Kolik metrů musíte skutečně ujít, abyste zhubli o jedno kilo týdně?

  • Jděte do toho!
    8. března  2018 
     06:00

    Chcete zhubnout? Pak choďte. Rada, která zní jednoduše, ale pokud nejste žádní velcí sportovci, je to přesně ta, kterou potřebujete slyšet... Pokud zároveň uberete na jídle – žádná drastická dieta potřeba nebude – můžete bez potíží shodit pět kilo za měsíc. 

  • Proč zrovna chůze?

    ...
    ...
    Autor: Shutterstock.com

    Moderní je běhat, ale zdaleka ne pro každého se to hodí. Rozhodně se to nedá doporučit těm, kteří roky nesportovali nebo už mají pár kil, či dokonce desítky kil navíc. Při běhání by si mohli ublížit – například kvůli tomu, že je to pro klouby mnohem větší zátěž než chůze. Navíc odhodlat se k chůzi je mnohem snazší a bez potíží ji zařadíte i do programu v den, kdy vlastně nemáte na nic čas. 

    720p 480p 360p 240p
    Běháním nezhubnete, tvrdí osobní trenérka: Jak je to možné? • VIDEO: 

  • Kolik kilojoulů chcete spálit?

    ...

    Ideální je, když o něco zhubnete díky tomu, že se budete více hýbat, tedy ve vašem případě chodit, a o něco díky tomu, že budete méně jíst. Existuje dokonce výpočet, který stojí za to si zapamatovat: chůzí byste měli spálit 800 kilojoulů denně a na jídle ubrat 1200 kilojoulů. Takovým způsobem shodíte kilo týdně, i když je váš metabolismus – řekněme – poněkud lenivý. Pokud tolik jídla ubírat nechcete, musíte o to víc chodit. 

    Pro představu: 800 kilojoulů představuje asi půl hodiny chůze ostřejším tempem, ale nikoli běh či chůzi na hraně možností. Zkrátka – není to moc. Přepočítáno na metry je to asi 2500 metrů. Smysl má, i když to půjdete nadvakrát po čtvrthodině. Důležité je ostré tempo. 

  • Počítání kroků

    ...

    Jiným zaručeným způsobem, jakým se můžete dobrat ke štíhlejší postavě, je počítání kroků, přičemž doporučené denní množství pro zdraví je deset tisíc.

    Což je už celkem dost, asi šest až osm kilometrů denně. Ale také by to znamenalo, že nemusíte nic ubírat na jídle, a přesto váha půjde dolů. Jenže pro většinu lidí je to nereálné. Spíše se tedy snažte kombinovat onu půlhodinu ostřejšího tempa denně s tím, že těch deset tisíc kroků zkusíte zvládnout jednou či dvakrát týdně – skvělé je jít například dvakrát týdně tři až čtyři kilometry a jeden den deset kilometrů. 

  • Počítá se i chůze po městě?

    ...

    Samozřejmě – počítají se i kilometry nebo aspoň metry, které urazíte během dne. Takže pokud můžete, jděte pěšky, i kdyby to mělo být jen o dvě patra níže do jiné kanceláře. Na schůzku vyrazte o čtvrt hodiny dříve, to není tak moc, ale vy díky tomu můžete ujít kilometr pěšky. 

    "Bohužel, pokud běžně pěšky chodíte a nehubnete, nejspíše to znamená, že vaše tělo je na tento výdej energie zvyklé, a ačkoli někdo, kdo se dosud nehýbal, bude při takovém množství pohybu hubnout, vy budete muset přidat ještě nějaký ten krok navíc," vysvětluje Karolína Hlavatá, nutriční terapeutka. 

  • Má smysl chůze naboso?

    ...

    O tom, jak moc je zdravá chůze naboso, se odborníci poněkud přou. Část zastánců tvrdí, že ideální je, když člověk chodí bos neustále a všude nebo aspoň nosí boty, jejichž způsob nošení co nejvíce připomíná chůzi naboso. Část doporučuje, aby člověk do města boty nosil, ale v přírodě je sundával. Tak jako tak, jde o zdraví, nikoli o hubnutí, s ním bosá chůze nemá společného nic, ačkoli to někteří lidé spojují dohromady. 

  • Jak pomocí chůze spálit více energie?

    ...

    Choďte tak, abyste spálili co nejvíce energie, což nemusí nutně znamenat, že musíte ujít více kilometrů. Zapojte co nejvíce svalů – třeba tím, že budete hýbat nejen nohama, ale i rukama, zpevníte horní polovinu těla, zatnete zadek. Pomozte si holemi na nordic walking a vyrazte také do kopcovitého terénu. Ten navíc lépe formuje postavu. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji