Dieta 5 faktorů: 5 kilo dole za jediný měsíc. Co smíte a nesmíte jíst?

  • Jezte pětkrát denně
    14. března  2016 
     06:00

    Když se člověk začne zajímat o to, jakým způsobem by mohl zhubnout, zjistí, že kromě základního doporučení "nejezte a cvičte" má na výběr velké množství různých diet. Některé jsou vyloženě bláznivé, jiné stojí za pozornost, protože vám skutečně mohou pomoci: do druhé skupiny patří dieta nazvaná Pět faktorů. Je totiž vcelku rozumná. 

  • Proč je tato dieta vhodná?

    ...

    Autorem diety založené na pěti faktorech je americký výživový poradce Harley Pasternak. Sympatické na této dietě je, že neslibuje zázraky. Pokud ji začne držet někdo, kdo zatím nehubl, může shodit až pět kilo za první měsíc, věční dietáři mohou počítat s dvěma až třemi kily za stejnou dobu. 

    Dieta je hodně populární mezi celebritami, řídí se jí například zpěvačka Lady Gaga nebo herečka Megan Fox

  • Jaké jsou hlavní zásady?

    ...

    Pět faktorů v názvu diety neodkazuje jen na to, že by vaše jídlo mělo mít pět složek. Pět totiž zde znamená mnohem více. Hlavní zásady jsou následující: 

    • Každé jídlo by mělo obsahovat pět základních složek: bílkoviny, vlákninu, složité sacharidy s nízkým glykemickým indexem, zdravé tuky a nápoj – ideálně vodu.
    • Jezte pětkrát denně.
    • Jídlo má být co nejméně upravené, mělo by stačit pět minut.
    • Najděte si čas na cvičení pětkrát týdně, vždy po dobu 25 minut.
    • Jeden den můžete jíst bez omezení.
  • Co si nandat na talíř

    Jablko s řeckým jogurtem.

    Vhodné jsou nízkotučné jogurty (do tří procent tuku), celozrnné pečivo, libové maso (drůbež, hovězí, ryby a další mořské plody), vločky, hnědá rýže, pohanka. Skvělé jsou zeleninové polévky, stejně jako syrová zelenina. Ovoce si dávejte jen dopoledne. 

  • Je něco zakázaného?

    ...

    Pokud možno omezte bílou mouku a sladkosti, protože jsou to prázdné kalorie, ostatně mezi pět doporučených složek se nevešly. Podobně je vhodné omezit alkohol a hodně přemýšlejte o mléčných výrobcích. Volte jen ty s malým obsahem tuku, tabu je proto většina sýrů. 

  • Když chcete počítat

    Dietní jídelníček se nemusí skládat pouze ze zeleniny.

    Pokud si to chcete spočítat, denně byste neměli přijmout více než pět až šest tisíc kilojoulů. Jednotlivá porce včetně oběda a večeře by neměla mít víc jek 800 až 1300 kJ. Aby se efekt této diety projevil, měli byste ji držet alespoň 5 týdnů – vzhledem k tomu, že není drastická ani nezdravá, můžete ji držet i déle. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji