Nový trik na hubnutí? Dieta, která zvyšuje šanci na otěhotnění!

  • Dieta, která zlepšuje zdraví, zvyšuje šanci na početí a zároveň zbavuje přebytečných kil?
    10. února  2016 
     06:00

    Jak spolu souvisí hubnutí a případné početí? Možná víc, než si myslíte. Protože potíže s otěhotněním někdy souvisí s nadváhou a mizernou výživou, tak se dají zažehnat vhodně sestavenou dietou. Takzvaná fertility diet zlepšuje celkové zdraví, a kdo bude chtít, může i díky ní přijít do jiného stavu. Kdo chtít nebude, může se jen těšit ze štíhlé linie. 

  • Proč fertility diet?

    ...

    Možná jste o ní ještě neslyšeli, ale například v zámoří je dost populární. Řeč je o takzvané fertility diet. Neboli o dietě, která vznikla, aby napomohla otěhotnění. Podrobně o ní píše webový magazín Health.usnews.com. Ale jíst podle ní můžete i bez plánu na početí, protože díky svému složení způsobí, že budete zdravější, a navíc přirozeným způsobem štíhlejší. K jejímu vzniku napomohly výsledky sledování více než dvou set tisíc zdravotních sester ve věku 30 až 55 let v USA od roku 1976. Jejími autory jsou Jorge Chavarro a Walter Willett z Harvard School of Public Health. 

  • Co doporučuje?

    s

    Vychází ze zjištění, že ženy, které jedly "vhodné" tuky, celá zrna a rostlinné bílkoviny, měly v pořádku vajíčka, zatímco ty, které milovaly rafinované cukry a červené maso včetně uzenin, na tom byly podstatně hůře. To, že hůře přicházely do jiného stavu, bylo jen jedním z projevů jejich horšího zdraví a potíží s váhou. Jako škodlivé se ukázaly také nízkotučné mléčné výrobky a sladké limonády. 

  • Kolik zhubnete?

    ...

    Dieta se dá použít ke zhubnutí, ale rozhodně nečekejte, že budete mít za měsíc dole pět, nebo dokonce deset kilo. Jelikož jde spíše o příklon ke zdravějšímu životnímu stylu, může nějakou chvíli trvat, než kila shodíte, ale o to trvalejší efekt by to mělo mít. I tak ale můžete počítat s jedním až dvěma kily měsíčně dolů. 

  • Co omezit?

    ...

    Začněte tím, že snížíte spotřebu trans-kyselin, které jsou v tucích výrobků, jako jsou kupované hotové dorty, koláče, sušenky – ale najdete je i v zmrazené pizze či ve složení různých toppingů a polev pro domácí použití. Naopak zvyšte spotřebu nenasycených rostlinných tuků, jako jsou olivový olej nebo řepkový olej, a do své stravy zařaďte co nejvíce rostlinných bílkovin, skvělým zdrojem jsou luštěniny a ořechy.  

  • Zaměřte se na sacharidy!

    ...

    Rozhodně se sacharidů, neboli cukrů, nevzdávejte úplně, ale dejte si ty, které vám prospějí. Mezi zdroje těch vhodných patří ovesné vločky, fazole a zelenina, zatímco "špatné sacharidy" najdete ve výrobcích, jako jsou bílé pečivo, těstoviny, rýže, koláče, sušenky, koláče a cukroví. Bez obav si dejte sklenici plnotučného mléka nebo malou misku zmrzliny. 

  • Ovoce? Ano! Zelenina? Ještě více!

     

    Také jste se stala věčnou obětí diet? Dostaňte se z kolotoče jo-jo efektu!

    Nedílnou součástí doporučení při této dietě je i zvýšený příjem ovoce a zejména zeleniny. Stejně jako každodenní pohyb, který by se měl také stát přirozenou součástí vašeho života. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji