Losos či tmavé pečivo jako dietní jídlo? Zapomeňte! Na jaká další jídla si dát pozor?

  • Je sushi dietní nebo ne?
    24. února  2016 
     06:00

    Některá jídla považujeme za dietní, ani o nich vlastně moc nepřemýšlíme. Jenže on to taky může být pěkný chyták. Jídlo je třeba zdravé, ale že by se po něm hublo? To leda tehdy, pokud ho budete jíst opravdu s mírou. Typickým příkladem jsou losos, kuřecí maso nebo zeleninové saláty. 

  • Losos? Ano, ale pozor, je tučný

    Chutného lososa si při dietě rozhodně dopřát můžete. Ale bez přílohy.

    Samozřejmě losos může být dietním jídlem. Navíc je to dietní jídlo vhodné svým složením, protože tělu dodává důležité látky, které mimo jiné chrání srdce. Rovněž je skvělým zdrojem kvalitních bílkovin. Nicméně je dobré si uvědomit, že je to ryba dost tučná a že i kousek bez kůže má dvakrát tolik energie než libové kuřecí. Pokud si dáte kousek lososa s kůží, a ještě s holandskou omáčkou, v níž je pořádný kus másla, o dietu co do kalorií už moc nejde. 

  • Kuře vždycky bez kůže

    Zeleninový salát s kuřecím masem.

    S kuřetem se to má podobně jako s lososem. Libové maso z prsíček rozhodně ano, u velkého kusu stehna i s kůží zalitého mastnou šťávou už buďte opatrní. Tam už není moc velký rozdíl v energetické vydatnosti oproti – dejme tomu – vepřovému masu. Dokonce by se mohlo stát, že libové vepřové s minimem sosu na tom bude lépe. 

  • Sushi coby dieta? Jedině s mírou

    Naučte se připravovat originální sushi sami! Naučí vás to profesionální kuchaři v 2,5hodinovém kurzu

    Závitky z rýže a ryb či zeleniny se tváří jako lehkost sama, ale pozor na ně, platí u nich, že s dietou se snesou jen do jisté míry. A že byste neměli sníst více než asi deset kousků najednou, zvláště pokud v nich je avokádo nebo dost tučný sýr philadelphia. Pro představu – nandejte si je na talířek najednou. 

  • Zeleninový salát jedině bez dresinku

    ...

    Salát čistě ze zeleniny je moc hladové jídlo, takže pozor, co do něj ještě přidáte – bílkoviny v podobě šunky, libového masa, tuňáka či vajíčka jsou v pořádku, stejně jako hrstka těstovin či kousek tmavého pečiva coby příloha. Horší je to s dresinkem, zvláště pokud je z majonézy, takový totiž může energetickou hodnotu salátu rázem zdvojnásobit. Pozor také na sýr. Kousek mozzarelly je v pořádku, ale sýr typu ementál už by se měl dávkovat po troškách. Dietní nejsou ani saláty, jejichž základem jsou těstoviny. 

  • Cereálie jako evergreen

    Pokud chcete hubnout, jsou pro vás zdravé sacharidy nezbytné.

    Možná už o cereáliích víte všechno, ale raději to zopakujeme: pokud si chcete dát k snídani nějaké, které jsou v souladu s dietou, volte nepřislazované druhy, a ještě si jich dejte maximálně pět deka, což není moc velká porce. Kukuřičné lupínky bohužel dietní nejsou, natožpak zapečené křupavé müsli nebo čokoládové kuličky. 

  • Tmavým pečivem se musí šetřit stejně jako světlým

    ...

    Možná se vám to nebude líbit, ale tmavé pečivo má v jednom kousku stejně energie jako bílé, někdy dokonce o trochu více kvůli obsaženým semínkům či oříškům. Jeho prospěšnost tkví v něčem jiném: díky obsahu vlákniny a vůbec celkovému složení zasytí na delší dobu než bílý rohlík, a vás tak nezačne do hodiny po snídani či svačině zase honit mlsná. Ale kdybyste si k večeři dali tři krajíce supertmavého chleba se sádlem, s dietou už to nebude mít společného nic. 

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji