Dieta a fast food: Víme, která jídla si dát, a nepřibrat po nich!

  • Jestli nechcete dát dietě sbohem, zakousněte se ve fast foodech do wrapu s grilovaným masem.
    23. února  2016 
     06:00

    Občas se to prostě stane. Někdy vám totiž nezbývá nic jiného než buď nejíst vůbec, nebo si dát něco ve fast foodu, protože kromě nabídky párku v rohlíku naproti v ulici není jiného občerstvení, které byste si mohli dát. Nemusíte si rvát vlasy, ve fast foodu si můžete dát i takové jídlo, které nerozhodí váš metabolismus.

  • Sledujte výživové hodnoty

    Nejhorší jídla pro ploché břicho? Rozhodně mezi ně patří ta, která obsahují nasycené mastné kyseliny. A nejsou to rozhodně jen produkty fast foodů.
    Velkým problémem fast foodů není jen to, že jídla zde mají vysokou energetickou hodnotu. To by ještě nebylo to nejhorší, ale mnohá jídla obsahují vysoký podíl nezdravých tuků, tedy nasycených mastných kyselin, soli a skrytých sacharidů. Naopak vlákninu, ovoce a zeleninu, které potřebujeme, v nich najdete jen výjimečně. Není to ale nemožné. Často stačí totiž takovými malými triky snížit negativní hodnoty a pochutnat si.
  • Wrap s grilovaným kuřetem

    wrap
    Pokud zabrouzdáte do McDonald´s a máte hlad jak vlk, pak si dejte grilovaný kuřecí wrap. Pozor ale – tyto wrapy existují v mnoha variantách, a to nejen co se týče výběru masa, ale i přípravy. Tento sendvič má nejvyšší množství vlákniny, které byste vůbec ve fast foodu mohli dostat. Jeden tento wrap má 1500 kJ, 22 gramů bílkovin, 30 gramů sacharidů, 17 gramů tuku, z toho 3,7 gramu nasycených, 2,6 gramu soli a 2,7 gramu vlákniny. Nemyslete si ale, že si k tomu můžete dát celé menu! Velké hranolky mají 1800 kJ a velká cola 950 kJ. Pokud ale potřebujete skutečně zasytit, místo hranolků si dejte zahradní salát – bez zálivky a s obyčejnou sodovkou! 
  • Hamburger bez bulky

    Mezi hamburgery si můžete vybrat i takové, které tělu příliš neuškodí.
    Nejhorší volbou není ani klasický hamburger. Horší je cheeseburger, ten obsahuje zbytečné tuky navíc. Když si sundáte horní bulku, snížíte tím energetický příjem stejně jako příjem zbytečných prázdných sacharidů, po kterých byste akorát rychleji dostali hlad. Pokud hamburger zkombinujete se zeleninovým zahradním salátem, který si můžete dát místo hranolků, dostanete do těla i potřebnou vlákninu a na chvíli budete mít, co se týče hladu, vystaráno. 
  • Pozor na saláty

    Salát Coleslaw
    Mnoho lidí si myslí, že obelstí fast food tím, že si tam dá jen salát. No jo, jenže v těchto salátech bývají kalorické zálivky, maso je smažené, nikoliv grilované, případně se jejich energetická hodnota zvýší krutony, sýrem nebo slaninou. Třeba takový coleslaw v KFC má 620 kJ, což sice není moc, ale vůbec vás nezasytí. Takže do sebe akorát dostanete prázdné kalorie a žádnou energii, po chvíli budete mít opět hlad. Jestliže máte rádi salát, tak si dejte brazer. Ovšem nejlepší volbou, pokud jste v KFC, je sendvič Longer, který obsahuje nejméně tuku. Má jen 12 gramů, z čehož připadají na škodlivé tuky 3 gramy. Ovšem doporučujeme sundat vrchní část bagety, ušetříte zbytečné kJ. 
  • Na bagety zapomeňte

    wrap
    Pokud jste na cestách a při pohledu do chladicího boxu s bagetami vám kručí v břiše, klidně si dejte. Ale pozor na to, aby neobsahovala majonézu! Ta bývá jednou z hlavních složek většiny dresinků. Mnohem lepší než bagety jsou wrapy, které dnes seženete téměř na každé benzinové pumpě. Mívají kolem 1200 kJ a maso v nich je často pečené, nikoliv smažené jako třeba stripsy v bagetách. Ovšem i v tomto případě si dejte pozor na dresink. Pokud je napsáno, že je jogurtový, neznamená to, že hlavní složkou je jogurt, může být pouze jednou ze složek. 
  • Český fast food

    ...
    Zatímco v řetězcích nadnárodních fast foodů vždy najdete něco "dietnějšího", co úplně nezruinuje vaše snahy o hubnutí, v případě takového toho "českého fast foodu", tedy stánků s langoši a klobásami, to budete mít mnohem těžší. V těchto jídlech se totiž skrývá až moc nezdravého tuku, a navíc energetická hodnota je mnohdy větší, než by oběd měl mít. Třeba když si dáte takový stogramový bramborák u stánku, bude mít kolem 1300 kJ. A přitom žádnou vlákninu ani bílkoviny, které by vás zasytily. Stogramová klobása se může vyšplhat až ke dvěma tisícům kilojoulů. Nejlepší volbou, byť ne úplně šťastnou, je párek v rohlíku. Byť to není nejzdravější pochoutka, má jen kolem 900 až 1000 kJ a párek vás může zasytit. Ale pozor – zapomeňte na kečup!
    Za dětskou obezitu nemůže fast food, ale rodiče. Jak je na tom vaše dítě? • VIDEO: 

/

Diskuse ke článku

.