě raději zamáčknete slzu v oku a polotučný vrátíte na své místo. Chyba! Tuky ve své stravě potřebujeme, a tak všechny mléčné výrobky s obsahem tuku kolem 3, případně 3,5 % jsou v pořádku. Odtučněné potraviny bychom vůbec jíst neměli. Jakmile totiž jídlo zbavíte tuku, zbavíte ho i chuti. A tu musíte něčím nahradit. Nejčastěji se to dělá škroby, což jsou vlastně sacharidy. Ve výsledku dojdete k tomu, že jídlo má mnohem větší energetickou hodnotu než s těmi třemi procenty tuku.
  • Light nápoje

    Nenechte se oklamat slazenými nápoji!
    A podobně na tom jsou i light nápoje. Určitě to znáte. Chuť na něco sladkého. Jenže co si dát, aby nás pak zevnitř totálně nerozložilo svědomí? Ideálně něco, co má chuť sladkou, ale žádné cukry. Touto jednoduchou dedukcí se dopracujete určitě k tomu, že taková cola light bude tím pravým řešením. Jenže... Aby výrobci vykouzlili sladkou chuť, dají do toho umělá sladidla. A ta působí nejen jako náhražky cukru, ale i jako náhražky potěšení z chuti. Ve chvíli, kdy se napijete, váš mozek dostane informaci o tom, že se mu dostane cukrů. Když ale nepřicházejí, naštve ho to a začne ovládat vaše tělo tak, abyste mu dodali to, po čem touží. Takže ve výsledku jdete a sníte něco mnohem horšího, než by byla jedna sklenička sladké limonády. "Lepší je dát si jednou za čas tři deci džusu. Po tom rozhodně nepřiberete, pokud to není pravidelné," říká obezitoložka Dita Pichlerová z OB Kliniky.
  • Mléčné náhražky

    kokosové mléko
    Jestli vám kravské mléko nic neříká, případně jste na mléčnou bílkovinu alergičtí a rozhodli jste se pít rostlinné náhražky, určitě to není nic proti ničemu. Kokosové nebo mandlové mléko je také dobré, ale myslete na to, že není zcela zástupné vůči klasickému kravskému mléku. Navíc si hlídejte, jaké je jeho složení. Na prvním místě bude vždy voda. Ale na druhém by rozhodně měla být ta surovina, ze které je mléko vyrobeno. Takže třeba mandle nebo kokosové mléko. Jenže realita je taková, že se často na tomto místě nachází glukózový sirup, na dalším pak ztužený tuk a další přidané látky. Veškeré náhražky mléka samy o sobě nemají žádnou velkou nutriční hodnotu. Když k tomu přidáte ještě sacharidy tam zbytečně přidané... Rozhodně žádná lábuž! 
  • Smoothies

    ...
    Každou dobu je v hubnutí v módě něco trochu jiného. Teď jdou ruku v ruce smoothie a dieta. Instagram najdete plný těchto fotografií s hashtagy jako #healthylifestyle #diet a #weightlost. Jenže ono vám takové smoothie může pěkně rozhodit jídelníček! Je totiž důležité ho brát jako jedno z denních jídel, nikoliv jako doplněk během dne. Obsahuje totiž skryté cukry z ovoce. A nikdy není smoothie vyrobeno třeba jen z jednoho jablka. Vždy tam těch kousků musíte dát více. Pokud nestíháte a vyhovuje vám tekutá forma stravování, potom myslete na to, že optimální porce by měla být 2 dl. Vyvarujte se také kupování smoothies v obchodech, raději si je vyrábějte doma. Jedině tak víte, co do nich skutečně dáváte, že tam tedy není přidáno nic, co by nemělo. A naopak – přidejte si tam vlákninu, která vás zasytí, a tak vám ty dvě deci budou bohatě stačit. 
  • Müsli ke snídani

    müsli
    I v případě ovesných vloček můžete ze skvělého dietního jídla udělat kalorickou bombu. Mnozí lidé se totiž naučili v obchodě kupovat ovesné vločky už předpřipravené – místo toho, aby si míchali cereálie doma sami. A tady je kámen úrazu. Lidé často totiž sáhnou po těch zapečených, které vypadají jako slepené. Kromě toho, že obsahují tuky, tak se do nich často přidává cukr. Naprosto zbytečně. Takže místo toho, aby vás ráno zasytily, po chvíli budete mít hlad. Nejlepší je připravit si směs sami. Kupte si ovesné vločky, kupte si semínka (lněné, slunečnicové nebo třeba chia), oříšky a hrozinky. Budete mít tak jasnou představu o tom, co jíte a co jste tam dali.
  • Sushi

    sushi
    Myslíte si, že když nezdravé ingredience zamotáte do sebe, tak tím získáte zdravou variantu? To asi těžko. Jenže přesně to sushi je. Bílá rýže, majonéza – je třeba pokračovat dále? Asi ne. Kromě toho do sebe dostanete mnohem více soli, než je doporučené denní množství. A to nejen v samotném sushi, ale i v sojovce, do které si kousky s chutí namáčíte. Neznamená to, že jen co příště dostanete chuť na sushi, musíte se začít křižovat. Jen uberte sojovku a volte ty druhy, které neobsahují smažené suroviny. V těch totiž také nejčastěji bývá majonéza. Sáhněte tak třeba po nigiri. Držte se toho, že optimální počet kousků je deset. Pak se sushi nemusíte vůbec bát, naopak. Díky minerálům a vitaminům pro sebe uděláte i něco dobrého. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji