Lidé, kteří tloustnou, často neumí šetřit. Na obojí platí stejné triky!

  • Zkuste šetřit a neutrácet za hlouposti, možná zároveň začnete hubnout
    30. ledna  2016 
     06:00

    Máte výčitky, že vážíte více, než byste měli? A zároveň vás trápí, že utrácíte víc, než se vám líbí? Pak oba problémy spojte do jednoho a možná se vám podaří zabít dvě mouchy jednou ranou. Jak na to? Návod jsme pro vás našli na webu Shape.com. 

  • Souvisí spolu utrácení a přejídání se? Ano!

    ...

    Americký behaviorální psycholog Matt Wallaert má jasno. "Chování týkající se jídla a utrácení je velmi podobné, jsou to podobné procesy, při kterých se vyrovnáváme se svými touhami a jejich následky," míní tento odborník. Podle něj lze triky a tipy, které se používají při zkrocení nezřízeného utrácení, použít i v boji s přebytečnými kily.

  • Neříkejte si: Už ani korunu! Už ani bonbon!

    ...
    Nemá smysl, abyste si řekli, že už si nikdy nekoupíte kafe do kelímku na ulici – stejně jako si jednou provždy nezakazujte sladkosti. Protože jakmile selžete – dáte si kafe/bonbon – budete mít pocit, že už je to všechno stejně jedno, a zbytek dne utratíte spoustu peněz za další zbytečnosti nebo se budete přejídat. Jděte na to jinak: zvažte, zda to kafe nebo čokoládový bonbon potřebujete. Třeba to tak bude, protože jste nevyspalí nebo potřebujete energii před nepříjemnou poradou. Pak si je klidně dejte a nevyčítejte si to. Pokud po nich chcete sáhnout z nudy, zkuste zabavit se něčím jiným.

  • Nevytvářejte si příležitosti

    ...

    Těžko něco utratíte, když nebudete mít jak nebo za co. To znamená, že těžko si koupíte další zbytečná trička, když si do města vyrazíte jen s pár stovkami v peněžence a kreditku necháte doma. Nebo když vůbec nepůjdete do obchodního centra. Stejně těžko sníte čokoládu nebo arašídové křupky, pokud si je předem nekoupíte, a těžko se přejíte obědem, když místo do klasické hospody zajdete do salátového baru. 

  • Držte se pevného rozpočtu a jídelníčku

    Zapisujte si vše, co sníte. Lépe si pak z jídelníčku něco vyřadíte.

    Pokud máte sklony k přílišnému utrácení, udělejte si pevný rozpočet, v němž bude pevně dáno nejen to, kolik vás měsíčně stojí třeba plyn nebo elektřina, ale také to, kolik musíte utratit za telefon či za oblečení. A stejně to zkuste s jídlem: pište si, kolik toho denně sníte, a pak si určete, kolik byste toho měli sníst, abyste hubli. A toho se držte. Pomůže vám naše kalkulačka

  • Odměňujte se!

    Domácí masáže nemusí být nebezpečné, když se naučíte, jak správně na ně.

    Ať už jde o snahu něco ušetřit nebo o hubnutí, v obou případech se odměňujte! A jak? Co třeba masáž? Za normálních okolností by vám bylo líto za ni utrácet, ale pokud jste díky zkrocení sklonů k utrácení dokázali ušetřit až trojnásobek, tak proč si ji nedopřát? Poslouží stejně jako odměna za hubnutí, protože se tam se štíhlejším tělem spíše odvážíte. 

  • Stanovte si jasný cíl

    ...

    Naplánujte si nejen to, co pro šetření nebo hubnutí uděláte, ale zároveň i to, čeho tím chcete dosáhnout. Tedy zda chcete ušetřit třeba pět set nebo dva tisíce měsíčně, případně zda chcete našetřit deset tisíc za půl roku. U hubnutí vyjděte z doporučené rychlosti tři až čtyři kila měsíčně a stanovte si, dokdy a o kolik míníte vážit méně. 

    720p 480p 360p 240p
    Jak má vypadat ideální svačina - malé jídlo během dne • VIDEO: 

  • Nesnažte se otočit své chování o 180 stupňů

    ...

    Snažte se v obou případech – tedy při snaze omezit utrácení stejně jako při snaze o hubnutí – vyhnout se extrémům. Nevěřte tomu, že pokud jste dosud byli požitkáři schopní utratit peníze i v temném lese a s chutí mlsající cokoli, co vám přijde pod ruku, dokážete se změnit v asketu. Vydrželi byste to tak týden nebo dva. Pak byste se vrátili ke starému chování. Daleko lepší bude, když se změníte trochu, ale vydrží vám to. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji