5 potravin, které skutečně pomáhají zhubnout více než jiné

  • Rajčata jsou svatým grálem hubnutí
    5. března  2016 
     06:00

    Kdybyste měli z nějakého důvodu hodně očesat svůj jídelníček, následujících potravin se nikdy nevzdávejte. Jsou zdravější a pro hubnutí vhodnější než jakékoli jiné. Nebo to alespoň tvrdí autoři článku, který vyšel na webu Eatingwell.com. Jak je to možné? Jsou totiž nejen dietní, ale zároveň i hodně zdravé. 

  • Zelené fazolky

    Zelené fazolky

    Zelené fazolky mají vysoký obsah vlákniny, takže dokážou nasytit, a tím zamezují přibírání na váze, jelikož díky tomu nebudete mít pocit hladu. Navíc – jak ukazuje nový výzkum zveřejněný v časopise The Journal of Nutrition – přispívají k hubnutí, aniž by člověk držel dietu. Ukázalo se, že ženy, které měly více vlákniny, hubly ve srovnání s kontrolní skupinou, v níž dietní jídelníček s vlákninou neměla ani jedna z žen. Pokud vám nechutnají fazolky, zkuste maliny, jahody neboí třeba cizrnu. 

  • Losos

    Chutného lososa si při dietě rozhodně dopřát můžete. Ale bez přílohy.

    Klíčem k úspěchu je obsah omega-3 mastných kyselin v tučných rybách, jako jsou losos a tuňák. Kyseliny jsou zdravé pro náš krevní oběh a mozek, bílkoviny prospívají naší váze. A navíc ve studii publikované počátkem tohoto roku v časopise American Journal of Clinical Nutrition vědci upozorňují na to, že tyto ryby zároveň snižují riziko poškození pleti slunečním zářením a jejich vysoká konzumace snižuje rozvoj prekancerózních kožních lézí o téměř 30 procent.

  • Boůvky

    Borůvky. I když v zimě není úplně jejich sezona, klidně si je dejte i zmražené. Své superschopnosti, jako to, že jsou antioxidační, si přesto zachovají. Jejich konzumace snižuje chuť na sladké, nebude vás honit mlsná. Navíc jsou skvělé do ovesných vloček nebo smoothie.

    Jezte denně šálek borůvek nebo bobulovitého ovoce, jako jsou maliny, jahody či rybíz. Klidně může být toto ovoce mrazené. Prospěje to vaší váze, zažívání i zdraví. Toto ovoce snižuje krevní tlak i obsah škodlivého cholesterolu. 

  • Meloun

    Když jíte meloun, děláte spoustu dobrých věcí pro své tělo!

    Dobře, melouny zrovna teď nemají sezonu, ale v létě tuhle radu jako když najdete. Meloun je sice sladký, ale v jeho prospěch mluví výzkumy, které dokládají, že jídlo obsahující tak vysoký podíl vody přispívá k hubnutí. Navíc je meloun dobrým zdrojem vitaminu C. Spoustu vody obsahují také okurky, listový salát či jahody. 

  • Rajčata

    Rajčata jsou svatým grálem hubnutí

    Rajčata také obsahují spoustu vody, a navíc je v nich zdravý lykopen. Ukazuje se rovněž, že konzumace potravin bohatých na vitamin C, jako jsou pomeranče, rajčata, jahody a brokolice, přispívá k hladké pokožce. Vláknina z rajčat zase zahání hlad. 

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji