5 kilo za měsíc: Do plavek to ještě stihnete – co funguje a co ne?

  • Hubnutí na poslední chvíli Něco ještě zachránit můžete
    10. června  2018 
     10:00

    Zapomeňte na rychlodiety i hladovění delší než víkendové. Pokud chcete zhubnout do léta, smiřte se s tím, že máte šanci shodit dvě tři kila, pokud budete hodně makat, tak pět. Více ani nezkoušejte. 

  • Pět, ale možná jen dvě

    ...

    Nechtějte zázraky, a to ani po sobě. I když se můžete někde dočíst, že do léta je během června možné zhubnout deset kilo, reálných je pět. Zvláště pokud chcete, abyste si nižší váhu udrželi. Jakákoli vyšší rychlost zavání jojo efektem. Upozorňuje na to třeba Iva Málková, zakladatelka sdružení Stop obezitě, které pořádá mimo jiné kurzy hubnutí. "Ideální rychlost hubnutí je půl kila až kilo týdně," říká. Více se dá shodit jen za cenu přísné diety nebo extrémního cvičení, a to vám nedoporučujeme. Naopak lidé se zpomaleným metabolismem mohou za měsíc shodit jen dvě nebo tři kila.

  • Jak moc můžete mít hlad?

    ...

    Než se do toho pustíte, mějte na paměti tři hlavní zásady: 

    • můžete pociťovat hlad, ale nesmíte hlady omdlívat
    • musíte se každý den hýbat více než obvykle, ale pořádně do těla si dejte dvakrát až třikrát týdně, více to není potřeba
    • seznamte se svými plány někoho, kdo vás podpoří.

  • Najděte ideální způsob

    Když se naučíte pár triků, dokážete ještě bez problémů shodit do plavek!

    Způsobů, jak začít jíst méně a dodržovat dietní jídelníček, je několik. Jednou z možností je například omezení denního příjmu kilojoulů na pět až šest tisíc tak, jak to doporučuje například sdružení Stop obezitě. Můžete také omezit přílohy (pozor, ne je zcela vynechat) a půlku z obvyklého množství nahradit zeleninou. Pokud možno vynechte sladkosti, ale nezakazujte si je úplně – jedna nebo dvě zmrzliny týdně jsou v pořádku.  

  • Osvědčené tipy

    ...

    Skvěle může zafungovat také to, když se budete jeden den v týdnu postit, ale pozor, nezapomínejte na dostatek tekutin, případně jezte ovoce a zejména zeleninu. Pokud se budete takhle hlídat například v sobotu, můžete ještě na středu přidat odlehčovací den, kdy sníte jen polovinu obvyklého množství potravin. 

    Než se po hlavě vrhnete do hubnutí, vezměte si do ruky papír a tužku (nebo si to poznamenejte do počítače či mobilu, jak je libo) a sepište si své cíle a plány, a to včetně nějaké motivační odměny. A mimochodem – proč vlastně hubnete? Důležité je, abyste to dělali kvůli sobě, nikoli kvůli tomu, že o tom mluví všichni ve vašem okolí.

  • Trocha toho pohybu

    ...

    Pokud nejste žádní velcí sportovci a hýbete se minimálně, bude mít dobrý efekt i chůze – a zase záleží na tom, jakou metodu zvolíte. Někteří odborníci doporučují půl až tři čtvrtě hodiny ostré chůze každý den, jiní pět až deset kilometrů ve vyšším tempu jednou až dvakrát týdně. Že uvažujete o běhání? Pokud s ním nemáte žádné zkušenosti, teď nezačínejte – nebo přesněji řečeno nečekejte, že vám to půjde samo a že díky běhu hned začnete hubnout. Je třeba zvolit správnou techniku i tempo. Jestliže však s během nějaké zkušenosti máte, určitě ho do svého programu zařaďte.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji