15 triků, díky kterým shodíte tři kila za měsíc

  • 29. února  2016 
     06:00

    Možná jíte skoro zdravě, skoro se nepřejídáte, docela dost se hýbete. Ale někde bude chyba, protože ideální váhu nemáte. Pár kilo navíc se vždycky najde. O naší nadváze často rozhodují maličkosti. Vyzkoušejte 15 triků, které jsme pro vás sepsali na základě zkušeností žen, které našly způsob, jak zhubnout, aniž by musely zásadně změnit životní styl. Dokázaly díky nim shodit dvě až tři kila měsíčně. 

  • Nejen pět, ale i patnáct nebo třicet kilo

    ...

    "Někdy stačí změnit jednu nebo dvě věci ve vaší každodenní rutině, aby šla váha dolů," řekla pro web Health.com lékařka Marisa Lippert, specialistka na zdravou výživu. Podle ní se díky tomu dá zhubnout nejen o tři až pět kilo, ale klidně také o patnáct nebo třicet. Samozřejmě za delší dobu. Jaké triky má na mysli? 

  • První tři triky

    Chipsy slaví!

    1. Omezte restaurace a bistra

    "Shodila jsem pět kilo za jediný měsíc, když jsem hodně snížila počet návštěv restaurací. Běžně jsem tam chodila každý den na oběd s kolegy a pak ještě občas večer nebo o víkendu s přítelem nebo kamarádkou. Teď tam chodím jednou, maximálně dvakrát týdně a ještě si spíš dám kuřecí steak než talíř těstovin." Julie, 35 let

    2. Přestaňte domů kupovat laskominy

    "Mně pomohlo, když jsem domů přestala kupovat křupky, slané tyčinky nebo chipsy. Miluju je a myslím si, že občas neuškodí, když pak jím o něco méně. Bohužel – jakmile jsem je měla doma, vytáhla jsem pytlík klidně i po večeři, když jsem potřebovala třeba něco dodělat do práce. Tak už je nekupuju. Jen kvůli chipsům se do večerky nevypravím." Marika, 31 let

    3. Dávám si každý den k snídani 1200 kilojoulů

    "Dříve jsem nesnídala, dneska snídani nikdy nevynechávám, ale snažím se hodně přemýšlet, co si dám. Ideálně je to mix bílkovin a celozrnného pečiva s trochou zeleniny nebo ovoce a dostatkem tekutin. Snažím se, aby moje snídaně měla plus minus 1200 kilojoulů." Majka, 41 let

    480p 360p 240p
    Odborníci z Vím, co jím radí, jak správně snídat • VIDEO: 

  • Další tři triky

    ...

    4. Pětiminutovky cvičení

    "Vždycky jsem plánovala, že i když se moc nehýbu, jednou začnu pořádně cvičit. Ale nikdy jsem pro to nenašla dost času ani odvahy. Zabraly mi až pětiminutovky. Jakmile mám k dispozici pět minut, snažím se je vyplnit nějakým cvičením, ať už v rychlém tempu nebo posilováním. Takže při mytí nádobí tancuju, při zprávách v televizi dělám dřepy." Karolína, 33 let

    5. Přestala jsem kouřit a začala cvičit

    "Když jsem začala uvažovat o tom, že zhubnu, vždycky mě rozhodilo to, že kouřím, protože se mi to nějak neslučovalo se zdravým životním stylem. Takže jsem se rozhodla zabít dvě mouchy jednou ranou – přestala jsem kouřit a zároveň začala chodit do posilovny." Jana, 32 let

    6. Udělala jsem čistku ve spíži

    "Podobně jako občas děláme přebírku v šatníku, začala jsem se chovat ke své ledničce a spíži. Přebrala jsem jídlo, vyhodila věci, které jsem stejně nejedla, nebo ty, které nejsou zdravé a dietní. Pak jsem i nakoupila nové jídlo, které neobsahovalo žádné zbytečné kalorie." Mirka, 37 let

  • Třetí várka triků

    ...

    7. Hubnutí s kolegy

    "Pracuju v PR agentuře, kde mě to baví, máme tam skvělou partu, a tak nám nevadí pracovat přesčas. Často jsme se s kanceláří přesunuli do hospody, kde jsme si dali jídlo, často něco smaženého, a k tomu ještě víno nebo pivo. Přibrali jsme za ty roky všichni. A tak jsme společně zavedli třikrát týdně běhání. Shodila jsem 15 kilo za rok." Janka, 36 let

    8. Pomáhá mi muzika

    "Když jsem byla mladší, často jsem poslouchala muziku, ale teď s prací a rodinou na to nemám čas. Ale poslední rok jsem se rozhodla, že začnu cvičit, respektive chodit na dlouhé procházky. Aby mě to bavilo a zároveň abych z toho něco měla, pouštím si u toho do uší své oblíbené pecky." Hanka, 42 let

    9. Cpu se zeleninou

    "Nezměnila jsem zásadně svůj jídelníček, ale začala jsem tu více tu méně nahrazovat část své porce zeleninou. Takže si dám pizzu, ale nejvýše půlku, doplním to spoustou zeleniny. Za rok mám o tři čísla menší velikost oblečení." Jarka, 39 let

  • Čtvrtá várka triků

    Poloha psa.

    10. Běhám o polední pauze

    "Chtěla jsem se dostat do oblíbených úzkých džín, a tak jsem začala o každé polední pauze běhat dvacet minut. Za půl roku jsem shodila deset kilo a ty džíny? Jsou mi velké!" Aneta, 36 let

    11. Pomohla mi jóga

    "Začala jsem cvičit jógu kvůli bolesti zad, ale zjistila jsem, že mi pomáhá lépe pochopit moje tělo a že jsem díky ní dokázala daleko lépe zvládat chuť na jídlo, zejména záchvaty mlsání během dne." Kateřina, 33 let

    12. Už nikdy XXL balení

    "Je jedno, zda se to týká fast foodu nebo balení snídaňových cereálií či paštiky. Jakmile někde vidíte nápis, že si můžete koupit větší balení za stejnou cenu jako menší, zkuste takovému lákadlu nepodlehnout. Já měla vždycky radost, že jsem ušetřila, přímo jsem taková balení hledala. Když jsem přestala, shodila jsem za půl roku pět kilo."

  • Poslední pátá trojice triků

    I s denní porcí čokolády a červeného vína lze zhubnout

    13. Nechala jsem si prostor na víno a čokoládu

    "Na dietách a hubnutí mě děsilo, že budu muset jednou provždy přestat jíst a pít věci, které mám fakt ráda. Naštěstí to nebylo potřeba! Přes den jsem přidala zeleniny, ubrala sladkostí, ale sklenici vína večer a kousek čokolády k odpolednímu kafi si dávám pořád. Přesto jsem od léta shodila deset kilo!" Zuzana, 32 let

    14. Už nejím večer

    "Vím, že večeřet se má, ale těžko se mi hledaly míra a hlavně čas, dokdy se to může, protože mám dost nepravidelný život. Takže jsem se naučila pět dní v týdnu jíst nejpozději v půl sedmé. Pokud se nestihnu najíst, už nevečeřím. Pouze v pátek a v sobotu na sebe nejsem tolik přísná. Funguje to skvěle." Anna, 45 let

    15. Zachránil mě pes

    "Jsem od přírody líná a vyjít ven jen tak pro mě bylo nemyslitelné. Ale když jsem si po rozvodu pořídila psa, ven jsem musela, a to několikrát denně. Teď už si bez toho život nedokážu představit a chodíme i na dlouhé výlety." Věra, 51 let

     

     

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji