Pět kilo během února dolů? Tipy a triky, díky kterým to letos dokážete

  • Když se rozhodnete, že chcete zhubnout, začnete co nejdříve. Hned!
    1. února  2016 
     06:00

    Je reálné shodit pět kilo za jediný měsíc? Ano, ale nespoléhejte se na to, že to bude úplně snadné. A nesnažte se to dokázat jen pomocí diety, nebo naopak jen pohybem. Ideální je oba přístupy zkombinovat. 

  • Kolik kilo dolů je tak akorát?

    ...

    Dvě kila měsíčně – to je zbytečně málo. Osm už je nebezpečně moc. Bezpečný ideál, kterého přitom není tak těžké dosáhnout, činí tři až pět kilo za třicet dní. Pokud to chcete zvládnout, musíte se snažit a přidat na pohybu a ubrat na jídle. 

  • Vsaďte na tepovou frekvenci

    Běhání v zimě nemusí být utrpení. Musíte se ale pořádně protáhnout.

    Během hubnutí byste měli sportovat skutečně každý den. Přitom je třeba dostat se do tepové frekvence, ve které se pak udržíte alespoň 25 minut. Je jedno, jaký sport si k tomu vyberete, ale snažte se ho kombinovat aspoň občas ještě s nějakým dalším, aby vás to brzy neomrzelo.

  • Vytvarujte si postavu

    Vyzkoušejte i těžší varianty planku.

    Aby šla kila dolů skutečně rychle, musíte ke kardio cvičení přidat ještě posilování. Při tvarování svalů se totiž spalují tuky. Čím více svalů na těle budete mít, tím méně tuku na sobě najdete. Nepřehánějte to ale v posilovně a snažte se cvičit spíše s váhou vlastního těla než na posilovacích strojích. Neodbornou manipulací byste si mohli ublížit a bylo by po hubnutí. Pokud vás ale prostory posiloven lákají, tak se zeptejte trenéra, který je k dispozici v každém fitku.

    Cvičení pro lenochy: Toto posilování zvládnete vleže na gauči! • VIDEO: 

  • Hodně omezte sladkosti

    ...

    Jestli si rádi dáte občas nějakou tu malou sladkost, tak na ni tentokrát zapomeňte. Úplně. Žádný malý kousek čokolády od kolegyně v práci, žádná zmrzlina. Jestli jste zvyklí sladit si čaj nebo kávu, budete to tentokrát muset oželet. Pokud byste to ale nemohli vydržet a představa pití neoslazené kávy se vám naprosto příčí, dejte si pouze jeden šálek ráno. Tělo bude mít více času cukr během celého dne spálit. Pokud vás honí mlsná, zakousněte se do ovoce.

  • Ovoce? Ano, ale...

    ...

    Ovšem s tím ovocem to nepřehánějte. Vybírejte si takové, které má co nejmenší energetickou hodnotu a nejméně cukru, a snažte se jeho konzumaci směřovat hlavně do dopoledních hodin. I ovoce totiž obsahuje sacharidy a navzdory tomu, že je superzdravé, může být pro dietu ošemetné. Ovšem co se týče zeleniny, tu si můžete dát během dne kdykoliv.

  • Zkuste to bez alkoholu

    Začalo to už na vysoké škole, kde byl její příjem alkoholu velice nadprůměrný

    Měsíc hubnutí můžete pojmout taky tak trochu jako detox a očistnou kúru, takže všechny lahve s alkoholem zamkněte na tisíc západů do spíže. Kromě toho, že je alkohol zdraví škodlivý, tak má v sobě velké množství kilojoulů, které se pomalu vyjevují v podobě většího bříška.

  • Raději bílé než červené

    Ženy v menopauze by si měly občas dopřát lososa.

    Během očistného měsíce se také snažte spíše než červené maso konzumovat to bílé, ideálně kuřecí, a ryby. Neznamená to, že třeba na takové hovězí musíte okamžitě rezignovat, to vůbec. Jen jeho přísun omezte a snažte se ho jíst maximálně jednou týdně. Nezapomeňte bílkoviny doplňovat zeleninou, proto si k masu dejte pořádný salát. Vůbec ale nejezte uzeniny. 

  • Pořádně spěte

    ...

    Pokud budete věnovat dostatek času spánku, pak půjdou kila dolů rychleji. Ne kvůli tomu, že tak zaspíte určitou dobu, během které byste toho mohli hodně sníst, ale z toho důvodu, že se začnou uvolňovat hormony, které pomáhají spalování tuků. Ideální je zavřít denně oči alespoň na osm hodin.

     

/
Autor: wall

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji