7 triků pro třicátnice: Abyste pořád vážily stejně jako ve dvaceti

  • 480p360p240p

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly

    20. dubna  2016 
     06:00

    Skutečně kritickým obdobím pro naši váhu je čtyřicítka, ale co naplat, první lámání chleba přichází už o dost dříve. Někdo začne nabírat už ve třiceti, protože změní styl života, narodí se mu děti, začne pracovat v kanceláři a podobně. Chcete, aby se vaše postava nezměnila? Pak pro to musíte něco dělat!  

  • O 500 kilojoulů denně méně. To je dobré vědět!

    Tohle je fakt, s kterým nezbude než se smířit. Ve srovnání s tím, když vám bylo dvacet, je váš metabolismus pomalejší o pět set denních kilojoulů. To je zhruba jedno větší jablko nebo rohlík. Pokud budete jíst stále stejně, budete mít za dva měsíce i kilo navíc, za rok to klidně udělá i pět kilo. Ne, neznamená to, že musíte hned začít držet dietu, daleko lepší bude, když zvýšíte energetický výdej. 

    480p 360p 240p
    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: 

  • Nehubněte sama, jděte do toho s partnerem

    Než se nějkému fitku upíšete, dobře si ho proklepněte.

    Cvičení – tedy pohyb – má smysl nejen kvůli spalování přijaté energie.

    Nemusíte panikařit sama, že vaše váha už není to, co byla – nebo možná ještě je, ale už se vám tu a tam uloží tukový bochánek, což jste dosud neznala. Muži na tom po třicítce nejsou lépe, a proto se vyplatí zatáhnout je do boje o udržení váhy taky. Právě teď máte šanci společně změnit životní styl na zdravější, zařadit více zeleniny a vůbec dietnějších pokrmů, případně spolu můžete začít sportovat. 

    480p 360p 240p
    Co by měli jíst muži po třicítce, aby neměli pivní mozol? • VIDEO: 

  • Musíte si vybudovat svaly

    Než se nějkému fitku upíšete, dobře si ho proklepněte.

    Cvičení nebo jakýkoli soustavnější pohyb jsou důležité nejen kvůli tomu, že díky nim okamžitě spálíte přijatou energii. Ještě důležitější je fakt, že si díky tomu vybudujete svalovou hmotu, z níž můžete těžit dalších deset let, kdy díky ní bude váš metabolismus zpomalovat svou rychlost méně, než kdybyste tomu nechala volný průběh. 

  • Vsaďte na brokolici a čínské zelí

    Se zázračnými hubnoucími potravinami půjde dieta jedna radost!
    Se zázračnými hubnoucími potravinami půjde dieta jedna radost!
    Autor: Shutterstock.com

    Samozřejmě postava se začne více měnit až po čtyřicítce, nicméně i teď už se může pomalu a plíživě projevovat vliv mírného poklesu hladiny estrogenu. Tento vliv můžete podle webu womenshealthandfitness.com zkusit zmírnit tím, že si budete dopřávat brukvovitou zeleninu, jako jsou třeba brokolice či čínské (nikoli pekingské) zelí. 

    ...

  • Naučte se jíst celozrnné potraviny

    ...

    Zapomeňte na to, že musli je zdravé, protože jsou to cereálie. A dřív než s panikou zjistíte, že byste neměla jíst žádné pečivo, začněte jíst to skutečně celozrnné. A také třeba tmavou rýži nebo těstoviny, i když u nich si nedávejte žádné olbřímí porce. 

  • Nevymlouvejte se na těhotenství

    V těhotenství je třeba krmit miminko obzvlášť zdravě.

    Mnoho žen mezi třicítkou a čtyřicítkou přibere, protože otěhotní a porodí dítě. Čím více jim je, tím vyšší je riziko, že se kil nabraných během gravidity nezbaví. Měla byste přibrat maximálně 11 až 16 kilo a pak se jich v přiměřeném tempu zbavit. Rozhodně to neberte jako záminku, proč jíst za dva. 

  • Hlavně žádnou hladovku!

    ...

    Nejpozději ve třiceti přestaňte s různými superrychlými dietami – stejně jako se nepokoušejte shodit tím, že se zásadně omezíte v jídle. 

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji