Tyhle potraviny jezte dohromady: Budete spalovat tuky rychleji!

  • Jednou z fungujících kombinací, při které budete spalovat rychleji, je pálivé koření a bílkoviny.
    26. ledna  2016 
     06:00

    Špagety a boloňská omáčka, vejce natvrdo a chleba s máslem, hranolky s kečupem. Existují jídelní kombinace, které k sobě pasují jako jin a jang. I ve světě hubnutí a zdravé stravy existují kombinace, které nejen skvěle chutnají, ale i působí jako rychlejší spalovače tuků. 

  • Bílkoviny a pálivé koření

    Pálivá marináda.
    To, že pálivé koření může pomoct urychlit metabolismus, je známá věc. Může za to látka zvaná kapsaicin, která má na starosti onu pálivou chuť. Nicméně jíst třeba samotné feferonky – to by dal asi málokdo z nás. Ale pokud budete ostré chutě kombinovat s bílkovinami, může to mít pro vás skutečně velký přínos. Bílkoviny vás zasytí, takže vás po chvíli nebude honit hlad, ale navíc vám v této kombinaci lépe pomůžou spálit více tuku. Hlavně platí, že bílkoviny jsou důležité při tvorbě svalové hmoty, a jak je známo – čím více svalů, tím rychleji se spalují tuky. Takže až si příště budete dávat třeba kuřecí, nebojte se pořádně zatopit svým chuťovým buňkám nějakým pálivým kořením.
  • Sacharidy a zdravé tuky

    Sacharidy je dobré kombinovat se zdravými tuky.
    Všimli jste si, že když si dáte ke svačině třeba jablko nebo jiné ovoce, tak po chvíli máte stejný, ne-li větší hlad? To proto, že potraviny bohaté na jednoduché sacharidy mívají vysoký glykemický index. Takže vám rychle stoupne hladina krevního cukru, ale nahoře se dlouho neohřeje, rychle opět spadne, a tělo si tak po chvíli žádá další jídlo. Jenže sacharidy ke svému životu potřebujeme, musíme přece z něčeho brát energii. Pokud ale zkombinujete jídlo bohaté na sacharidy s nějakým dalším, které obsahuje zdravé tuky, hladina cukru vám vydrží v normálu delší dobu. Takže se budete cítit syti po delší dobu. Když si ke svačině dáte jablko, nebojte si jídlo osvěžit hrstkou oříšků, které obsahují nenasycené mastné kyseliny.
  • Vláknina a tekutiny

    Vlákninu kombinujte s vodou.
    Jídla bohatá na vlákninu jsou sama o sobě skvělá. Vláknina totiž pomáhá stabilizovat hladinu krevního cukru v normě, takže se vyhnete přílišným výkyvům, po kterých by vám kručelo v břiše, a budete se cítit sytí mnohem delší dobu. Vláknina se dělí ještě na rozpustnou a nerozpustnou. V případě té druhé byste v kombinaci s ní měli pít dostatek vody. Je totiž schopna na sebe vázat vodu, čímž nabobtná – a vy budete mít mnohem delší pocit sytosti. Pomáhá i lepšímu trávení a celkově rozhýbe vaši peristaltiku. Nerozpustná vláknina je obsažena hlavně v ovoci a zelenině, luštěninách nebo také houbách. Rozpustná na sebe vodu neváže, ale zasytí vás stejně tak. Najdete ji třeba v celozrnném pečivu nebo ovesných vločkách. Ať tak či tak, pokud budete jíst pravidelně jídla na ni bohatá, budete se cítit syti a sníte toho ve výsledku mnohem méně.
  • Bílkoviny a zelenina

    Červené maso versus zelenina? Vítěz je jednoznačný.
    Nejen bílkoviny a pálivé koření jsou prospěšné vašemu metabolismu. Když už si pořádně opepříte maso, dejte si k němu i pořádnou dávku zeleniny. Je to totiž jedna z nejlepších kombinací na hubnutí vůbec. Zelenina je nejen bohatým zdrojem vlákniny, takže vás zasytí na delší dobu, ale obsahuje i spousty vitaminů a minerálních látek, jako jsou třeba hořčík, železo, zinek nebo měď. Vaše tělo tak získá potřebné živiny a zároveň se po bílkovinách budete cítit sytější. Tělo navíc nepotřebuje příliš energie na spalování zeleniny, a zaměří se tak lépe na bílkoviny.
  • Sacharidy a zelenina

    Sacharidy, jako třeba rýži, kombinujte ideálně se zeleninou.
    Zelenina má tu výhodu, že ji můžete kombinovat téměř s čímkoliv. Ideální je ji kombinovat nejen s bílkovinami, ale i se sacharidy, jejichž zdroji jsou třeba rýže, quinoa, oves nebo sladké brambory. Tyto potraviny jsou samy o sobě vysokým zdrojem energie, ale také jsou plné prospěšných živin. Pokud byste je jedli s bílkovinami, tak místo toho, abyste hubli, byste mohli na váze přibývat. Tělo totiž potřebuje mnohem více energie na spálení takového jídla, což vede také k tomu, že se po takovém obědě cítíte více unaveni. Když ale zkombinujete zeleninu a sacharidy, začne tělo spalovat rovnou ty sacharidy, a přemění je tak v energii mnohem efektivněji. Kromě toho tato kombinace udrží hladinu krevního cukru v normě, takže nebudete mít brzy hlad.
  • Tuky a bílkoviny

    Bílkoviny kombinujte se zdravými tuky, třeba s ořechy.
    Kombinovat zdravé tuky a bílkoviny je skvělý způsob, jak stabilizovat hladinu cukru v krvi a zároveň se pořádně zasytit. Skvěle dohromady fungují třeba ořechy a semínka společně s řeckým jogurtem. Nebo také jogurt s kouskem extra hořké čokolády. Když si budete dělat zeleninový salát s kuřecím masem, nebojte se do toho přihodit trochu avokáda, které je skvělým zdrojem zdravých tuků. Tato kombinace pomůže rychlejšímu spalování tuků. 

/

Diskuse ke článku

.