5 rad, jak zhubnout, když už vám bylo 40: Vsaďte na bílkoviny a chůzi

  • Zhubnout nebo si alespoň udržet váhu, když je vám 40+? Jde to
    23. března  2016 
     06:00

    Vlastní metabolismus je potvora a s věkem se zpomaluje. Zatímco pětadvacetileté kolegyně si mohou dát celou tabulku čokolády a s jejich váhou to nehne, o dvacet let později stačí se sladkosti jen nadechnout a váha vzhůru letí. Naštěstí to není úplně beznadějné, ale vyžaduje to dost sebeovládání. 

  • Už žádné...

    480p 360p 240p
    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: 

    Znáte to – je takový nanicovatý den, už u oběda si dovolíte více než obvykle, odpoledne ke kafi dáte čokoládu, a když už jste tak rozjetí, dopřejete si nejen večeři, ale ještě ji i zajíte chipsy. Jenže tohle už byste si ve čtyřiceti prostě dovolit neměli. Ještě tak jeden podobný hřích, třeba tu porci oběda větší než obvykle, ale ne všechny najednou ve stejný den. Protože to by vám tělo nemuselo odpustit. 

    Jinými slovy – snažte se to takzvaně "nepustit", ale dbát o svou váhu, stejně jako dbáte třeba o svůj vzhled. Je to těžší než kdy dříve, ale vyplatí se to i kvůli zdraví. 

  • Změňte poměr živin

    720p 480p 360p 240p
    Hubnutí v každém věku: Ve dvaceti sportujte, ve čtyřiceti zapomeňte na rohlíky • VIDEO: 

    Pokud jde o složení jídelníčku, měla byste ubrat sacharidů a tuků, a naopak si  hodně hlídat příjem bílkovin, kterých mívají ženy nedostatek a které přitom se stoupajícím věkem potřebují o něco víc než předtím. Pokud si chcete dopřát nějakou sladkost, učiňte tak pokud možno předtím, než se začnete hýbat, ale nikdy ne například před spaním. 

  • Bez pohybu to nepůjde, ale nelžete si do kapsy

    ...

    "Po čtyřicátém roce života klesá skokově bazální metabolismus, a to zejména u žen. Kvůli hormonálním změnám se tuk ukládá výrazněji do oblasti břicha, zejména uvnitř břišní dutiny. Snížení energetického příjmu nepomůže, je nutné zvýšit výdej energie tak, aby se tuk z oblasti uvnitř břicha spotřeboval jako zdroj energie pro fyzickou aktivitu," doporučuje odborník na výživu Pavel Suchánek a varuje před hladověním. Pokud jste dosud nesportovala, nelžete si do kapsy, že začnete chodit do posilovny, a zkuste třeba chůzi. 

  • Naučte se odpočívat

    ...

    Cože? Bavíme se tu o tom, jak spálit co nejvíce energie, a najednou píšeme o tom, že je fajn odpočívat? Jenže dostatek spánku a odpočinek, když ho potřebujeme, napomáhají k tomu, že náš metabolismus zůstane výkonný a nebude nás například honit mlsná. 

  • Máme se bát hormonů?

    ...

    Metabolismus se po čtyřicítce, přesně kolem pětačtyřicátého roku, začne zpomalovat zhruba o 500 kJ za pět let. To znamená jeden bílý rohlík, jedno jablko nebo 50 gramů šunky. Pokud si chcete udržet váhu, každých pět let byste z jídelníčku něco z toho měla vyškrtnout. Ke zpomalenému metabolismu se přidávají ještě hormony, které se snaží takticky ukládat tuky na místech, kde to opravdu nechcete. Tedy na břiše a stehnech. Ubývá také svalů, proto kromě kardio cvičení nepodceňujte ani silové cvičení, při kterém pořádně protáhnete tyto partie.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji