Trápí vás velké břicho? 6 příčin, které můžete snadno změnit!

  • Nedaří se vám shodit špíčky na břiše? Možná moc solíte!
    4. února  2016 
     06:00

    Pořád nemůžete dopnout knoflík u kalhot, ačkoliv se snažíte zhubnout? Tak zřejmě děláte něco špatně! Tím spíše byste měli zjistit co, protože břišní tuk kromě toho, že není příliš vzhledný, je také nezdravý. Jeho nadbytek může vést k některé z civilizačních chorob, jako jsou třeba vysoký cholesterol nebo diabetes II. typu.

  • Máte nedostatek hořčíku

    Jezte zelený salát, je plný hořčíku, který může urychlit spalování tuků.
    Věděli jste, že hořčík potřebuje naše tělo kvůli až 300 chemickým reakcím, které v nás za jeho nutné účasti probíhají? Mimo jiné je důležitý třeba k udržování správného srdečního rytmu, ke stabilizaci hladiny cukru v krvi, ale také ke spalování tuku a lepšímu tvarování ženských křivek. Hořčík pomáhá při tvorbě energie v těle a efektivní spotřebě bílkovin. Jedna studie také ukázala, že ženy, které mají dostatek hořčíku, v sobě během menstruace zadržují méně vody než ty, které mají hořčíku nedostatek. To znamená, že se s hořčíkem budete cítit méně nafouklá. Takže si na nákupní seznam přidejte potraviny, jako jsou třeba listový špenát, fazole nebo ořechy.
  • Špatně cvičíte

    V posilovně se snažte zatěžovat všechny části těla.
    Co horšího může při snaze o hubnutí být než to, že jste se dřeli úplně zbytečně, dělali cviky špatně, takže z břišního tuku vám vůbec nic neubylo. Mnoho lidí při hubnutí spoléhá na to, že stačí, aby začali běhat – a kila prý půjdou dolů sama. 45 minut se potí ostošest, ale nic z toho. Tělo si na pohyb rychle zvykne, a tak když jej pořád opakujete, metabolismus se opět zpomalí. Jestli se chcete zbavit tuku, pak ke kardio cvičení přidejte i silový trénink. Při posilování svalů totiž dochází k efektivnímu spalování tuků. Kardio cvičení ale střídejte, k běhání přidejte třeba ještě plavání, jízdu na kole nebo dlouhé a svižné procházky. 
  • Jíte příliš mnoho slaného

    ...
    Sůl je zrádná a často se skrývá i tam, kde byste jí tolik nečekali, nebo v pokrmech, u nichž ani nepředpokládáte, že by se tam vůbec kdy mohla objevit. Jsou to třeba sýry, některé uzeniny, ale také pečivo. A v případě, kdy máte přemíru soli, tělo začne zadržovat více vody, a to se projevuje právě i na tom, že máte větší břicho. Ve chvíli, kdy omezíte příjem soli, objem podkožní vody se také sníží, a tak můžete najednou zhubnout třeba i o dva kilogramy. Skvělé, že? 
  • Nedokážete se zbavit limonád

    Nemyslete si, že své tělo obelstíte tím, že místo nápojů slazených cukrem začnete pít ty s umělými sladidly. Umělá sladidla mohou ve výsledku nadělat ještě více neplechy. Tělu totiž dodají pocit, že by mělo dostat cukry, ale ty nepřicházejí. Mozek tedy vyšle tělu signál, aby mu ty cukry dodalo. A tak pak pravděpodobně sníte něco mnohem sladšího, než by byla třeba jedna sklenička pomerančového džusu. Pokud vám nechutná obyčejná voda, nakrájejte si do ní třeba ovoce, které ji ochutí. 
  • Stres je váš nejlepší kamarád

    ...
    Jednoduše se to řekne, hůře provede. Ale skutečně, pokud se přestanete stresovat, zbavíte se břicha mnohem rychleji. Pořád máme v sobě zakódované některé biologické procesy našich předků. V jejich těle, když je čekalo nějaké těžké životní období nebo třeba nějaký boj, se začal vyplavovat kortizol. Tento hormon pak zmobilizoval veškeré síly a měl na starosti, aby nikdy nedošly, a tak také ukládal tuky mnohem poctivěji, aby bylo později z čeho brát. Jenže v dnešní době se kortizol vyplavuje ve chvílích, kdy je člověk ve stresu – ale čeká, kdy přijde ten boj, on však žádný nepřichází. Pouze ten se snahou přebytečná kila shodit... 
  • Jíte špatné tuky

    ...
    Ne všechny tuky jsou špatné. Musíte se naučit rozlišovat, které vašemu tělu prospějí a které ne. Nasycené mastné kyseliny, které se objevují převážně v živočišných tucích, se ukládají hlavně v okolí břicha. Na druhou stranu mononenasycené, které jsou obsaženy v rostlinných tucích, a polynenasycené, které jsou třeba v lososu, vlašských ořeších nebo slunečnicových semínkách, jsou zdravé a v přijatelné míře ve stravě nepostradatelné a hubnutí by bez nich nešlo. Ovšem myslete na to, že všeho moc škodí, i těch zdravých tuků. Proto by neměly v denním příjmu tvořit více než 10 %. 
  • Může za to věk

    Během menopauzy se vlivem působení hormonů zpomalí metabolismus a tuky mají tendenci ukládat se tam, kde dříve ne.
    Je to smutné, ale do jisté míry může být obsah tuku kolem vašeho břicha a boků způsoben i věkem. U žen po čtyřicítce se začíná zpomalovat metabolismus zhruba 500 kJ za 5 let. I když to na sobě třeba necítíte, hormony začnou zpomalovat některé procesy a tuky se ukládají mnohem poctivěji. "Největší váhový nárůst zaznamenáváme mezi pětačtyřicátým a pětašedesátým rokem života," varuje obezitoložka Dita Pichlerová z OB Kliniky. Pokud tedy žena neupraví jídelníček o těch 500 kJ, začne přibírat. Do jídelníčku si přidejte potraviny s fytoestrogeny, které pomáhají srovnat hladinu hormonů. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji