Vědci už přišli na to, jak si udržet nižší váhu: Tohle by mělo zabrat!

  • 11. června  2016 
     06:05

    Zhubnout je těžké, ale někdy je ještě těžší si novou nižší váhu udržet. Lidí, kteří to dokážou jednou provždy, je spíše menšina. Když zhubnou o třicet kilo a naberou pět, moc se neděje, ale když někdo shodí patnáct a do roka je má zpátky, je jasné, že příště už to půjde jedině hůř. Jak tomuhle předejít? 

  • I pět procent má smysl!

    ...

     

    Nedávejte si pro začátek moc vysoké cíle, hubnutí vás vyčerpá, a i když budete úspěšní, váhu dost možná zase naberete. Lepší je naplánovat si, že pro začátek shodíte pět, maximálně deset kilo, i když byste potřebovali shodit pětadvacet. Pokračovat můžete vždycky. Platí přitom to, že už snížení váhy o pět procent přináší zdravotní prospěch: třeba snížení rizika rozvoje cukrovky. Takže když vážíte osmdesát kilo, budete zdravější už tehdy, když to srazíte na pětasedmdesát. 

  • Ideální dieta? Neexistuje

    ...

    Americká organizace National Weight Control, kterou založili lékaři, aby sledovali, jak a nakolik trvale dokázali lidé zhubnout, sledovala více než deset tisíc jedinců, kteří shodili minimálně patnáct kilo. Zjistilo se, že neexistuje jeden způsob shazování přebytečných kil, který by šlo doporučit mnohem více než jiné. Někteří hubli pomalu, jiní rychle, jedni vsadili hlavně na dietu, jiní spíše na cvičení. O výzkumu psal web Popsugar.com. 

  • Většina snídala

    ...

    Většina z těch, kdo zhubnuli a dokázali si nižší váhu udržet, snídala. Osm z deseti účastníků studie snídalo úplně pravidelně, a to jídlo bohaté na bílkoviny. To jen potvrzuje nová zjištění: pokud vám snídaně nevyhovuje, nemusíte si ji dávat, ale pokud ano, je to dobrá cesta, jak zhubnout. Snídaně by v takovém případě měla obsahovat 13 až 20 gramů bílkovin.

  • Pořiďte si váhu

    Nehubnete? Možná byste si to nejprve měli srovnat v hlavě.

    Nemá smysl, abyste se vážili každý den, ale jednou za týden to udělejte, pokud možno ve stejnou denní dobu a s minimem oblečení. Třeba v sobotu po ranní sprše. Sedmdesát pět procent lidí, kteří dokázali zhubnout a zůstali štíhlí, to dělá. Ono to totiž pomáhá udržet motivaci. 

  • Neválejte se na gauči

    ...

    Dříve lékaři kritizovali to, že se válíme před televizí. To možná neděláte, ale sledování filmů na notebooku nebo vysedávání u webových diskusí a surfování po internetu samozřejmě nejsou o nic lepší, alespoň pokud vám jde o hubnutí. Zkuste to střídat s aktivním odpočinkem. 

  • Každodenní cvičení

    ...

    Cvičení je klíčem k udržení nižší hmotnosti a 90 procent respondentů zmíněného výzkumu mezi lidmi, kteří to dokázali, se denně hýbalo alespoň hodinu. Neznamená to, že neustále chodili do posilovny, počítá se i něco tak jednoduchého, jako je chůze. Taky nemusí jít o šedesát minut souvislého času, ale pomohou i dvě půlhodinové procházky ostřejším tempem. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji