Jídelníček pěti žen, kterým se podařilo zhubnout o 40 kilo

  • Dietní jídelníček se nemusí skládat pouze ze zeleniny.
    11. února  2016 
     06:00

    Většině žen, které dokázaly shodit několik desítek kilogramů, se to podařilo hlavně úpravou jídelníčku a díky tomu, že se začaly pořádně hýbat. Těchto pět žen se webu Prevention.com svěřilo s tím, co během hubnutí jedly. I když se nechystáte shodit celých čtyřicet kilogramů, můžete se jimi nechat inspirovat. Jídelníček všech pěti žen je vyvážený, s dostatečným příjmem bílkovin, komplexních sacharidů a vždy trochy tuku. 

  • Tiffany

    Ovesná kaše s banánem.
    Tiffany se kvůli depresím projedla až ke 150 kilogramům. Při špatné náladě se s jídlem zavírala do pokoje, kde ji nikdo neviděl, a doslova se cpala. Došlo to tak daleko, že začala mít zdravotní problémy s vysokým tlakem, a lékař jí řekl, že bude muset léky brát až do konce života. To nechtěla, a tak začala hubnout. 

    Snídaně: Šálek kávy se lžičkou kokosového oleje. Ovesné vločky s banánem a polotučným mlékem. Další variantou snídaně byla dvě míchaná vejce nebo ovesná kaše s medem a skořicí.

    Svačina: Ke svačině si Tiffany dávala vždy kus ovoce, ovocný jogurt nebo celozrnné pečivo s cottage sýrem.

    Oběd: Protože Tiffany miluje domácí čerstvé saláty, jejím častým jídlem byly právě ony. Kromě čerstvé zeleniny, zálivky z balsamikového octa a olivového oleje do nich přidává ještě pořádnou porci bílkovin. A to v podobě grilovaného kuřecího, krůtího masa nebo sýrů.

    Večeře: Někdy to byla domácí pizza, jindy mozzarella s rajčaty, kapkou olivového oleje, balsamika a čerstvou bazalkou. Večer si také dávala bílkoviny v podobě vepřové panenky, pečeného kuřete, krůtího stehna. Když si dávala přílohu k jídlům, byla to buď hnědá rýže, nebo quinoa.

    Dezerty: Každého občas přepadne mlsná, záleží na tom, jak chytře se k tomu kdo postaví. Když chutě honí Tiffany, dá si vařenou kukuřici, jablko s mandlovým mlékem nebo třeba ananas. V cukrárně pak vždy sáhla po něčem tvarohovém a dala si jen půlku.

    Pití: Pouze voda a káva.

  • Sára

    Celozrnný chléb se šunkou
    Sára celý život bojovala se závislostí na jídle. Čím byla ale starší, tím více se zakulacovala. Svůj vliv na to měla i dvě těhotenství, po kterých se nikdy nevrátila na předporodní váhu. Když ale onemocněla rakovinou ledvin, zamyslela se nad smyslem života a najednou se bála, že se projí až k smrti. Během roku se jí podařilo zhubnout o 40 kilogramů. 

    Snídaně: Její nejoblíbenější snídaní jsou dva plátky celozrnného pečiva, k tomu kus libové šunky nebo 30% sýra a kousek zeleniny.

    Svačina: Aby měla na dopoledne dostatek síly, ke svačině si dává vždy dávku bílkovin. A to buď ve formě proteinové tyčinky, nebo hrsti oříšků.

    Oběd: Grilované kuřecí maso s grilovanou zeleninou. Další variantou jsou sladké brambory. Protože má ráda polévky, jako hlavní jídlo si někdy dělá i je. Třeba dýňový krém s cizrnou. 

    Dezert: Když už má Sára na něco chuť, dá si kousek vysoceprocentní hořké čokolády.

    Pití: Voda a neslazený čaj.

  • Jenny

    Jablko s řeckým jogurtem.
    Jenny dělala zdravotní sestru, takže její stravovací režim nebyl úplně pravidelný. Navíc příliš nepřemýšlela nad tím, co a kdy jí, což vedlo k tomu, že když jednoho dne stoupla na váhu, měla 120 kilogramů. Jak velký problém to je, si uvědomila na jedné noční službě. Zkontrolovala všechny pacienty, vrátila se na sesternu a došlo jí, že nemůže pořádně pobrat dech, že ji bolí nohy a klouby. Za rok zhubla o 45 kilogramů.

    Snídaně: Jenny má raději sladké snídaně, a tak si často dělá ovocnou pochoutku. Nakrájené jablko smíchá s trochou řeckého jogurtu a lžičkou chia semínek. K tomu připíjí kávu s mandlovým mlékem.

    Oběd: I Jenniným oblíbeným obědem je salát, hlavně v pracovní dny, kdy je to lehká a rychlá forma jídla. Nejčastěji si doma připravuje salát z řeckých listů, červené cibule, kuřecích prsou, s dresinkem z bílého jogurtu a česneku.

    Večeře: Favoritem jsou cuketové lasagne, plátek krůtích prsou nebo celozrnný chléb s libovou šunkou, zeleninou a vařeným vejcem. Pokud má dopoledne k obědu maso, většinou si večer dává už jen vařenou brokolici nebo květák zasypaný trochou čedaru.

    Svačina: Jenny není zvyklá příliš svačit, když už ji ale přepadne hlad, zakousne se do čerstvého ovoce, hlavně jablek.

    Pití: Ovocné čaje, voda, káva, voda s čerstvým ovocem.

  • Chiara

    Zeleninový salát s kuřecím masem.
    Chiara to s hubnutím neměla nikdy moc jednoduché. Celý život se snažila jíst tak, jak se má, držela nejrůznější diety, ale nikdy nic nepomáhalo. Když ve čtyřiceti letech prodělala rakovinu ledvin, vzpomněla si na svého otce, který v 48 letech zemřel na infarkt. Také měl silnou nadváhu. Na doporučení lékaře podstoupila podvázání žaludku a ze 136 kilogramů zhubla na 78 kg.

    Snídaně: Nejčastěji to bývá smoothie z borůvek, malin nebo jahod, případně ovesná kaše s ovocem.

    Svačina: Mezi jídly si Chiara dává kousek zeleniny: jako třeba zelenou papriku a hummus. Když má chuť na sladké, volí ke svačině jablko. A neodmyslitelně k ní patří i káva.

    Oběd: Jednoznačně zeleninový salát s proteiny, ať už ve formě kuřecího masa, vajíčka nebo nějakých luštěnin.

    Večeře: Žena se snaží vždy spárovat bílkoviny, jaké jsou právě ve vejcích, s komplexními sacharidy, které jsou třeba v celozrnném pečivu. K tomu různé druhy zeleniny, ať už je to okurka nebo rajče. Další oblíbenou večeří je třeba grilovaný lilek s quinoou.

    Dezert: Když dojde na nejhorší a neodolá chutím, dá si pár mandlí v hořké čokoládě nebo proteinovou tyčinku.

    Pití: Voda a čaj.

  • Cheryl

    Rybí pomazánka
    I Cheryl podstoupila bariatrickou operaci. Ve dvaačtyřiceti letech vážila 120 kilogramů. Při svých narozeninách si vzpomněla na prarodiče, kteří oba zemřeli s několika desítkami kilogramů navíc na prahu šedesátky. Nechtěla dopadnout jako oni, a tak se rozhodla nechat si podvázat žaludek. Podařilo se jí shodit přes padesát kilogramů, a dokázat tak, že i po čtyřicítce se dá zhubnout.

    Snídaně: Sendvič z celozrnné mouky s krůtím masem nebo dvě míchaná vajíčka se zeleninou.

    Svačina: Řecký jogurt, občas s půlkou nakrájeného banánu.

    Oběd: Zapečený lilek s čedarem, pečený filet z lososa s kuskusem a zeleninou, luštěninový salát s vejcem a hrstkou oříšků.

    Večeře: Rybí pomazánka z tuňáka s lučinou, zelenina, celozrnný chléb.

    Pití: Všechny možné neslazené čaje, voda.

    Sestavte si svůj jídelníček podle věku, zaměstnání a pohlaví! 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji