5 rychlých diet: Které vyzkoušet a které raději ne?

  • 480p360p240p

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly

    25. února  2016 
     06:00

    Ze všeho nejdříve jedno dobře míněné varování: rychlé diety byste měli chápat jako nouzovku, díky které můžete shodit dvě tři kila. Třeba abyste se vešly do šatů. Ale nehodí se k tomu, řídit se jimi delší dobu. Zrovna tak je krajně nevhodné, abyste je zkoušeli každou chvíli, protože byste si přivodili jojo efekt. Na shození pěti a více kilogramů se také nehodí, tam to bude chtít dlouhodobě hlídat denní energetický příjem a výdej. Nicméně pokud chcete zkusit, jak funguje rychlá dieta, měli byste vědět tohle. 

  • 1. Jednodenní nebo dvoudenní půst

    ...
    ...
    Autor: Shutterstock.com

    Vydržíte den či dva nejíst? Pak můžete zkusit krátký půst jako cestu k vyladění postavy – jenže tu zároveň nemůžete formovat jinak, protože během postění se nedoporučuje žádná zvýšená tělesná námaha. Jednodenní půst u zdravého člověka schvaluje coby odlehčovací den většina lékařů. Nevýhodou je například to, že u části lidí vede takový detox k plynatosti a nadýmání.

  • 2. Ovocná rychlodieta

    480p 360p 240p
    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: 

    Pravidla jsou jednoduchá. Spočívají jen v konzumaci určitých typů ovoce (ananas, kiwi, banán, hroznové víno). Dieta se nesmí dodržovat déle než tři dny, protože ovoce neobsahuje všechny potřebné živiny. Ovocná dieta vám pomůže shodit až tři kila za 3 dny, a je tedy ideální, když potřebujete doladit postavu do plavek nebo do šatů na ples. Rozhodně se nehodí k dlouhodobému dodržování, ale jinak můžete počítat s rychlým efektem. 

    1. den

    Snídaně: Dejte si 250 g čerstvého ananasu a zapijte jej neslazeným bylinným čajem.

    Svačina: Opět si dejte 250 g čerstvého ananasu.

    Oběd: K obědu se budete muset spokojit jen s ovocným salátkem z 1 zralého banánu a 250 g čerstvého ananasu.

    Svačina: Opět si dejte 250 g čerstvého ananasu.

    Večeře: K večeři si opět dejte ovocný salát z 1 banánu a 250 g ananasu.

    2. den

    Snídaně: Ke snídani si dejte 1 zralé kiwi a zapijte ho neslazeným bylinným čajem.

    Svačina: Dejte si 100 g hroznového vína.

    Oběd: K obědu si dejte ovocný salát ze 4 kiwi a 100 g hroznového vína.

    Svačina: Na svačinku si opět dejte 100 g hroznového vína.

    Večeře: I k večeři si pochutnejte na ovocném salátu ze 4 kiwi.

    3. den

    Snídaně: Ráno si dejte 200 g hroznového vína a šálek neslazeného bylinného čaje.

    Svačina: Ke svačině si připravte 200 g čerstvého ananasu.

    Oběd: K obědu si pochutnejte na ovocném salátu ze 4 kiwi, 100 g ananasu a 100 g hroznového vína.

    Svačina: Ke svačině si opět dejte 100 g čerstvého ananasu.

    Večeře: K večeři si připravte opět ovocný salát ze 4 kiwi, 100 g hroznového vína a 100 g čerstvého ananasu.

  • 3. Vodní dieta

    Cena vody vzroste. Ministerstvo životního prostředí chce zvyšovat poplatky vodárnám. Ti navýšení promítnou do cen pro konečného spotřebitele.

    Po dobu tří po sobě jdoucích dnů totiž nebudete konzumovat nic jiného než jen vodu. Jednodušší varianta doporučuje zakousnout si k tomu občas nějaké ovoce nebo zeleninu, a to pro pocit plnějšího žaludku. Ale pouze takové kousky, které vás z výživového hlediska příliš nezatíží. Ideální jsou třeba okurka, rajčata, jablka, mrkev nebo grep. Ti, kteří si vodní dietou prošli, často nevidí potřebu zakusovat se při této dietě do ovoce a zeleniny. Pití vody vám totiž dodá pocit plnosti, ale ne nafouknutí. Bohužel zrovna tuhle dietu odborníci nevidí rádi, protože je to vlastně hladovka, na kterou může tělo zareagovat tím, že o to více z dalšího jídla pak uloží do tukových zásob. 

  • 4. Odvodňovací kúra

    ...

    Pokud jste snad uvažovali nad rychlým zhubnutím pomocí nějakého odvodňovacího čaje, rovnou to zavrhněte. Nezbavíte se ani deka tukových zásob, a ještě si zahráváte s dehydratací.

  • 5. Omezení cukrů, přidání bílkovin

    ...

    Klasický návod na rychlé zhubnutí bez drastických hladovek funguje, ale opět: nehodí se pro dlouhodobé držení. V čem spočívá? Týden či dva vynechte všechny sladkosti, naopak zvyšte příjem bílkovin, zeleninu jezte bez omezení, ovoce rovněž vynechte. 

     

     

     

     

     

     

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji